• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
mterzieva - напреднал
Здравейте, уважаеми майстори и любители на домашните ремонти. Имам пелетна горелка Марели на четири години е. От известно време, шнекът в пелетната горелка не върти, чува се и бръмчащ звук от моторчето, което задвижва шнека. Разглобих, почистих, търгна, но след няколко цикъла, отново отказа, реших, че може би бункерът е за чистене и най-пожертвователно го изчистих. След тази процедура, горелката работи около ден, и вечерта отново разбрах, че мотор редуктора не върти пелетите. Та, въпросът ми е следният, възможно ли е моторчето да се е поизхабило и не винаги да сработва или пък причината е в пелетите. Наложи се да взема по спешност тридесет торби някакви турски пелети. До двадесет и петата торба, нямаше проблем, но е факт, че пелетите бяха доста прашни и когато почистих бункера, наистина излезе много талаш. Моля за мнения на база опит. Благодаря.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Хубаво е да се измери какво напрежение се подава към мотора.
Или директно да се свърже към 220V и да се види остава ли проблема или се оправя.
Ако е доста по-малко примерно 180V, проблем с платката(симистора) - случвало ми се е.
Вижда ли се, че мотора върти, а шнека не мърда? - проблем с редуктора.
Има 220V, мотора бръмчи, нищо не се върти - проблем с редуктора или блокиран шнек.
mterzieva - напреднал
пон мар 07, 2022 10:16 amabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Хубаво е да се измери какво напрежение се подава към мотора.
Или директно да се свърже към 220V и да се види остава ли проблема или се оправя.
Ако е доста по-малко примерно 180V, проблем с платката(симистора) - случвало ми се е.
Вижда ли се, че мотора върти, а шнека не мърда? - проблем с редуктора.
Има 220V, мотора бръмчи, нищо не се върти - проблем с редуктора или блокиран шнек.
Много благодаря, за прецизното мнение. Махнах тръбата към шнека и действително моторът се опитва да върти, т.е. до него стига електричество, бръмчи, но шнекът не помръдва. Звукът е много особен-сякаш нещо превърта вътре в редуктора, самият редуктор интензивно вибрира и бръмчи, което поне на мен ми подсказва, че вероятно напрежението е 220 волта, но шнекът не завърта. Интересно, че след щателно почистване тръгва за няколко цикъла и после пак следва бръмчене и блокаж... Поръчах нов редуктор. Ще споделя резултата. Ако не стане, от чиста проба любопитство ще измеря напрежението/в момента нямам волтметър/ и ако е семистора, тая горелка след щателно разглобяване и прибиране на читавите части,може да отпътува за скраб, защото последната година, само платка не съм сменяла. И тук ще приключа, защото мога да се отприщя в дълга реч, с която да направя на пух и прах мита за предимствата и удобствата на пелетните котли :x
krasi92 - майстор
Пуста мода. Най смешното е че се слагат пелетарки без да се санира имота и почват едни настроики и въпроси за разходи и дали е нормално. Друго смешно е че и държавата насърчава да си смениш кюмбето на дръвца за да гориш смлени дръвца и ще си екологично чист. :rock: :rock: :rock:
Christo - майстор
Първо, поздравления, че въпреки че сте жена, сте се захванали да си поддържате сама котела! Честит Осми Март! Ако карате Запорожец, не се разочаровайте от колите, купете си нещо по-близко до Мерцедесите! Каквото си купите, това ще карате. Кола за хиляда лева никога няма да върви като кола за петдесет хиляди. Така е и с котлите. Котел за три-четири хиляди никога няма да работи като котел за двайсет хиляди, който каквото ще да говори! Ако редукторът е пълен с колела от евтина пластмаса, се пригответе да го сменяте често. Относно пелетите: Големият им плюс е, че могат прецизно да се дозират. Времето за пълнене се мери в десети от секундата. Хубаво е да се мерят газовете непрекъснато и да се подава въздух толкова, колкото е необходимо за оптимално изгаряне на горивото. При цепениците слагаме нещо в огнището и то почва да гори. Колко точно дървесина в момента гори, колко точно въздух трябва, за да е оптимално горенето, никой не знае и не се и интересува. Няма какво да се направи, ако котелът произвежда в момента повече топлина от необходимата. За това се използват буфери за складиране на излишно произведената топлина, която да се ползва после. Това прави инсталацията по-сложна и по-скъпа. Масовата практика да се регулира горенето чрез намаляване на притока на въздух е най-голямата тъпня, защото горенето не спира, просто се произвежда въглероден окис вместо двуокис и се прахосват дървата, защото не изгарят оптимално. Това е теория, която се потвърждава и от практиката. Имал съм котел на дърва, имам и на пелети и знам какво говоря. В моя случай разходът на дървесина намаля повече от два пъти.
krasi92 - майстор
Теоретично си прав за процесите на горене. Би ли предположил колко от пелетарките са настроени с ламбда сонда. Аз познавам само ЕДИН доволен от пелетарника си. Страшно много ботлуци се продават на родния пазар и като пелети и като горелки а дръвцата са си дръвца.
Christo - майстор
Имам 30 kW Herz.... Котел, безумно скъп за средния българин. В същото време- нещо средна хубост(и като цена, и като качество) за европейците. Даже съм чел доста негативни коментари по разни германски форуми. Може аз случайно да съм късметлия, знам ли? За десетина години работа съм сменил един пусков кондензатор на мотора на шнека за пелетите. Не беше пробил, беше му паднал капацитетът и моторът нямаше достатъчен пусков момент. Има си ламбда сонда, смучещ (не обдухващ) вентилатор на димните газове с променливи обороти. Непрекъснато се анализира съставът на изходящите газове и в зависимост от това се променят оборотите, така че горенето да е оптимално. Каквито и пелети да сипя, котелът гори перфектно. От всеки тон пелети изхвърлям две три кутии като за обувки пепел. Чистя веднъж на около три седмици. Не вярвам една ламбда сонда да струва накакви епохални пари, че да не може да се вгради в българските котли. Не вярвам да сме толкова прости, че да не можем да напишем читав софтуер за управление на котел. Или да не знаем, че котелът трябва да е произведен от жароустойчива стомана. Не, слагаме рутери за връзка с интернет за по двайсет лева, за да вдигнем цената с още двеста! Може и да не съм прав, но си мисля, че прекалена лакомия и тарикатщина гази някои нашенски производители, не че не знаят как трябва да се направи. Имам собствена гора и мога да добивам дърва на смешни цени. Физкултурата обаче е голяма, а пък ЕГН-то ми не е съвсем правилно :) И кавгите в къщи дали е горещо или студено не ми липсват... Има си в котела седмичен термостат, където си задавам кога, как и колко да е топло. Бих сменил пелетите единствено с газ, но в нашия град от селски тип надали някога ще прекарат газ...
krasi92 - майстор
Дано повече българи имат средства да си купят средноценови европейски котел но в момента не е така и картинката е трагична.
mterzieva - напреднал
вт мар 08, 2022 10:12 pmChristo написа:
Първо, поздравления, че въпреки че сте жена, сте се захванали да си поддържате сама котела! Честит Осми Март! Ако карате Запорожец, не се разочаровайте от колите, купете си нещо по-близко до Мерцедесите! Каквото си купите, това ще карате. Кола за хиляда лева никога няма да върви като кола за петдесет хиляди. Така е и с котлите. Котел за три-четири хиляди никога няма да работи като котел за двайсет хиляди, който каквото ще да говори! Ако редукторът е пълен с колела от евтина пластмаса, се пригответе да го сменяте често. Относно пелетите: Големият им плюс е, че могат прецизно да се дозират. Времето за пълнене се мери в десети от секундата. Хубаво е да се мерят газовете непрекъснато и да се подава въздух толкова, колкото е необходимо за оптимално изгаряне на горивото. При цепениците слагаме нещо в огнището и то почва да гори. Колко точно дървесина в момента гори, колко точно въздух трябва, за да е оптимално горенето, никой не знае и не се и интересува. Няма какво да се направи, ако котелът произвежда в момента повече топлина от необходимата. За това се използват буфери за складиране на излишно произведената топлина, която да се ползва после. Това прави инсталацията по-сложна и по-скъпа. Масовата практика да се регулира горенето чрез намаляване на притока на въздух е най-голямата тъпня, защото горенето не спира, просто се произвежда въглероден окис вместо двуокис и се прахосват дървата, защото не изгарят оптимално. Това е теория, която се потвърждава и от практиката. Имал съм котел на дърва, имам и на пелети и знам какво говоря. В моя случай разходът на дървесина намаля повече от два пъти.
Принципно сте напълно прав, но скъпият котел и инсталация, значат голяма инвестиция, а вече никак не съм сигурна, че тази инвестиция е оправдана предвид цените на пелетното гориво. Възможно е да правите по рядко ремонти и да икономисвате гориво, но все пак има поддръжка на консумативи, които също не са евтини и накрая, лично за мен, ако трябва да избирам от гледна точка рентабилност плюс удобство, май термопомпите печелят в сравнение с пелетния котел. От гледна точка поддръжка и рентабилност, май печели отоплението на дърва. Пелетното отопление прави конкуренция само от гледна точка удобство и то само спрямо дървата. Поне това виждам на този етап. Благодаря за поздрава. :-D
Последна промяна от mterzieva на съб мар 12, 2022 11:16 pm, променено общо 1 път.
mterzieva - напреднал
пон мар 07, 2022 8:22 pmmterzieva написа:
пон мар 07, 2022 10:16 amabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Хубаво е да се измери какво напрежение се подава към мотора.
Или директно да се свърже към 220V и да се види остава ли проблема или се оправя.
Ако е доста по-малко примерно 180V, проблем с платката(симистора) - случвало ми се е.
Вижда ли се, че мотора върти, а шнека не мърда? - проблем с редуктора.
Има 220V, мотора бръмчи, нищо не се върти - проблем с редуктора или блокиран шнек.
Много благодаря, за прецизното мнение. Махнах тръбата към шнека и действително моторът се опитва да върти, т.е. до него стига електричество, бръмчи, но шнекът не помръдва. Звукът е много особен-сякаш нещо превърта вътре в редуктора, самият редуктор интензивно вибрира и бръмчи, което поне на мен ми подсказва, че вероятно напрежението е 220 волта, но шнекът не завърта. Интересно, че след щателно почистване тръгва за няколко цикъла и после пак следва бръмчене и блокаж... Поръчах нов редуктор. Ще споделя резултата. Ако не стане, от чиста проба любопитство ще измеря напрежението/в момента нямам волтметър/ и ако е семистора, тая горелка след щателно разглобяване и прибиране на читавите части,може да отпътува за скраб, защото последната година, само платка не съм сменяла. И тук ще приключа, защото мога да се отприщя в дълга реч, с която да направя на пух и прах мита за предимствата и удобствата на пелетните котли :x
Така, да докладвам, мъките кански продължават. Поръчах моторче от доставчика на горелката, посочих модел на горелката, пратих снимки, щото естествено, точно този модел редуктор, вече го нямали и не го ползвали, обаче ми пратиха уж нещо съвместимо. Е, дори за лаик като мен е ясно, че ако оста на стария редуктор е в центъра, а на новия е изтеглена в горната му част, няма как да стане сполучлив монтаж. Тубуса ще задира в леглото, но все пак реших да пробвам, ами не става, няма как да стане... Мислих как да го напасна,въртях, суках, рисковано е, според мен ще блокира. И понеже ползват части, които след четири години изчезват и нийде не намирам подобен вид двигател, сега ще търся някой да го ремонтира тоя редуктор. Е, поне разбрах, че наистина е повреден, можах да сравня новия и стария. Стария има луфт при движение на оста, върти макар и трудно на ръка, което на мен ми говори, че е хлабав и се чува специфично потракване. При новия редуктор, оста е стабилна, въобще не може да се завърти на ръка. Ми това е засега, да споделя, ако някой друг го сполети тая мъка :rolleyes:
  • 1
  • 2

Тема "Повреден мотор редуктор на пелетна горелка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: