Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Не колега, просто преместих поста си в тази тема, понеже е по-комплексна :)
Благодаря за личното! Там, където си ме насочил не видях продукти на Грейко, но ще се свържа с хората!
Все пак ще съм благодарен, ако някой от Вас коментира въпросните конфигурации.
LazarGanev - "Велик майстор"
А, добре, съжалявам. Понеже ти отговорих след поста в другата тема. Коментари за Грейко в ТАЗИ тема
Здравейте,

и аз опрях до изграждане на инсталация в къщата на баба ми, която е с частично сменена дограма и без външна изолация. С благодарност бих съобщил, че почти всичко, което научих за този тип инсталации е от този форум.

Отопление е предвидено за 4 стаи + тази, в която е разположена печката "Прити" 12 kW водна риза+4 директно отдаване. Предвиден е и бойлер със серпентина и мантел.

Стаите са по 15-на квадрата.
След краткото описание прилагам и схема и снимки на това, което сме направили до момента, като ще се радвам на коментари, тъй-като това е първата която правим.

Надявам се нещата, които споделям, а и съветите от вас, да са полезни и на други.

Прикачен файл

1.jpg
Почти довършена инсталация в служебното помещение
1.jpg (93.4 KиБ) Видяна 6079 пъти

Прикачен файл

d909bb4c2bb9b4ea790038e392026b8fdc88f901f5e0103de53da42b987be423.jpg
Печката
d909bb4c2bb9b4ea790038e392026b8fdc88f901f5e0103de53da42b987be423.jpg (99.75 KиБ) Видяна 6079 пъти

Прикачен файл

Схема.jpg
Помпа Grundfos Alpha L2 25-40
Печка 12 kW
Бойлер 80 л. (0 до 6 kW консумация на серпентината)
Радиатори 4х3 kW
Статично налягане 0,4 Bar
Налягане на разширителния съд 0.6 Bar
Работно налягане 1 Bar
Налягане предпазен клапан 2 Bar
Термо-клапан 90 градуса
Аварийно конструктивно налягане 3 Bar
Аварийна температура на тръбите 100 Градуса
Схема.jpg (71.85 KиБ) Видяна 6079 пъти
Тук помествам и разсъжденията спрямо които съм стигнал до изграждането.

Системата е затворен тип. Топлоизточникът е готварска печка на твърдо гориво (дърва), с максимална мощност на водната риза 12 kW и 4 kW на директно топлоотдаване. Критичното налягане, което не трябва да се достига в никакъв случай е 3Bar (налягането на мантела на бойлера и това на водната риза).

Работно налягане
Максималната денивелация е около 4 м. от където следва, че статичното налягане е около 0,4 Bar. В този случай работното налягане трябва да е по-високо. Системата разполага с автоматично пълначка, която ако системата е заредена с антифриз е по-добре да бъде изключена. Това изключване се прави с цел при изпускане на течност от някой от клапаните в резервоара, да не се разреди останалата налична по инсталацията с новопостъпила вода.


Налягане и размер на разширителния съд

Разширителния съд трябва да има полезен обем не по-малък от 7% от обема на течността в инсталацията. В зависимост от това, дали е осигурено автоматично допълване на системата има два варианта за настройване на налягането в съда
  • При затворена пълначка – трябва да се осигури определено количество вода в съда при първоначално зареждане на системата, което да гарантира, че при падане на температурите под тези в момента на зареждането, няма да се просмуче въздух от обезвъздушителите. За целта налягането в разширителния съд, трябва да е около 0,5 Bar по-ниско от това на налягането на запълване (работното). Това означава, че още при първоначалното зареждане на системата, част от полезния обем на съда, ще се отнеме от постъпилата в него течност.
  • При отворена пълначка – температурния пад, а от там и последвалото свиване на водата ще доведат до пад в налягането. В този случай ще сработи системата за автоматично запълване, което ще предотврати постъпването на въздух през обезвъздушителите. Недостатък на този вид запълване е, че ако има течове в системата, те няма да се хванат от пада в налягането.
За да се избегне акумулирането на въздух от системата в затвореният РС при запълване, се препоръчва съда предварително да е напомпан над хидростатичното налягане на системата.

Избор на отоплителни тела
За изчисляване на мощността на радиаторите се използва формулата 200 W на квадратен метър (което е за лошо изолирани помещения).

Разположение на помпата - тъй-като помпата може да работи в "Нощен режим" (при пад на температурата от 10 градуса се изключва и обратното), тя се разполага на топлия контур, възможно най-близо до печката. За помпата е предвиден UPS, а в последствие мисля да закупя и акумулатор.

Ще се радвам на коментари и корекции.

Прикачен файл

Разширителен съд.jpg Таблица със стойности на водопоемането от разширителни съдове на Zilmet при различните стойности на температурата, предварителното напомпване и системното налягане
На няколко места срещам байпас преди помпата.

В системата до момента не е заложен, но и честно казано, не разбирам каква му е идеята.

Ако някой може, нека сподели. Благодаря!
solar_entusiast - специалист
Незнам колегата където е пуснал темата дали е направил инсталацията. Но за такава сложна инсталация подобре да си направи проект при читав проектант.
Че тия сметки от 150-200вата на кв. м. в даден случай може да са и малко и много.
А от преоразмеряване на радиаторите за такъв голям обект може да се влезе в такъв преразход на средства, че проекта да е в пъти по-евтин. Пък и отпадат въпроси от вида тая и оная тръба какъв диаметър да и т.н. Отделно тук ще срещнеш поне 10 различни мнения, кое от кое по-вярно.
Иначе проекта всеки може да си го направи и сам. Само си намира справочника "Отопление, Вентилация и Климатизация% - 2 част. Там всичко си е описано кое как се изчислява в има - няма 500+ страници.
Иначе е по-лесно да се турят едни 150-200вата на кв. м. Но това е измислено от търговците, че не те дават парите. Ако питате сериозен инженер, то такава цифра от него никога няма да чуете, нито ще намерите в посочения справочник.
Christo - майстор
Прикачен файл:
01.gif
01.gif (35.4 KиБ) Видяна 6047 пъти
Ако имаш предвид байпас от топлата вода към студената, обяснението го има на много места във форума. Ако това ти е въпросът, гледай приложената схема:
Когато печката е студена, затоплената вода въобще не ходи към бойлера и радиаторите, а през байпаса постъпва в долната част на печката през едно чудо, наречено Ладдомат(№4 по схемата). Когато печката се затопли достатъчно, Ладдоматът почва да пропуска част от студената вода, която се връща от радиаторите и серпентината на бойлера. В него има трипътен термостатичен вентил, който смесва топлата от печката и студената от радиаторите, така че към печката отива хладка вода. Различните производители дават различни температури- от 55 до 75 градуса. Така в печката няма черни катрани. Твоята сегашна помпа е горе на схемата под №9. Забележи, че там има още един трипътен вентил–(№8), с който се регулира температурата в радиаторите. На тази схема и серпентината на боилера има своя си помпа. Бойлерът обаче взема директно горещата вода. Така можеш да управляваш кога да топлиш само бойлера, кога само радиаторите, или пък и двете неща едновременно. Може да се мине и без Ладдомат, но трябват помпа, термостатичен трипътен вентил и малко фитинги. Схемата е от сайта на http://www.atmos.cz
Дано да съм бил полезен.
Благодаря за обстоятелствения отговор. Бих казал, че получих повече информация, отколкото очаквах. Честно казано не бях чувал нищо за черните катрани. Доколкото успях да прочета те се дължат на нискотемпературното горене, което именно би се избегнало при схема с такъв байпас. Дано правилно съм разбрал.

Относно Ладдоматът, ако имате препоръки и впечатления от марки, надеждност и т.н. ще съм благодарен.

Поздрави!
Christo - майстор
Laddomat го правят едни шведи http://www.termoventiler.eu/index.php?lang=en Аз си го купих от тук: http://kotly.com/en/equipment-laddomat-c-8_250.html Това е един полски он-лайн магазин. В България не знам от къде може да се купи. Виж там има цени в евро, пращаш паричките и пристига за седмица. Има за различни мощности на котела и термостатичен патрон за конкретната температура. Някои се мръщят на цената, но като събереш помпа, вентил, три сферични крана с холендри и термометрите, няма да излезе много по-евтино. У нас работи четвърта година, никакви проблеми.
Да споделя впечатления от първаночалните тестове :)

Пуснахме системата с два радиатора по 3 kW и бойлера (ок 3 kW в студено състояние). Общо около 9 kW в началния момент.

Системата доста бързо качи температура, радиаторите загряха доволно (на допир) и след около 40 мин. работа с прилично количество дърва и отворени въздуховоди (на най-бавна скорост на помпата), сработи системата за защита по температура (отвори клапана на 90 градуса.). :feuer: Пълначката свърши своето и допълни изпуснатото количество, пуснахме помпата на по-бърза скорост и притворихме въздуховодите, което бързо доведе до стабилизиране и достигане на постоянна температура около 70 градуса на изхода и 60 на входа на печката.

Същевременно работното налягане остана почти постоянно - около 0,8 Bar.

Идеята е да се навържат още два радиатора по 3 kW, което ще направи общата мощност в тях 12 kW + 3-те при студен бойлер на 15, но при загрята вода в бойлера, ще падне до 12.

Тъй-като една от стаите почти не се ползва, там може да се намали до минимум дебита и така да се достигне баланс на около 10 kW. (предполагам 12-те киловата са максимална мощност и рядко ще се достигат).


Относно ладдомата - за момента мисля да оставя системата в този вид, пък като поработи, ще преценя.

Тъй-като, наличието на топла вода рано сутрин, мисля, че не е от толкова критично значение за селска къща, дори си мисля, че генерираната топлина от бойлера, би могла да се използва чисто умишлено за топлоотдаване през нощта. Единствено евентуалното трупане на черни катрани ме притеснява :?, та може те да наклонят везните в някой момент.

Другото, което ми направи впечатление е, че при подгряване на бойлера (едновременно през ризата и серпентините) се чува едно клокочене. Това нормално ли е?

Тема "Изграждане на локално парно в къща ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: