• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 51
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
BatkatA® - напреднал
Алекс.

Нямам турболатор.
А тухлите и на бош и на юнкерс мисля че са си задължителни. Явно ако твоя е купуван 2-ра ръка някой ги е махнал преди това.
Според мен те са нужни при горене на дърва или въглища защото точно там е най- висока температурата и да не прегаря ламарината с времето. Не мисля че толкова могат да акумулират температура когато загасне.

Точно вчера правих експерименти и мисля да ги споделя и да видим какво що.

Така... След като направих 5-те хода.
1- намалих загубата в комина, но по никакъв начин не усетих да се е отразило на работата - смисал че водата не се сгрява по- бързо ...

2-ро премахнах стайния термостат и си останах по термоглави. Но какво се случва:
Достигам температурата в сатите и главите 1 по 1 се затварят. Котлето вдига градуси до максималната зададена и се спира.
Единствено имам лира която няма термоглава и когато се изключи горелката там продължава да циркулира водата.
За 12 минути от 60 градуса падна с 12 градуса котела + стартиране на палене , продухване още 2 градуса.

Демек около 15 минути седя изключена горелката при положение че в стаите не беше паднала температурата с повече от 0.3 от градуса.
Според мен е рано още за термоглави.

С термостата когато се изключеше седеше м/у 1 - 1.5ч. без да се пали. Но водата падаше до 35-40 градуса защото помпата спира при 35гр.Но и радиаторите не изтиваха както сега когато се затвори термо главата - за 3мин са студени.Което означава че са продължавали да държат топлото и да спират студа от прозорците.

Немога да хвана никаква логика и немога да определя кой вариант е по- ефективен.

1 - при термоглава не изтива толкова водата в котела и бързо я качва до 60гр. - но пък се пали много често
2 - при стаен тт прави големи паузи след достигане на температурата , но после трябва от 35 градуса да качи до 60.
Най- вероятно ще се получи че и при единия и при другия вариант е се едно и също като разход на гориво.

Понеже котела ми е стоманен ми казаха да не държа водата на по- малко от 60 градуса защото ако е по- малко ще се връща много студена и е възможен конденз в котела.
Идеята ми е че ако го държа на 50-55 градуса котела радиаторите ще греят по- малко и няма да достигат бързо температурата и горелакта ще работи на минимална мощност по- дълго време.Нали уж това е най- икономичното. А сега достигам сравнтително бързо температурата и се гаси и при термостат и при термоглави.Пак се пали пак начална доза пак нагревател пак 1-2-3 -2-1 (модулация) ...


Отделно стайния термостат е с много малак диапазон на градусите - 0.5 десети което според мен е прекалено малко. Фабрично е и неможе да се променя.
Според мен би трябвало да е в рамките на 1- 1.5 градуса. Тогава още по- дълго ще правя паузи на горелката ??? Така ли е или бъркам?


Непрекъснато едитвам поста и допълвам с въпроси.
Мисля че ако оставя бойлера на ток ще ми е по- икономично.
Един познат ми каза че не е добре ако бойлера се грее от котела да е пуснат паралелно и на ток ? - Защо ? - аз мисля че ще си подпомагат 2-та източника?
Определено съм го пробвал но се сгрява повече от зададените 50 градуса. Ще го намаля малко термостата на ток доакто апсне с 50-те по котел зададени ?

Споделете как е най- добре да работи ситемата.

Поздрави
БаткатА
filmatoplo - майстор
Над този въпрос си блъска всеки главата който е на пелети, тестовете продължават.
alex_serviz - специалист
BatkatA® написа:
Алекс.
Нямам турболатор.
А тухлите и на бош и на юнкерс мисля че са си задължителни. Явно ако твоя е купуван 2-ра ръка някой ги е махнал преди това...
...Отделно стайния термостат е с много малак диапазон на градусите - 0.5 десети което според мен е прекалено малко. Фабрично е и неможе да се променя.
Според мен би трябвало да е в рамките на 1- 1.5 градуса. Тогава още по- дълго ще правя паузи на горелката ??? Така ли е или бъркам?
...Мисля че ако оставя бойлера на ток ще ми е по- икономично.
Един познат ми каза че не е добре ако бойлера се грее от котела да е пуснат паралелно и на ток ? - Защо ? - аз мисля че ще си подпомагат 2-та източника?
Така, аз съм с котел Дакон, който макар и идентичен с Боша и Юнкерса, все пак има малки разлики. Моя котел си е купуван нов, но в 1-я ход там, където при вас има тухлички, при мен има метални ребра на самата риза.
Във 2-я ход имам една подвижна ( заради почистването ) системка от заварени ламаринки/шпаринг под различен ъгъл ( турболатор ). В неделя, като го спра за почистване ще ги снимам. Ребрата от първия ход не можеш да направиш така лесно ( може би е по-добре само да се махнат тухличките, но се надявам Филма или Лазар да кажат, аз за това и питах със твоята снимка ). Но пък ламаринките от втория ход не са кой знае колко сложни за направа.
Щом бързо ти се вдига t можеш да намалиш max t котел, която се гони от горелката ( или да увеличиш диференциалната разлика в t, ако при твоята горелка това е възможно ), за да минава по-рано/при по-ниска t в модулация.
Не разбрах съвсем точно какво означава това, че стайния термостат е с малък диапазон на градусите 0.5 десети:
1. На дисплея показва t през 0.5 градуса ( не ми се вярва, предполагам, че ти я показва поне през 0.1 градуса );
2. Можеш да задаваш желаната ( и съответно гонената от термостата ) t в стаята през 0.5 градуса ( предполагам, това е верния отговор );
3. Включва горелката, когато t в стаята падне 0.5 градуса под зададената ( и съответно я изключва, когато се повиши с повече от 0.5 градуса над зададената ).
Кой от трите отговора е верен?
Ако оставиш бойлера да се грее и на ток и от парното в един момент, когато той е напълно загрят от ел. нагревателя, а в системата ти циркулира по-хладка вода, тя ще отнема от топлината в бойлера. Да не се получи така, че ти с ел. нагревателя на бойлера ще се опитваш да загрееш водата в системата, съответно радиаторите. Икономически е безумно, според мен. Всичкото това, ако нямаш някаква системка, която да пуска/спира циркулацията през серпентината на бойлера при различна t на водата в системата/или на бойлера.
BatkatA® - напреднал
Така:

Алекс:

Имах предвид че термостата когато достигне зададената му температура спира горелката и когато падне в стаята с 0.5 десети пак запалва горелката - което прави много чести паления.(понякога държи по 1-1.5часа без да работи)

Отговор 3 в случая.

По термоглави 20-30мин максимум и дори в стаята да не е мръдната температурта с повече от 0.2 - 0.3 десети пак пали - още по- неефективно.

Сега ще пробвам да държа водата в котела на 55градуса и да си остана на термо глави докато навън е около 0-лата. Така ще сгрява по- бавно и няма да се гаси често.Когато застудее ще вдигна градусите на котела.

Един вид ще се превърна в човека - термостат :)

Тестовете продължават ...

Поздрави
БаткатА
plastkomfort - специалист
А защо не намалиш мошноста на горелката да достига по-трудно зададната температура?
BatkatA® - напреднал
Значи да уточня

Мойта горелка работи на 3 степени
1-2-3

1-ва е най- слаба
2-ра е междинна
3-та е най- мощна

1-ва е намалена до минимума, който е да пуска 3 секунди шнека и през 40 секунди. Повече ако го намаля пламъчето ще стане много слабо. Може да намаля 2 секунди да пуска.Но трябва да се тества много внимателно.

Вчера направих тест:
Направих водата на котела да е 55 а не 60 с което предположих че стаите ще се сгряват по- бавно и съответно повече време ще работи горелката на 1-ва мощност.Мисля че се получи.

Спрях бойлера и го оставих на ток.

за 12ч е изгорило 1 чувалче. Можеше и малко по- малко да бъде.
Незнам когато включа бойлера към котела пак дали няма да отиде на 1.5 чувалче за същия период. Днес ще пробвам.

Общо взето каквото и да правя се въртя в 2 - 2.5 чувала за 24ч. Като времето навън е около 0-лата и през деня около 5-8градуса.

Падне ли към -5-10 нещата ще са кам 3 чувалчета мисля...

Явно под 2 чувалчета в най- добрия случай няма как да се падне.

Поздрави
БаткатА
n.ganev - майстор
Защо пада толкова температурата на котела? Писах ти да настроиш системата така че помпата да вкл. и изкл. примерно при 58гр.
plamenmaistora - специалист
n.ganev написа:
Защо пада толкова температурата на котела? Писах ти да настроиш системата така че помпата да вкл. и изкл. примерно при 58гр.

Това означавали че хестирезиса трябва дае 1 градус?
BatkatA® - напреднал
Така:

Имам 3-пътен винтил който преди 40 градуса е затворил големия кръг (радиаторите)
и на 40 ако не се лъжа започва лека полека да се отваря (идеята е да не тръгва рязко студената вода и да не направи конденз в котела)
Циркулира само в малкия кръг преди 40-те градуса.

Към Ганев:
Ако наглася помпата да се пуска на 55 примерно - какво би се случило:
Горелката се пуска достига 40 градуса - тогава 3-пътния почва да отваря лека полека и за 3-4 минути е отворил целия кръг (големия - радиаторите)... помпата още не се е пуснала... И в момента в който се пусне рязко ще развърти студената вода която ще нахлуе в горещ котел ... При стоманените това било много зле... КОНДЕНЗ и ужас!

Помпата ми е настроена да се пуска на 35 градуса. Вчера пробвах да я наглася на 38 градуса, но странното е че горелката се запали мина от разпалване към 1 - 2 - 3 мощност и вместо да върне към 2 - 1 тя премина директно от 3 на 1-ва. Което ме наведе на мисълта че помпата е развъртяла котелната вода (малкия кръг) прекалено късно и много бързо е модулирала горелката и е прескочила 2-ра степен. Горелката много бързо е повишавала градусите и не е могло да спази диферентните зададени градуси кога да превключва от горна към по- долна степен. Друго обяснение не виждам.


А защо пада толкова бързо температурата в котела - незнам и аз се чудя.. Пада бързо от 60 до 35 и тогава помпата спира да върти - и тогава от 35 до 33 пада суууупер бавно може да е в рамките на 1-2ч.

Предполагам че температурата пада защото когато по стаен термостат достигне зададената температура и автоматично спре горелката водата продължава да циркулира в системата и радиаторите отдават температура докато тя падне в котела на 35 - помпата тогава спира - няма топлозагуби и тя си седи топла в котела.

При термоглави при затваряне на 1 или 2 термоглави започва котела да достига по- бързо зададената температура което е нормално защото водата която циркулира намалява и се грее по- бързо и се гаси. Единствено лирата остава отворен кръг и една стая която е северна. Явно те са достатъчни да дръпнат температурата от котела.

Друго обяснение нямам...?

Или съседа се е включил незаконно към парното ми :)


Явно котела е добре изолиран защото лично го направих с каменна вата от тази която от едната страна има залепено фолио. И когато помпата спре - водата в него не изстива с часове.

поздрави
БаткатА
BatkatA® - напреднал
Сетих се още нещо което може да бъде ключово.
Както казах по стаен термостат държа термоглавите на 5 (максимум отворени)
В този случай когато се достигне температурата и се загаси водата продължава да си циркулира и да отдава топлина.
Което води до изстиване на котелната вода - нормално.

Интересното е при термоглавите:
Явно 1-ва степен ми е достатъчно мощна и когато дори 1 глава да се затвори бързо достига зададената температура и няма време поне ще 2 или 3 глави да се затворят (от общо 5) + лира която няма термоглава и е нонстоп в циркулация. И какво с е получава.

Затваря се 1 глава след 5 минути достига температура гаси се, но останалите 5 линии са отворени - продалжават да си отделят техните радиатори топлина и съответно водата в котела изстива.
Ако едновременно се затваряха всички 5 и само лирата остава отворен кръг - T на водата би падала мнооооого по- бавно!

Мисля че е това... Какво мислите?
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 51

Тема "Настройка на пелетна горелка ,параметри." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: