Най - вълнуващия въпрос зимно време.
strelec - специалист
Привет колеги!
Нуждая се от вашите съвети и помощ. Котела ми е двуконтурен Юнкерс (вече се казват Бош) 6-18 кВт. Монтиран е 2008 г. До преди седмица работи безупречно, но започна да изключва след около минута работа при ползване на топла вода. Светодиода за включване започва да мига и на дисплея изписва код за грешка С6r. След рестартирване започва работа и пак изключва. Общо взето ужас. Къпането става с един дежурен на бутона за ресет. Имате ли идея какво може да го е "разболяло"? Моля за бързи отговори, а при възможност поглед на място. Благодаря ви предварително!
kalin72 - майстор
Според това http://hometips.me/Tls/Bosch-C1-C6-C7_e ... ooting.pdf е вентилатора.

C6 - Fan rotation too low in operation
LazarGanev - "Велик майстор"
Я се ослушай и кажи вентилатора дали тръгва или изобщо не тръгва. Вероятни причини може да са или едно реле на платката, или пресостат на димните газове, или вентилатор
strelec - специалист
LazarGanev написа:
Я се ослушай и кажи вентилатора дали тръгва или изобщо не тръгва. Вероятни причини може да са или едно реле на платката, или пресостат на димните газове, или вентилатор
Благодаря на двама ви! При пускане на топлата вода помпата и вентилатора тръгват. В ръководството за експлоатация пише - при грешка С6 възможната причина е пресостатът не затваря кръга. Решение - махнете прахта, или друго препятствие, което пречи на доброто извеждане на димоотвода. Проверете връзките на термостата.*
От къде да махам прах? Вътре от комина ли?
LazarGanev - "Велик майстор"
Значи не е платката и вентилатора, а най-вероятно причината е в пресостата. Наистина трябва да се провери комина и вентилатора
strelec - специалист
LazarGanev написа:
Значи не е платката и вентилатора, а най-вероятно причината е в пресостата. Наистина трябва да се провери комина и вентилатора
Ясно! Аз мога ли да извърша необходимите проверки, или са необходими по-специфични познания и инструменти?
LazarGanev - "Велик майстор"
Не, извикай сервиз - освен почистване от прах и боклуци трябва да се замери с диференциаленмикроманометър
strelec - специалист
LazarGanev написа:
Не, извикай сервиз - освен почистване от прах и боклуци трябва да се замери с диференциаленмикроманометър
Това всяка фирма монтираща газови котли ли може да го извърши? Защото от най-добрия спец на инстал.фирма съм малко разочарован. Преди няколко месеца добавих още един радиатор към системата. След като спрях и пуснах кранчетата на кол.кутия 1/3 от тях прокапаха. Извиках го за компетентно мнение и да ремонтира повредите. Поиска да замени целите колектори в комплект. Започна да ТЪРСИ кран на котела. Пипа крана за пълнене на системата след като аз му показах къде е!!! Казах му,че ще си помисля и той си тръгна. Вечерта около 3 ч. жена ми ме буди и казва че нещо тече!... О ужас! От котела шурти вода!!! Специалиста не бил затегнал крана за пълнене и налягането беше около 3,5 бара на манометъра. Предпазния клапан (ако има такъв на крана за източване на котела) е избил и водата шурти по пода... Освен всички поразии крана за източване не може вече да затвори плътно и капи леко вода. Принудих се и на крана за източване навих мини кран и с него затварям...
Та и за този проблем със грешката му се обадих. Отначало се зачуди каква е тази грешка и каза,че платката е за смяна с цена 250 лв. Казах му,че проблем р електрониката и евентуално за замяна на платката е грешка F0 , но той продължи да настоява,че "питал инженера от София и платката е за смяна".
...
Доста дълго стана, но това ми е болката.
kalin72 - майстор
Ама колега, те хората са си го написали в линка, дет ти дадох - има си инструкции кое какво да се провери и направи.
LazarGanev - "Велик майстор"
strelec написа:
Това всяка фирма монтираща газови котли ли може да го извърши? Защото от най-добрия спец на инстал.фирма съм малко разочарован. Преди няколко месеца добавих още един радиатор към системата. След като спрях и пуснах кранчетата на кол.кутия 1/3 от тях прокапаха. Извиках го за компетентно мнение и да ремонтира повредите. Поиска да замени целите колектори в комплект. Започна да ТЪРСИ кран на котела. Пипа крана за пълнене на системата след като аз му показах къде е!!! Казах му,че ще си помисля и той си тръгна. Вечерта около 3 ч. жена ми ме буди и казва че нещо тече!... О ужас! От котела шурти вода!!! Специалиста не бил затегнал крана за пълнене и налягането беше около 3,5 бара на манометъра. Предпазния клапан (ако има такъв на крана за източване на котела) е избил и водата шурти по пода... Освен всички поразии крана за източване не може вече да затвори плътно и капи леко вода. Принудих се и на крана за източване навих мини кран и с него затварям...
Та и за този проблем със грешката му се обадих. Отначало се зачуди каква е тази грешка и каза,че платката е за смяна с цена 250 лв. Казах му,че проблем р електрониката и евентуално за замяна на платката е грешка F0 , но той продължи да настоява,че "питал инженера от София и платката е за смяна".
...
Доста дълго стана, но това ми е болката.
strelec, аз ти препоръчвам все пак да се извикаш сервиза да прави каквото реши, пък ако не е от платката трябва да ти върне старата и да търси проблема другаде докато го отстрани. Според мен, щом казваш, че вентилатора тръгва значи платката го командва, но тябва да се разбере защо после спира - най-вероятно го спира пресостата на димните газове, който следи разликата в налягането преди и след вентилатора. Ако това диференциално налягане е по-малко от необходимото - значи вентилаторът не духа колкото трябва и затова сработва защитата. Причините може да са ниски обороти на вентилатора заради прах, лагери или др, причини, може да има запушване на димоотвода след вентилатора, може да има промяна на напрежението на клемите на вентилатора - много неща. Може да се окаже и платката, не гарантирам на 100%, рябва да се търси. Понякога се налагат експерименти - подмяна на някои компоненти за проба и пак връщане на старите, докато се намери причината. Някои проверки може и ти да си направиш - например за прах и други предмети във вентилатора и комина, но от това няма да спестиш кой знае какво. По-добре остави на сервиза, политиката на Бош е такава, че ще му помогнат той да си свърши работата, за която са му гласували доверие. Сигурен съм, че ще успее да се справи, дори и му е за сефте. Ако тръгнеш с девиза на форума няма да стигнеш доникъде, гарантирам ти, най-малкото защото с части много трудно ще се снабдиш, а пък и такива действия не се толерират нито от Бош, нито от Техническия надзор, нито дори от газовото дружество. Сервизът на такъв тип уред е отговорна работа и всеки има право да откаже да я свърши, ако забележи твоя намеса. Печелбата му от тази намеса ще е 20-30, максимум 50лв и не си струва риска да се намесва там, където е имало неоторизирано бърникане. И обратно - ако ти действаш като лоялен и културен клиент - сервизът няма право да откаже извънгаранционен сервиз, особено щом той е продавача, в противен случай олеква много. Тогава ще имаш и съдействия от Бош, ако се наложи да се търси друга фирма, но пак казвам - политиката е такава, че да не се намесва в работата на сервиза, а да му се помага да си размърда мозъка. Така че викай го и успех!

Тема "Спиране и грешка на газовия котел?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: