• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 37
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
да кажем със 100 лв заедно с необходимите фитинги и кабели. Качествени магнет вентили и задвижки на 3/4 цола с малко хидравлично съпротивление не са евтини.
Може и да не е много за някои, но идеята на солара е евтино и просто за да се изплати бързо.

едно е да имаш само помпа и диф. терморег., които могат да дефектират, друго е да имаш + още два елемента . :partyman:

Така мисля аз. Други колеги може да са фенове на сложното и скъпото и да си следят добива на топлина и с GSM а. Наличието на топломер и GSM модул обаче няма да доведе до повече добита топлина :-D
fbr - майстор
шоп написа:
Качествени магнет вентили и задвижки на 3/4 цола с малко хидравлично съпротивление не са евтини.
Магнет вентили не се ползват, ползват се електрически задвижки, и цената в най-лошия случай е наполовина на написаната. И въобще не е нужно да са с ниско хидравлично съпротивление, но явно не си давате зор да вникнете в принципа на идеята.
saraneron - специалист
fbr написа:
saraneron написа:
Измерваме токът в ампери и напрежението във волтове в работен режим и ги умножаваме .Получаваме колко вата се консумират от помпата.Ако примерно се получат 35вата/0.035киловата/ то за един час консумираната енергия ще е 0.035киловатчас за 10 часа ще имаме 0.35киловатчаса.За 25дни по 8часа на ден работа имаме 7 киловатчаса х 0.20 лева=1,4лева на месец .Това като произволен пример.
Като умножим тока в ампери и напрежението във волтове, получаваме резултат във волтампери, което е привидна (пълна) мощност, а за да получим резултат получим във ватове, или киловатчаса, трябва да го умножим по косинус фи на електродвигателя на помпата, което е написано на табелката на помпата, което при този вид електродвигатели хич не е пренебрежимо. Има и една друга особеност, когато се говори за мощност и напор. Напълно е възможно, по-маломощна помпа да има по-голям напор, а по-мощна помпа- по-малък-напор, като в случая разликата е в дебита на двете помпи, която стойност в соларните системи не е критично. Въпрос на конструкция.
saraneron написа:
При дрейн бег системата е характерно ,че помпата в първия момент консумира повече енергия докато качи топлоносителя до горният ръб на панела и след това в зависимост от размера на тръбите може консумацията да падне тъй-като се получава засмукване от връщащият се флуид в тръбата от колектора към допълнителният съд стига тази тръба да не е много голям цолаж /
Тук те подкрепям, като във вариант, дрейн бег система снабден с клапан и ел. задвижка, която по принцип има голям хистерезис. В началния момент на включване на помпата работи с прекъснат поток, но след 3-5 минути (времето на задействане на задвижката) клапана затваря водния поток, и вече системата работи като обикновена и няма загуба на мощност. При изключване, след времето на задействане на задвижката, клапана се отваря, прекъсва водния стълб и започва връщане на течността в съда.
Чак пък да не е за пренебрегване е несериозно! Неточност 10-20 стотинки за месец това ли е не е за пренебрегване?.Да не казвам ,че косинус фи на 90% на тези мижави помпички не е означен на табелката.А и новите електромери ако трябва да сме точни мерят и реактивната мощност така, че е спорно като резултат кое е по-точно.За помпите мощноста напора и дебита е ясно.Тук презумцията е да се запази дебита и се повиши напора ,това става с по-мощна помпа ако е от същия модел.Говорим за конкретен случай а не общи теории! За клапани и задвижки,ОК но не е задължително да ги има за да намали консумацията на помпата.Казано е защо!Става и с шунтиране на/ ДС/и е препоръчитено когато дрениращият съд е ниско по денивелация и помпата искаме да я облекчим примерно с 80% по консумирана мощност ,но с дрениръщ съд близо до колектора тази гимнастика е излишна,малко ефективна намалява надеждността и усложнява инсталацията,така ли е?
Последна промяна от saraneron на чет юни 11, 2015 2:31 pm, променено общо 4 пъти.
шоп - майстор
fbr, защо да слагам ел. задвижка дори за 50 лв. в една ДБ система?

Не казвам че в някои случаи, както при моя познат с 12 колектора и една помпа, където може и да икономически оправдано.

50 лв за ел задвижка + кабели, фитинги и труд за монтаж + допълнителен разход на ел.енергия и + допълнително хидравлично съпротивление на системата, което автоматично товари помпата и разхода и на нейната ел. енергия нараства.
miroki - майстор
шоп написа:
Идеята на ДБ системата да е максимално проста и евтина.
За самоделната.
:supz:
Купешките повечето са скъпи защото ги понатоварват малко.
За тях идеята да е полезна.
А най-важната идея на ДБ е, да се предотвратява прегряване или замръзване на водата и е система без налягане.
Това, което е трудно за другите системи.
Ние естествено си ги правим по възможния най-евтин начин.
Ако не съм пропуснал нещо, това е всичко необходимо + тръбен път.
То всичкото е:
-бойлер със серпентина (или добавена такава);
-колектор (проточен);
-помпа;
-резервоар (желателно топло изолиран);
-диференциален термостат с 2 сонди.
шоп - майстор
miroki написа:
Някой ползва ли този модел? За 72 лв.
Изображение
http://pestimenergia.bg/shop/product/20 ... -dt-3.html
Единственият им недостатък е, че са скъпи
аз ползвам тези за 44 лв. Имат същите параметри и могат да управляват помпи, нагреватели, вентили и задвижки на 220, 24 и 12 волта

Прикачен файл

SAM_8064.JPG

Прикачен файл

SAM_8063.JPG
Andri01 - майстор
miroki е прав! Но пък всеки си е башка луд :)!!
LazarGanev - "Велик майстор"
шоп написа:
miroki написа:
Някой ползва ли този модел? За 72 лв.
Изображение
http://pestimenergia.bg/shop/product/20 ... -dt-3.html
Единственият им недостатък е, че са скъпи
аз ползвам тези за 44 лв. Имат същите параметри и могат да управляват помпи, нагреватели, вентили и задвижки на 220, 24 и 12 волта
:prayer: Боже опази! Това е ДТ3 на Интиел - техния най-прост и най-евтин модел, орязан е откъм функции и затова вече и самия производител не го препоръчва за соларна система и отчитайки недостатъците му е създал следващия модел ДТ3-1, който е доста по-скъп :) . А това, което ти ползваш няма да го коментирам изобщо, камо ли да го препоръчвам на някой! Аз също споделям идеята на форума, ама с трици маймуни да ловя не ми харесва изобщо. То бива икономии, ама всяка крайност е неприемлива за мен и граничи с болестно състояние. За какво са ми тези 30лв икономисани, като ще гледам всеки ден тази грозотия? Аз неслучайно питах някъде назад, не знам в коя тема - кога ще се изплати например едно БМВ Х7, или пък да речем една ограда и врата от ковано желязо, или пък една ливада с райграс? Ами то по тая логика дай да заграждаме за по-евтино с бодлива тел и салкъмени колове, да затваряме двора с вратници от окастрени клони? По моему всяко нещо, което човек сам си прави трябва да му носи удоволтвие, включително (а може би най-вече) с външния си вид и функционалността си. Ама кво разбирам аз :wink:
шоп - майстор
LazarGanev, ха да видим кои функции липсват за да работи нормално?

много сте ми интересни Вие дистрибуторите! Трябва всеки елемен да е максимално скъп за да можете да на натоварите повече клиента. Това че няма външен вид и не въм го сложил в кутия на мен не ми пречи. Аз правя ВЕДНЪЖ настройките и повече не пипам:-)

Лично предпочитам тези спестени 30 лева да ги дам за още 3 бр вакумни тръби, защото именно те добиват енергията. А при мен засега с 5 бр колектора. Това са 15 допълнителни тръби ( т.е. горе долу още един колектор) Другото е периферия.

Форума е направи си сам, нали?
miroki - майстор
Аз до сега все за 100 лв. виждах и затова загледах този.
Иначе ми трябва само :
-да пусне помпата при разлика в температурата примерно 10 гр. по-топъл колектор от водата в бойлера;
-да я спре на примерно 95 градуса колектор;
-да я спре също и на 5 градуса против замръзване.
Градусите са произволни, но са 3 те основни. И да помни зададеното, ако спре тока.
Май друго не трябва.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 37

Тема "Соларна система за топла вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: