• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dpnv - помощник
Здравейте,

Имам прекаран трифазен ток с външен прекъсвач 40А (https://www.legrand.com/ecatalogue/4198 ... p-400.html) и вътрешен прекъсвач 40А (https://new.abb.com/products/2CSF204006 ... ac-40-0-03). Кабела от външното до вътрешното табло е 10 или 16 кв. (чакам да уточнят инженерите) - т.е. до колкото чета за ток 50А или 80А.

Искам да си пусна кабел за захранване на ел. автомобил на паркомястото, което се намира ПОД апартамента (външното табло е далечко).

От ЧЕЗ след проучване ми казаха, че трябва да изкарат нов прекъсвач (след съществуващия електромер) във външното табло и от там да си пусна кабел.

Виждате ли причина, ако кабела позволява, да не се сложи по-голям прекъсвач на външното табло и във вътрешното да си свържа успоредно втори прекъсвач към гаража - за да спестя дългото трасе? Също така правилно ли разбирам че тези 40А са на фаза - не общо (все пак в апартамента всяка фаза си захранва различни кръгове)?

Благодаря ви предварително за отделеното време!
hidrazin - майстор
съб юни 24, 2023 10:33 pmdpnv написа:
Виждате ли причина, ако кабела позволява, да не се сложи по-голям прекъсвач на външното табло ...
По-голям "прекъсвач" къде? Преди или след електромера?
Ако е преди електромера - разбира се че има причина да не може да се сложи по-голям "прекъсвач".
Толкова са ти отпуснали и ти на толкова си се съгласил след като си подписал договора с местното ЕРП.
Ама не знам за какво е това мрънкане?
При 40А на фаза това е "партида" около 30kW - предостатъчно за всички произвеждани електрокарчета.
Примерно мой приятел си купи Mercedes EQC с 80kWh батерия но в комплекта няма въобще зарядно, още по-малко пък тифазно.
Купих му мобилно зарядно - трифазно, около 11kW в трифазен режим и около 3kW в монофазен.
Щастлив - трифазен ток има и в къщата и в неговия магазин. За една вечер си пълни батерията "до дупка".
:partyman:
P.S. За какво "електрокарче" става дума?
iliya_i - майстор
съб юни 24, 2023 10:33 pmdpnv написа:
Виждате ли причина, ако кабела позволява, да не се сложи по-голям прекъсвач на външното табло и във вътрешното да си свържа успоредно втори прекъсвач към гаража - за да спестя дългото трасе?
Сещам се за една доста основателна причина - при авария или ремонт на едното от двете места оставаш без ток и на двете.
То ако можеш, махни си всички бушони от апартаментното табло и свържи всичко на един по голям. Излишните ги продай и ще изкараш някой лев.

Значи може да си купим нова електричка за няколко десетки хиляди лева, ама за едни десетки левове за нов бушон и стотина за нов кабел се стискаме.
dpnv - помощник
съб юни 24, 2023 11:32 pmhidrazin написа:
По-голям "прекъсвач" къде? Преди или след електромера?
след електромера - как така преди - нали ЧЕЗ ти слагат електромер и след него ти оставят прекъсвач към който да си връзваш квото искаш.
съб юни 24, 2023 11:32 pmhidrazin написа:
Толкова са ти отпуснали и ти на толкова си се съгласил след като си подписал договора с местното ЕРП.
Партидата ще бъде увеличена, но това няма общо с въпроса - мислех че достатъчно ясно съм описал картинката - вместо 40 + 25 външни прекъсвачи на отделни трасета до вътрешната кутия (и от там единия да продължи към паркомястото) да ги питам за смяна на съществуващия външен прекъсвач с по-голям.
съб юни 24, 2023 11:32 pmhidrazin написа:
Ама не знам за какво е това мрънкане?
Мрънкане? Ако мислиш че това е мрънкане имам лоши новини за теб :)
съб юни 24, 2023 11:32 pmhidrazin написа:
P.S. За какво "електрокарче" става дума?
Не съм се спрял на нещо конкретно все още.
hidrazin - майстор
нед юни 25, 2023 12:32 pmdpnv написа:
съб юни 24, 2023 11:32 pmhidrazin написа:
По-голям "прекъсвач" къде? Преди или след електромера?
след електромера - как така преди - нали ЧЕЗ ти слагат електромер и след него ти оставят прекъсвач към който да си връзваш квото искаш.
Ами така - освен електромера в таблото слагат и предпазител ПРЕДИ електромера. Предпазител до който нямаш достъп.
Целта му е да ти ограничи максималната консумация и да не използваш повече отколкото си платил.
Демек след електромера и 100 ампера да сложиш е все тая - като се опиташ да използваш повече, ще ти изключи предпазителя ПРЕДИ електромера.
Ще останеш без ток и ще чакаш да дойдат и да ти го включат.
нед юни 25, 2023 12:32 pmdpnv написа:
Партидата ще бъде увеличена...
Партидата може да бъде увеличена а може и да ти откажат увеличение.
съб юни 24, 2023 10:33 pmdpnv написа:
... и вътрешен прекъсвач 40А (https://new.abb.com/products/2CSF204006 ... ac-40-0-03).
Какво разбираш под прекъсвач? Защото това дето си показал не е предпазител а ДТЗ - дефектнотокова защита.
Тя не изключва при късо съединение, претоварване и по-голям от номиналния ток.
В тая връзка най-добре си уточни с:
съб юни 24, 2023 10:33 pmdpnv написа:
да уточнят инженерите
:partyman:
P.S. И не си уточнил нито сечението на кабела, нито дали е мед или алуминий, нито дължината на трасето, нито колко ти е пратидата.
И да, по принцип е възможно да пуснеш от апартамента до паркомястото но отговор след уточненията.
dpnv - помощник
нед юни 25, 2023 1:40 pmhidrazin написа:
Партидата може да бъде увеличена а може и да ти откажат увеличение.
Вече са издали становище, че ще я увеличат.
нед юни 25, 2023 1:40 pmhidrazin написа:
Какво разбираш под прекъсвач? Защото това дето си показал не е предпазител а ДТЗ - дефектнотокова защита.
Тя не изключва при късо съединение, претоварване и по-голям от номиналния ток.
Това е първия прекъсвач в таблото и в него влизат 3те фази и 0 от външното табло - само по тея кабели има ток, като е свален този първи прекъсвач. Като го вдигна и се пуска тока в целия апартамент. И пише 40А на него - дори да не е предпазител, изпълнява и тази роля (или поне така ми изглежда на мен). Ще уточня и това с инженерите.
нед юни 25, 2023 1:40 pmhidrazin написа:
P.S. И не си уточнил нито сечението на кабела, нито дали е мед или алуминий, нито дължината на трасето, нито колко ти е пратидата.
от 8 на 15 kW увеличавам партидата, сечението изглежда 10 кв.мм (както съм писал в оригиналния пост), мед.
hidrazin - майстор
нед юни 25, 2023 3:34 pmdpnv написа:
от 8 на 15 kW увеличавам партидата, сечението изглежда 10 кв.мм (както съм писал в оригиналния пост), мед.
:-D :-D :-D Кое по-напред с тези 15kW ?
Като пуснеш да зареждаш колата ще трябва да смяташ какво да изключиш - бойлер, климатик, да не готвиш в това време...
нед юни 25, 2023 3:34 pmdpnv написа:
Това е първия прекъсвач в таблото и в него влизат 3те фази и 0 от външното табло - само по тея кабели има ток, като е свален този първи прекъсвач. Като го вдигна и се пуска тока в целия апартамент. И пише 40А на него - дори да не е предпазител, изпълнява и тази роля (или поне така ми изглежда на мен). Ще уточня и това с инженерите.
Колко пъти да обяснявам е това НЕ Е ПРЕДПАЗИТЕЛ и НЕ ИЗПЪЛНЯВА тази функция?
И това че не него пише 40А не означава за теб абсолютно нищо!
За 15kW партида преди електромера ти слагат трифазен предпазител 25А Толкоз.
Толкоз щото толкоз ти се полага.
И за последно ти обяснявам - предпазителите след електромера и 40А да е, и 50А да е, и 63А да е - все тая.
Ти ще можеш да използваш трифазно захранване до 25А на фаза.
И то 25А ако се смилят да ти сложат предпазител 25А а не 20А - който напълно ще си отговаря за трифазна партида 15kW.
:partyman:
myNorthsideHR is an online portal for employees of Northside Hospital where employees can check their information anytime. https://mycoveragelogin.blogspot.com/p/ ... chool.html
kozl - майстор
От доста време насам в София електромерните табла се изпълняват без предпазители преди електромера. Там от ЧЕЗ или вече Електрохолд изискват само прекъсвачи (шалтери).
По партида предпазителя трябва да е 3Р, 20А, а ако е 40А :? нещо са изтървали тези от ЕРП-то. Не е ясно до кога обаче. Може с твоите действия за промяна на партидата, вместо увеличение да получиш намаление на тока, като ти сменят предпазителя от 40А с по-малък ток, съответстващ на партида 15kW.
Ако предпазителите в ГЕТ и главния в ап.табло са 3Р, 40А мисля, че е възможно оправдано да добавиш предпазител 3Р с по-малък ток в ап.табло, през който да захраниш станцията за зареждане. Е то зависи и от инсталираните мощности в жилището :roll:
hidrazin - майстор
пон юни 26, 2023 7:57 amkozl написа:
Ако предпазителите в ГЕТ и главния в ап.табло са 3Р, 40А мисля, че е възможно оправдано да добавиш предпазител 3Р с по-малък ток в ап.табло, през който да захраниш станцията за зареждане. Е то зависи и от инсталираните мощности в жилището :roll:
Точно. При партида 15kW , сечение 10 квадрата мед и дължина на трасето под 130-140 метра е допустимо да си сложи бушон в неговото табло.
По принцип масово зарядните за автомобили са следните:
монофазни - 3,5kW 16A и 7kW 32A
трифазни - 11kW 16A и 22kW 32A
Очевидно че при неговата партида е ограничен и монофазно 32А и трифазно 32А не може да сложи.
Оптималното(и максимално) за него е трифазно 11kW с трифазен предпазител 16А
Да слага трифазен предпазител 16А в неговото си табло и толкоз.
:partyman:
P.S. Читавите зарядни за електрички имат регулиране на тока - колко да пуска към колата.
За зарядни с макс. зареден ток 16А може да се регулира от 6А до 16А а за тези с макс. ток 32А се регулира от 6А до 32А.
Демек ако е със зарядно 11kW може да го намали примерно на 8kW за да му остане ток и за апартамента.
А тези 8kW хич не са малко - за една нощ би допълнило и 95-киловатова батерия на Tesla S
  • 1
  • 2

Тема "Допълнителен или съществуващ предпазител" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: