• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Да, Калин си е взел точно него. За стандартни помпи е, къде да ги търсим нестандартни :)
kalin72 - майстор
Тази сутрин помпата тръгна в 8 и 15, долу в бойлера температура 24 градуса, горе в бойлера температура 54 градуса ( бях включил бойлера на ток през нощта, ама се къпах сутринта), а на колекторите температурата е 27 градуса. Няма да мога да го следя през деня, щото съм на работа, но при положение, че жена ми ще ползва тоопла вода целодневно, да видим резултата довечера :) Снощи спря да топли преди 6 вечерта...
Помпата днес е на постоянни 100% мощност, дано изчисти въздуха от серпентината...или ще изгори :)

Ъпдейт от жена ми в 11:00. При често ползване на топла вода, температурата долу в бойлера е 33 градуса, горе в бойлера е 40 градуса, на колектора не знам колко е :) Според мен системата явно работи, но като че ли колекторите са малко, или пък не са на необходимия градус?
Последна промяна от kalin72 на пон юли 15, 2013 12:27 pm, променено общо 1 път.
kalin72 - майстор
Ъпдейт в 12:20. Долу в бойлера температура 39 градуса, горе в бойлера 40 градуса...ха сега де Не би ли трябвало горе да е доста повече, 60 поне? Въпреки, че има ползване на топла вода, все пак ми се вижда малко нереално, или бъркам?
На колектора отново не знам колко е
kalin72 - майстор
В 16:00 показанията са - бойлер долу - 44 градуса, бойлер горе - 45 градуса, колектор - 45 градуса.
На мен ми се виждат малко странни тези градуси, какво ще кажат знаещите?
Преди да купувам четвърти колектор, мисля да намаля градусите спрямо хоризонта, тоест да отрежа подпиращия винкел с 3 см, и така панелите да паднат леко...
Evgeniy - майстор
Аз направих следното за да определя делта т, което не е ясно колко вярно се мери..
Измерих температурата с термодвойка, залепена на тръбата с алуминиева самозалепваща лента и обикновен уред на 3 места - на изхода на колектора и на входа и изхода на серпентината. Ако го направиш, ще знаеш къде се губи топлото... и колко градуса пада от тръбния път и дренажа. Моята цел беше да го наглася да се изключва под 2 градуса разлика между входа и изхода на серпентината.

Междувпрочем този модел колектори дори ги няма на сайта на EZINC.
Това, което намерих като сертификат е за среден размер колектор с алуминиев абсорбер, медни тръби и пяна като изолация, 2.08кв.м:
http://www.estif.org/solarkeymark/Links ... 6-2012.pdf
При него при около 40 градусова разлика дават изходна мощност около 900 вата на брой при 1000 вата радиация.
като намалим с процента за площщта и за по-калпавото изпълнение изцяло алуминий с вата... идва под 700 вата на колектор, загубите надолу отделно. При около 6 часа работа на пълна мощност ще имаш около 10-12 киловатчаса уловени. Или около 30 градуса натрупани на 300 литра като се обърнат в килокалории.
Така с приближения би трябвало при добре работеща система да достигнеш 50 градуса, ако тръгнеш от 20, като не са взети в предвид загубите в тръбите.
AntonBM - специалист
kalin72 написа:
В 16:00 показанията са - бойлер долу - 44 градуса, бойлер горе - 45 градуса, колектор - 45 градуса.
На мен ми се виждат малко странни тези градуси, какво ще кажат знаещите?
Преди да купувам четвърти колектор, мисля да намаля градусите спрямо хоризонта, тоест да отрежа подпиращия винкел с 3 см, и така панелите да паднат леко...
Въртиш топлоносителя с много висок дебит. За това са се събрали толкова температурните разлики. Намали оборотите на помпата. Така и ток ще се поспести и КПД-то на колекторите ще се повиши малко. Нормалната разлика вход/изход на серпентината на бойлера е около 10-15°С. С намаляване на дебита от колекторите ще излиза по-топла вода. В серпентината на бойлера също ще има по-голямо изстудяване и топлоносителя ще излиза по-студен. С това намаляване на оборотите не се очаква кой-знае колко голям ефект. В крайна сметка и с високите обороти слънцето усвоено от колекторите се предава на бойлера. Със смъкване на оборотите поне ще пестиш ЕЛ енергия. Не намалявай ъгъла. Много малко ще се променят нещата. По принцип идеалните градуси за България са <41-42°, когато се търси целогодишна работа. Ако се търси сезонна за зимата се изправят с около <10°, а за лятото се смъкват с толкова, но това не се отразява страшно много на работата им. Има ефект, но много малък – сметни си сам с колко се променя огрятата площ при перпендикулярно греене и <10° по-малко.
Иначе нещо такова се очакваше от инсталацията ти. За отопление е много малка. Аз слагам поне 6 плоски по над 2 квадрата, като така остава нещо за отопление, но не и в истински студените дни. С буфер се усеща в пролетно/есенният сезон, като ако къщата се обитава с прекъсване (хората ходят на работа през деня) ефекта вече си заслужава. През деня, след като се затопли бойлера се акумулира в буфера и малко преди да се приберат хората се включва помпа, която източва буфера и загрява къщата преди да се приберат хората.
П.П. 45° на бойлера не е лоша температура. Става си за къпане. Само не забравяй периодично да го прегряваш до 60° за дезинфекция от бактерията Легионела. Става с ЕЛ нагревателите, или ако жена ти не дърпа непрекъснато вода в хубав слънчев ден. Дезинфекцията се прави веднъж на 2-3 месеца.
kalin72 - майстор
За сега съм доволен от инсталацията, за 1050 лева инвестиция си заслужава.
За тилт-а, гледам, по американски сайтове дават, за нашата ширина, около 30-35 градуса тилт ъгъл за лятото...мисля да направя рамката подвижда, за да има ефект и зимата, макар, че май няма да имам слънце тогава, къщата ще пречи.
saraneron - специалист
kalin72 написа:
За сега съм доволен от инсталацията, за 1050 лева инвестиция си заслужава.
За тилт-а, гледам, по американски сайтове дават, за нашата ширина, около 30-35 градуса тилт ъгъл за лятото...мисля да направя рамката подвижда, за да има ефект и зимата, макар, че май няма да имам слънце тогава, къщата ще пречи.
Как си свързал панелите и къде е входящата и изходящата тръба при панелите спрямо наклона за източване?
kalin72 - майстор
Входа е от страната на наклона, изхода е най-високо. Панелите са вързани с обикновени водопроводни фитинги - нипел -муфа -нипел.
Между другото, от системата не се чува никакъв звук, работи безшумно. Това дали е признак, че някъде има проблем, защото четох, че шума от падащата вода в резервоара е голям...Имам към 40 литра вода в системата, като дрейнбек съда е пълен 2/3, когато помпата не работи, и 1/3, когато работи.
Andri01 - майстор
kalin72 написа:
Входа е от страната на наклона, изхода е най-високо. Панелите са вързани с обикновени водопроводни фитинги - нипел -муфа -нипел.
Между другото, от системата не се чува никакъв звук, работи безшумно. Това дали е признак, че някъде има проблем, защото четох, че шума от падащата вода в резервоара е голям...Имам към 40 литра вода в системата, като дрейнбек съда е пълен 2/3, когато помпата не работи, и 1/3, когато работи.
Системата ми е същия тип. водата от СК влиза в съда ниско долу-винаги е под нивото на течността и нямам никакъв шум. Системата си работи идеално,само водата/ дестилирана / много е замърсена. Промивах преди време цялата инсталация ,но.. !Явно серпентините на 2-та бойлера пускат. Съда е емайлиран,връзките са неръждавейка. От фирмата ми казаха,че били почистени след направата ,ама май само по документи. Мътилката е много фина ,отделя се чрез утаяване или с филтър 150 микрона.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Тема "Изграждане на слънчева система за отопление." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: