Най - вълнуващия въпрос зимно време.
geniya - специалист
kalin72 написа:
Ами именно де, те не регулират, те са предпазили системата от прегряване, заради физически блокирало нещо си, примерно.
През останалото 99.99% от времето системата си работи както трябва.
Никой от по-знаещите не се намеси в спора, а бих искал да чуя и други мнения.
Еми какво да ти пишат, като bigdragon е прав, защото заради "бликирал нещо физически" може да се ускори срещата на ползвателя със Св.Петър. :shock:
bigdragon - майстор
kalin72 написа:
......
Никой от по-знаещите не се намеси в спора, а бих искал да чуя и други мнения.
Защо ли? :?
Или по-знаещите нямат друго мнение... :?
Или никой не се чувства по-знаещ от нас двамата. :supz:
kalin72 - майстор
Дай сега да завършите с отговор на въпроса на питащия. Аз съм пас, в случая, щото явно нищо не разбирам.
bigdragon - майстор
Не е нужно да си пас, но приемай и чуждото мнение.
Отговора на въпроса на колегата си го дал ето тук, но с една важна забележка.
kalin72 написа:
В котела трябва да се връща вода над 60 градуса. Това осигурява икономична и без много катран работа на котела. Прави се или с трипътен винтил, или с Ладомат.
Към радиаторите трябва да отива вода, която е топла толкова, колкото да е достатъчно комфортно у вас, в стаите. Постига се с трипътен винтил, задвижка ,и конторлер. Може да има и други начини, но този е, който аз знам, и съм приложил у нас.
Малко повече автоматика ,но ти осигурява много по-малко висене при котела, и много по-комфорнта температура в стаите.
При положение, че ще я караш само на въглища и/или дърва, хубаво е задължително е (при възможно прекратяване на разхода през консуматорите) да има и буфер, за 20 квт котел 1000 литра е ОК, според книгите.
И тази забележка доведе до нашият спор...
essenov - специалист
Не можах да намеря и обяснение как работи трипътният вентил, който се препоръчва за байпас да поддържа водата в котела над определена температура. Някой може ли да ми прати повече информация, моля?

Няколко парнаджии ми казаха, че нямало смисъл от такова нещо. На мен ми се струва разумно водата, която влиза в котела да не е под 45-50°, но не знам как трябва да се изгради точно байпаса с този трипътен вентил. Как точно работи този трипътен вентил?

Гледам следната схема ама не ми става ясно кой кръг кога се върти. До колкото разбирам самият термовентил си има термостат и се наглася на 55° примерно. Та къде се върти водата преди да достигне 55° и къде се върти след това?

Ако преди водата върти през малкия кръг до 55° - от горе надолу директно, то значи ли, че при достигане на 55° затваря входа отгоре и отваря хоризонталния вход с/у кранчето (с лявата стрелка). Ако не затваря горния вход, а само отваря другия, то какво ще пречи на водата да върти през малкия кръг където съпротивлението ще е по-малко?

Има ли опастност при аварийна ситуация този вентил да затвори и двата кръга едновременно?

Изображение
fbr - майстор
Трипътния вентил си има сензор, който е най-добре да го допреш на 20 см от долния край на топлообменика на котела. При котел под 55 (или на колкото си го настроиш) градуса, водата от изхода на котела вертикално се връща на входа като започва веднага да се нагрява самия котел, без да нагрява системата. След достигане на 55 градуса на котела, постепенно започва да затваря вертикалната посока и отваря хоризонталния си извод, и започват да се нагряват радиаторите.
mar80 - специалист
И от тая цялата операция няма ли загуба на топлина.
fbr - майстор
От коя към коя точка в системата, движението на топлината я смяташ като загуба.
mar80 - специалист
Самото монтиране на трипътния вентил не води ли до загуба на енергия.
fbr - майстор
За да говорим за загуба на енергия, трябва да уточним, откъде накъде текат евентуалните загуби. Ако говорим за евентуалните загуби от трипътния вентил и присъединителната И арматура към околната среда, те едва ли са толкова съществени, но и могат да се избегнат чрез изолиране. Ако говорим за загуби от по-малка температурна разлика, между топлообменник и газове, то това се компенсира от по-големия експлоатационен период на котела, понеже се избягва получаването на конденз във вътрешността на котела, което създава условия за активна корозия.

Тема "Трипътен вентил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: