• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
Пише също, ако системата е затворена, помпата може да е обикновенна.
saraneron - специалист
radius написа:
Четох, четох и нещо се зарибих :). Drain back ме привлича с това, че е осигурена при липса на ток и че ако няма консумация лятото, не се чудиш какво да правиш, а просто не работи помпата.
Видях обаче, че е добре заради ръждата помпата да е медна или бронзова и то с по-голям напор. Предполагам са доста скъпи, а и откъм разход на ток дали се усеща?
Друго което пишеше, че не всички колектори за подходящи за drain-back - зависи вътрешно как им е серпентината. Напр. bosch 5000 с тип "арфа" , по-добре ли е от 7000 тип "двоен меандър? Предполагам да.
Kолекторите трябва да са такива по конструкция ,че да могат да се изпразват 100% САМИ ,ЗАТОВА Б7000 не е за предпочитане ,Б4000 ,Б5000 са идеални за тази работа,Помпата зависи от това къде е съдът за източване ,ако е близо до долният край на колекторите се ползва обикновенна помпа ,която може да преодолее разликата в денивилация до най-високата точка на панелите, ако тази денивелация е голяма ,например повече от 3м /съдът е в мазето до бойлера а панелите са на покрива на 2-рия етаж/тогава се слага подходяща помпа ,за материалът от който са направени помпите няма изисквания!За всички видове системи с течен топлоносител ръждата е бич №1 за безотказната им работа!Има изискване за цолажа на тръбите, за да се намали риска от това системата да не може да се източи добте се препоръчват тръби 3/4 цола ,но пък за сметка на това могат да са от най-евтените неметални!Да добавя ,че ако системата е затворена ,както споменава колегата по-горе , това да не се приема като система 100% СКАЧЕНИ СЪДОВЕ .Системата Дрейн бег е хибрид ,половината работи като скачени съдове , другата половина ,не!В нея има въздух като задължителен елемент и затова имаме изискване към помпата!Затворената система в случая няма загуба на течност от изпаряване ,защото е херметически затворена , а не че работи под налягане и 100% обезвъздушена!Имаме задължително въздух в допълнитеният съд, който прекъсва потока на топлоносителят за да можем да осъществим самоизточването и това е особенност оказваща влияние за избора на помпата!Колкото допълнителният съд за източване е по-високо /по близо до панелите/,толкова изискването за напор на помпата става по малка, докато се стигне до вариянт да се ползва обикновенна помпа с малък напор!Ако системата е направена по всички изиквания за работа в зимни условия ,може да се зареди само с вода,това е също голямо предимство за нас по-бедните с изтанели джобове!
LazarGanev - "Велик майстор"
saraneron написа:
Kолекторите трябва да са такива по конструкция ,че да могат да се изпразват 100% САМИ ,ЗАТОВА Б7000 не е за предпочитане ,Б4000 ,Б5000 са идеални за тази работа,Помпата зависи от това къде е съдът за източване ,ако е близо до долният край на колекторите се ползва обикновенна помпа ,която може да преодолее разликата в денивилация до най-високата точка на панелите, ако тази денивелация е голяма ,например повече от 3м /съдът е в мазето до бойлера а панелите са на покрива на 2-рия етаж/тогава се слага подходяща помпа ,за материалът от който са направени помпите няма изисквания!За всички видове системи с течен топлоносител ръждата е бич №1 за безотказната им работа!Има изискване за цолажа на тръбите, за да се намали риска от това системата да не може да се източи добте се препоръчват тръби 3/4 цола ,но пък за сметка на това могат да са от най-евтените неметални!Да добавя ,че ако системата е затворена ,както споменава колегата по-горе , това да не се приема като система 100% СКАЧЕНИ СЪДОВЕ .Системата Дрейн бег е хибрид ,половината работи като скачени съдове , другата половина ,не!В нея има въздух като задължителен елемент и затова имаме изискване към помпата!Затворената система в случая няма загуба на течност от изпаряване ,защото е херметически затворена , а не че работи под налягане и 100% обезвъздушена!Имаме задължително въздух в допълнитеният съд, който прекъсва потока на топлоносителят за да можем да осъществим самоизточването и това е особенност оказваща влияние за избора на помпата!Колкото допълнителният съд за източване е по-високо /по близо до панелите/,толкова изискването за напор на помпата става по малка, докато се стигне до вариянт да се ползва обикновенна помпа с малък напор!Ако системата е направена по всички изиквания за работа в зимни условия ,може да се зареди само с вода,това е също голямо предимство за нас по-бедните с изтанели джобове!
Нека се изкажа и аз като един от първите изразили възхищение от гениалността на този тип система и същевременно съжаление за високата цена на която се предлага. Тази система е патентована и се предлага на монополна непазарна цена, а това за което се говори и прави във форума е наистина в духа на форума и има много недостатъци в сравнение с оригиналната система. Ето я и нея с оскъдна, само търговска информация:
http://www.gaskomfort.com/Resources/FCK ... roSTEP.pdf
Понеже в предния пост saraneron е синтезирал изискванията , които трябва да спазва всеки любител за да няма проблеми с работата на изградената от него Drain back (самоизточваща) система, аз пък ще обърна внимание, че системата на Вайлант е построена в пълно противоречие на тези правила и
- въпреки това работи перфектно
- точно поради това е високоефективна, сигурна и БЕЗШУМНА
1. Колекторите не са тип арфа, а тип меандър :)
2. Помпата се намира в самия бойлер
3. Няма разширителен съд, серпентината поема целия обем течност
4. Диаметърът на тръбите е не 3/4", не 1/2", не дори 3/8", а точно 10мм :rolleyes: ! Фирмата не поема гаранция за работата, ако системата се изгради с друг диаметър тръба! За да се направи така, означава че са правени много точни изчисления, но нямаме достъп до методиката. Малкия диаметър на тръбите спомага помпата да поддържа налягане в цялата система, с което се избягва познатото от собствениците на самоделки "чуруликане". Освен това малкия доаметър гарантира висока ефективност на системата
5. Системата е пълна с антифриз, а не с вода. Една добре проектирана домашна система рядко поема повече от 6-7л концентрат, което прави 50-60лв. За такива пари не си струва да се рискува мисля аз

А сега де :wink: ! Оставам размишленията на Вас, пък може и да дискутираме :)
Andri01 - майстор
Системата ми е "Drai Back"-направи си сам. Втора година работи без грешка:селективен колектор/хоризонтален/,пълна е с дестилирана вода,тръби-ППР с стъкломат,помпа-"Grundfos 26-4",съда е 8л,но е пълен само 5л. При работеща помпа остава 1л. Т.н. "чуруликане" го няма-топлата вода от СК влиза под нивото на течността в съда.Съда има връзка с атмосферата чрез шлангче 6мм,което е отведено в една бутилка,но от него не тече вода,само се изпотява от температурата.
kalin72 - майстор
Лазаре, виждам, че си наблегнал на БЕЗШУМНА-та система :) При моята дрейнбек система няма шум, намалих дебита на връщащата вода с кран. Също така мога да сложа и антифриз, а също така серпентината ми поема 10 литра, и почти мога да мина без допълнителен резервоар :)
Ако за колите не мога да се съглася да карам нещо различно от немско, и то само VW :mrgreen: , за слънчевите системи що да не направя експеримент, който е много, много успешен и евтин :-D
fbr - майстор
Съда е добре да е затворен, за да няма връзка с въздуха, за да спрем ръждата. Чуруликането може да бъде избегнато с един вентил с термозадвижка, който е поставен в горния край на съда, и прави връзка с извода на долния край на съда. Термозадвижката се свързва електрически със захранването на помпата, и поради своята инертност, дава възможност на помпата да напълни системата, и след това да затвори връзката на водния стълб с въздуха. Обратно, след спиране на помпата, и изтичане на времето на реакция на термозадвижката, се прекъсва водния стълб, като се отвори вентила. Няма чуруликане, тръбите ми са пексал, вода в системата, всичката се събира в съда под бойлера, тоест няма обратна конвекция на топлина от серпентината нагоре. Сещал съм се и един таймер да му сложа, да минава на най-ниска степен на помпата, след като си направи цикъла по пълнене на системата, ама айде, това да И е кусура.
Andri01 - майстор
fbr написа:
Съда е добре да е затворен, за да няма връзка с въздуха, за да спрем ръждата. Чуруликането може да бъде избегнато с един вентил с термозадвижка, който е поставен в горния край на съда, и прави връзка с извода на долния край на съда. Термозадвижката се свързва електрически със захранването на помпата, и поради своята инертност, дава възможност на помпата да напълни системата, и след това да затвори връзката на водния стълб с въздуха. Обратно, след спиране на помпата, и изтичане на времето на реакция на термозадвижката, се прекъсва водния стълб, като се отвори вентила. Няма чуруликане, тръбите ми са пексал, вода в системата, всичката се събира в съда под бойлера, тоест няма обратна конвекция на топлина от серпентината нагоре. Сещал съм се и един таймер да му сложа, да минава на най-ниска степен на помпата, след като си направи цикъла по пълнене на системата, ама айде, това да И е кусура.
Допълнителния съд може да се направи от неръждавейка или да се емайлира отвътре/моя е такъв/ и така се избягва образуването на ръжда. А за "чуруликането",не ти ли се струва ,моя начин на избягването му по удачен и по в духа на форума :). Но все пак е въпрос на вкус и разбиране.
fbr - майстор
Не е само съда изложен на ръжда. Серпентината също е застрашена, а и колектора, ако е алуминиев.
Andri01 - майстор
fbr написа:
Не е само съда изложен на ръжда. Серпентината също е застрашена, а и колектора, ако е алуминиев.
Въздухът ще се разтвори във водата ,само ако е под налягане.Ръждясването става единствено в допълнителния съд при пълненето и изпразването му.Серпентината по принцип е постоянно пълна с вода/освен в случая ,когато ДС е под нея/.
Evgeniy - майстор
При моята система пък дрейн бек съда е просто туба с тръба към студената линия и също няма чуруликане просто дава и поема водата и не е изолирана, защото в активен режим е студена.

3/4 тръби се препоръчват за пълно и по-бързо източване на ВОДА. Даже и 1 цол препоръчват за първите 1-2 метра, докато влезе в подпокривното пространство. Там вече редуцират на по-малък диаметър.
При фабричните дрейнбек централи има изрично изискване за проверка дали целия флуид се източва обратно и ако не - задължително се сменя с незамръзващ такъв. Когато не замръзва непълното източване от тънките тръбички (10мм) или колектора не е проблем.

Андро, предполагам имаш напречен отвор на топлата тръба към въздуха в съда, за да поеме въздуха, който измества водата в колектора?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Изграждане на слънчева система за отопление." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: