• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 28
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivan_v - специалист
phoenix написа:
Ето и графиката която имам от Дайкин за въпросните датчици. Описал съм коя е оригиналната и с корекциите какво се получава. Аз ползвам 14-15 kΩ при моята система. Там ще трябва да се коригират и датчиците и на двата климатика с еднакво съпротивление като са допреени до метален елемент преди помпата(лично мое мнение)
Изображение
Изместването на работната точка на термистора с постоянно съпротивление ( в смисъл термонезависимо ) не е много подходящо, защото по този начин се намалява стръмността на характеристиката му. От оригиналната ( без добавени съпротивления ) характеристика се вижда, че при 16° ( най-ниската стойност от дистанционното ) съпротивлението на термистора е 30kΩ, а при 30° е 16kΩ. Ако добавим постоянно съпротивление 14kΩ е нужна температура 30° за да имаме еквивалентно съпротивление 30kΩ ( в случая 30° на водата е минималната температура която можем да поддържаме- до тук добре),но ако зададем от дистанционното 30° климатика ще се опитва да направи температура при която еквивалентното съпротивление е 16kΩ, а тази стойност отговаря на температура над 70°, което прави използването на големите градуси от дистанционното неизползваеми, а поддържането на желаната тампература много неточно.
По удачния вариант за изместване на характеристиката е със свързване последователно на два термистора по този начин когато зададем 16° от дистанционното климатика ще "търси" на датчика 30kΩ , което става при температура 32° ( при тази температура всеки от термисторите има R=15kΩ). Когато зададем 30° от дистанционното климатика ще "търси" 16kΩ от датчика, което става при температура 48°.
Разбира се и двата термистора трябва да контактуват термично с тръбата.
phoenix - специалист
само да вметна, че аз лично поддържам Т на дистанционното 20градуса което е равно на 45градуса връщаща се вода, което е напълно достатъчно да има топла вода за къпане и радиаторите да са топли достатъчно, че да топлят. когато стане по-топло, контолирам Т в стаите с термоглави на радиаторите. Не съм качвал Т на дистанционното цяла зима. Ако съм го правил то е максимум до 21 градуса, редовно го намалям до 18... та диапазона ми е 18-22градуса. Не бих се осмелил да го направя на 30... фреона никога не може да вдигне тази Т, че да загрее водата до такава степен, че водата която е охладена да бъде 70градуса. То камината като запаля и подавам 90 градуса сигурно се връща 70...... Това не е сериозно. Идеята е машината да си работи в един режим, а с термоглавите да поддържаме комфорта в стаите. За това и няма проблем, че ползваме по-горния сегмент от графиката с коригирано пасивно съпротивление.
Ahmakov - специалист
icog написа:
Гледам термометрите, входящата вода е 30.1, изходящата е 26.5.
Според мен би трябвало в момента помпите направо да не работят или поне да се включват мноооого рядко и в никакъв случай да не поддържат толкова висока температура на вход
Климатика трябва да може, да работи без никакви корекции на термистора. Очакванията на icog , за температура на водата са за около 20С - 25С. Това е в рамките на обхвата.
Нарочно съм дал за пример "неподходяща картинка". Не знам кой, какво очаква от машината си, какви са разбиранията му, за нормална работа, за да съм по конкретен. Според мен "някой" трябва да уточни "подробностите", да каже кое, как, колко и защо и от там насетне, да носи отговорност, срещу необходимото заплащане. Когато го правиш за себе си е едно, народно творчество без граници. Но когато за това получаваш пари, е съвсем друго. А да се сложи и неподходящо корегиращо съпротивление или да се зададе нереална стойност, не е болка за умиране. Машинката е умна и ще напише C9. Но всяко нещо е до време...
phoenix стойностите които си дал за термистора са приблизително точни, закръглени са, губят се след десетичната точка, а те могат да бъдат много важни. За точното определяне, мога да дам следното R 25C = 20кОм, В = 3950.
Много хора си казват, щом на дистанционното, има еди каква си стойност, значи мога да си я задавам, аз съм си платил за това и не си ти човека, който да ми каже, какво да правя. Това важи и за случаи и след доработка. Това е довода ми, да не съм точен, ясен и конкретен.
За всеки конкретен случай нещата са различни. Затова казвам, намерете "Човека" дето ви трябва, да направи каквото трябва. Тогава машината ще "работи", а няма само да "харчи ток"...
phoenix - специалист
Ahmakov написа:
phoenix стойностите които си дал за термистора са приблизително точни, закръглени са, губят се след десетичната точка, а те могат да бъдат много важни. За точното определяне, мога да дам следното R 25C = 20кОм, В = 3950.
Много хора си казват, щом на дистанционното, има еди каква си стойност, значи мога да си я задавам, аз съм си платил за това и не си ти човека, който да ми каже, какво да правя. Това важи и за случаи и след доработка. Това е довода ми, да не съм точен, ясен и конкретен.
За всеки конкретен случай нещата са различни. Затова казвам, намерете "Човека" дето ви трябва, да направи каквото трябва. Тогава машината ще "работи", а няма само да "харчи ток"...
Всъщност горе долу няма смисъл това което си написал.
1-во таблицата е екселска и ако искаш мога да ти покажа и хилядните след запетаята.
2-ро всеки градус който гони машината съответства на дадените килооми и съответно няма да е проблем за никой, още по малко за машината, цифрите след кръглото число, понеже климатика, който и да е не се опитва да достигне някаква Т, която е абсолютно точна, а се опитва да държи около зададената, като тя се променя почти постоянно в една стая в рамките на 1-3 градуса.
3-то самата машина няма такава чувствителност. В характеристиките е зададен и хистерезиса на самия датчик което означава, че фабрично е заложено отклонение от 1-3 градуса.(това в килооми няма почти никакво значение, в смисъл градуси разбирай заложен хистерезис в килооми)
4-то Системата си работи нормално, при мен вече 2г. разликата в килоомите е само разлика в цифричката на дисплея на дистанционното, която горе долу за една цяла зима аз не съм пипал. Температурата в помещението се коригира от зададения софтуер на конвекторите, подовото, термоглавите, при който както е... няма значение. Важното е да се поддържа една точна Т на флуида след топлообменника, която е достатъчна за вида отоплителни тела които ползва всеки един с такава система.
5-то Довода с "имам си цифрички на дистанционното, ще правя каквото си искам" е меко казано смешен. Като си купиш нова кола и на нея пише 240км/ч. не се юрваш веднага да караш с 240 щото така пише на цифричките на километража... След като си се навил да правиш такава система си наясно, че това е самоделка и си наясно че струва 5-пъти по-малко от оригиналната такава на която и да е фирма, и след като си се хванал на хорото, вече знаеш, че какво пише на дистанционното няма никакво значение спрямо комфорта в килера примерно или спалнята.Системата е преработена напълно с твое знание и дали ще търсите "човека" няма никакво значение. Всичко е въпрос на доусъвършенстване, автоматизиране и инвестицията в никакъв случай не може да се каже, че е лоша. Просто е въпрос на доизпипване. За това сме и тук да си помагаме, да си вадим изводи, да си помагаме и да разбираме за проблемите на другите, за да можем да ги отстраним.
Аз съм насреща за всеки с каквото мога да помогна. Не съм "човека", но все е нещо, а човека може би не пише тук, защото има твърде много тарикати, които са го завлекли или окрали или както искате го наречете и всички само губим от това, някой и финикийски знаци. За пореден път установявам, че не ми е мястото в тази държава.:sad:
2v6 - майстор
phoenix написа:
... самата машина няма такава чувствителност. В характеристиките е зададен и хистерезиса на самия датчик което означава, че фабрично е заложено отклонение от 1-3 градуса.(това в килооми няма почти никакво значение, в смисъл градуси разбирай заложен хистерезис в килооми)
Датчиците нямат хистерезис. Ако говориш за точност на измерване то е друго. А чуствителността на инверторните климатици е доста голяма - регулират температурата с точност под 1 градус.
phoenix написа:
...Важното е да се поддържа една точна Т на флуида след топлообменника, която е достатъчна за вида отоплителни тела които ползва всеки един с такава система.
Знаеш ли каква е разликата между поддържане на 45 и 40 градуса на водата?
phoenix написа:
... и след като си се хванал на хорото, вече знаеш, че какво пише на дистанционното няма никакво значение спрямо комфорта в килера примерно или спалнята.
Че какво лошо има да се използва пълноценно функцията на дистанционното :?:
phoenix - специалист
2v6 написа:
phoenix написа:
... самата машина няма такава чувствителност. В характеристиките е зададен и хистерезиса на самия датчик което означава, че фабрично е заложено отклонение от 1-3 градуса.(това в килооми няма почти никакво значение, в смисъл градуси разбирай заложен хистерезис в килооми)
Датчиците нямат хистерезис. Ако говориш за точност на измерване то е друго. А чуствителността на инверторните климатици е доста голяма - регулират температурата с точност под 1 градус.
Добре изразих се неправилно, датчиците нямат хистерезис, но в софтуера на климатика има заложена ∆Т, която има граници и тази ∆Т се мери на определен диапазон от време, като по този начин има допуск и така е заложено да има промени на съпротивлението/температурата с което искам да кажа, че промените след десетичната запетая нямат почти никакво отношение към работата на климатика. Той ще си гони заложената Т/R, без значение каква е точната стойност. Разликата в градуси ще е никаква, няма да е 42,3°С ами ше е 42,7°С и какво от това.... нали ще е там някъде, което е достатъчната Т за радиаторие да топлоотдават или конвекторите или каквото и да е.
2v6 написа:
phoenix написа:
...Важното е да се поддържа една точна Т на флуида след топлообменника, която е достатъчна за вида отоплителни тела които ползва всеки един с такава система.
Знаеш ли каква е разликата между поддържане на 45 и 40 градуса на водата?
Знам... и какво от това. Аз поддържам 43°С на връщащата се водата, за да мога да имам топла вода за къпане. Не мога да аси позволя да е по-студена, защото бойлера остава студен, както и почти не мога да я напомпя повече, понеже тази връщаща вода означава 50°С постъпващ фреон. Не ми се иска да натоварвам повече климатика защото се вдига консумацията на ток и защото натоварвам излишно машината. Според мен това е оптималната работна Т. При колегата Наути и някой други които топлят бойлера с фреон и имат конвектори вместо радиатори оптималната Т може да е 30°С, но какво от това, аз нямам конвектори и не топля бойлера с фреон. При мен положението е това. И не твърдя че съм прав, но резултатите за мен са задоволителни. Другото няма значение. Плащам малка сметка за ток и в нас не съм спирал дайкина от декември, като през цялото време не съм падал под 20 градуса в цялата къща. Мен ме устройва.
2v6 написа:
phoenix написа:
... и след като си се хванал на хорото, вече знаеш, че какво пише на дистанционното няма никакво значение спрямо комфорта в килера примерно или спалнята.
Че какво лошо има да се използва пълноценно функцията на дистанционното :?:
Нищо лошо няма, просто зависи как ти е изпълнена системата. Ако датчика ти мери взъдух в една стая, можеш да го ползваш както си искаш, но така контролираш една стая при това доста индиректно при положение, че на клона имаш закачени още 2-3 стаи + бойлер. Ако пък мконтролираш Водата и си коригирал датчика да мери вода, тогава картинката става такава, че влизаш в един диапазон на дистанционното. Примерно за да ползвам целия диапазон на дистанционното и да меря пак вода, то тогава трябва да се настрои не спрямо 20 градуса а спрямо 30 градуса на дистанционното, ако тази цифра те устройва/клиента де, то се наглася датчика на тази Т да е максимума дистанционното спрямо максимума който може да изкара като температура на фреон и така си го ползваш в целия диапазон. Както и да е, това няма никакво значение, защото веднъж ако се захванеш да мериш Т на водата, то тя не се променя, променяш само термоглавите в стаите, а климатика си работи в най-икономичния режим който те устройва да поддържа като Т на водата. Абе всеки може да прави каквото си иска. Тези цифри са просто цифри и винаги могат да бъдат коригирани. Сега срещу една или две бири е друг въпрос. :partyman:
Ahmakov - специалист
phoenix а такъв термистор, за твоята машина, дали ще върши работа?
Аз, каквото съм имал да кажа, съм го казал, пък кой каквото разбрал, разбрал. Нямам намерение да споря и да убеждавам никого в нищо.

Прикачен файл

trmf.JPG
termistor
trmf.JPG (34.07 KиБ) Видяна 4377 пъти
phoenix - специалист
Този термистор според мен няма да върши работа при дайкина, или по точно, ще обърква машината. Доколокото виждам от графиката
при 20°С има 60kΩ, съответно
при 40°С има 20kΩ(при условие, че се закачаме да мерим водата).
В оригиналния датчик на дайкин
при 20°С има 25kΩ, съответно
при 40°С има 11kΩ, съответно
Като насложим двете графики се вижда ясно, че графиката е много стръмна в диапазона на 20 - 40kΩ.
Наясно съм, че с добавянето на пасивно съпротивление, графиката се измества не точно по същия начин, и си променя показанията несиметрично спрямо оргинала, но в работния диапазон в който се променя и в който работи машината, нещата са пренебрежимо малки.
С този термистор, не че няма да работи, при тези kΩ които има при тази работна температура 35-40°С, цифрите са доста сходни на тези които се постигат с корекцията, само дето графиката в този участък е доста стръмна съответно се променя по-бързо и ще се получат по-големи разлики да се опитва да коригира самия софтуер на климатика. Все пак понеже всичко е експериментално. Утре ще видя къде има такива датчици и ще пробвам да видя как ще работи машината с него. Ако можеш да дадеш данни за термистор с подобни характеристики, само че с по-нестръмна графика, казвай. Ще се радвам да го направим без да се налага да слагаме някакви потенциометри, а направо да го заменим с термистор еди какъв си. Имаш бира от мен. =D> :partyman:
naughty - специалист
ahmakov, тоя термистор май ще ми свърши идеална работа за бойлера. Аз превключвам в режим "само бойлер" когато е топло и нямам нужда от отопление. в този режим климата се управлява от три термистора последователно наблъскани в сонда в бойлера. горе долу се държи нормално, но след загряване на бойлера пак се пуска през 3 минути за по 2-3 минути, нямам идея защо. явно е от стръмната графика и дори малки колебания го карат да се пуска , ей така за нищо.

Прикачен файл

Untitled.png
2v6 - майстор
phoenix написа:
2v6 написа:
Знаеш ли каква е разликата между поддържане на 45 и 40 градуса на водата?
Знам... и какво от това. Аз поддържам 43°С на връщащата се водата, за да мога да имам топла вода за къпане. Не мога да аси позволя да е по-студена, защото бойлера остава студен, както и почти не мога да я напомпя повече, понеже тази връщаща вода означава 50°С постъпващ фреон. Не ми се иска да натоварвам повече климатика защото се вдига консумацията на ток и защото натоварвам излишно машината. Според мен това е оптималната работна Т. При колегата Наути и някой други които топлят бойлера с фреон и имат конвектори вместо радиатори оптималната Т може да е 30°С, но какво от това, аз нямам конвектори и не топля бойлера с фреон. При мен положението е това. И не твърдя че съм прав, но резултатите за мен са задоволителни. Другото няма значение. Плащам малка сметка за ток и в нас не съм спирал дайкина от декември, като през цялото време не съм падал под 20 градуса в цялата къща. Мен ме устройва.
Щом си доволен добре. Това не означава, че всеки трябва да прави като теб.
Все пак не съм сигурен, че си съвсем наясно.
Поддържането на висока температура ще доведе до работа на компресора с 10-20% по-голям ток. Това ще съкрати живота му - примерно вместо 6 ще трябва да го смениш след 4 години.
Следва въпроса защо да мъчиш отоплителната инсталация с греене на бойлер с вода за къпане?
Колко ще ти струва смяната на компресора?
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 28

Тема "Термопомпа Въздух-Вода от Vanko68 висок разход" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: