• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
petromaniq66 - специалист
От темата изкуствен интелект научих че се правят магнети алтернатор. Може пък на моторетката да са се пробвали с трифазен.
hidrazin - майстор
Не, не са се пробвали с трифазен.
Явно и на други им е проблем АС захранването и някои са намерили начин да изкарат кинти.
Предлагат се комплект комплект статор с повишена мощност 100W за конверсия на моторетката към DC
ЦЪЪЪК
Реално променливото напрежение се използва само и единствено за захранване на всички ламБи и нищо друго.
:partyman:
Aleks.Zh - напреднал
Ооо да, този комплект ми е известен, НО и в България се прави подобна промяна от електричар, занимаващ се с мотори. До колкото знам се променя нещо в магнета и се слага ново реле.
Снощи пробвах двата варианта - само с диоди и кондензатор и за сравнение един грец и кондензатор. За себе си нямам обяснение защо, но резултата беше:
1. Схемата с диоди и кондензатори -> светлините продължаваха да имат леко трептене/премигване (не стигаше до изгасване на светлината, а по-скоро промяна в интензитета), а по-странното за мен е че при увеличаване оборотите на двигателя фара намаляше силата си на светене.
2. Грец и кондензатор -> По схемата по-рано от gogo7777, където просто един грец захранва двете светлини - светлината беше постоянна, нямаше премигвания и подобни промени в светеното му и реших това да е моя вариант.

Та мисля с това моята борба да приключи или поне с фара :-D . Нямам обяснение защо само с диод не сработи.

Благодаря и на всички включили се!
kozl - майстор
пет апр 26, 2024 9:46 amAleks.Zh написа:
Снощи пробвах двата варианта - само с диоди и кондензатор и за сравнение един грец и кондензатор. За себе си нямам обяснение защо, но резултата беше:
1. Схемата с диоди и кондензатори -> светлините продължаваха да имат леко трептене/премигване (не стигаше до изгасване на светлината, а по-скоро промяна в интензитета), а по-странното за мен е че при увеличаване оборотите на двигателя фара намаляше силата си на светене.
2. Грец и кондензатор -> По схемата по-рано от gogo7777, където просто един грец захранва двете светлини - светлината беше постоянна, нямаше премигвания и подобни промени в светеното му и реших това да е моя вариант.

Та мисля с това моята борба да приключи или поне с фара :-D . Нямам обяснение защо само с диод не сработи.
1. - И аз имам съмнения, че магнета няма да е работоспособен само с едната полувълна от променливото напрежение.
чет апр 25, 2024 1:44 pmAleks.Zh написа:
То казуса е, че Фар и Габарит са в едно тяло, с обща маса.
2. - По схемата на gogo7777 как избегна масата на фара? Ако общия проводник във фара има връзка с масата по рамата, то входа и изхода на греца пак са на късо. Но щом фара работи, значи корпуса му е изолиран от рамата или общия проводник на габарита и късите не е свързан към корпуса на фара :?

И изобщо този LED фар дето имаш има ли габарит, че от описанието от твоята препратка аз не можах да разбера това?
gogo7777 - майстор
пет апр 26, 2024 9:46 amAleks.Zh написа:
....
2. Грец и кондензатор -> По схемата по-рано от gogo7777, където просто един грец захранва двете светлини - светлината беше постоянна, нямаше премигвания и подобни промени в светеното му и реших това да е моя вариант.

Та мисля с това моята борба да приключи или поне с фара :-D .
Ако ще правиш мойта схема, не забравяй да изолираш едната от двете фази (светлосиния или розовия кабел). Кой от двата, зависи от положението на оригиналния ключ.
:drinkers:
kozl - майстор
Не е светлосин, оранжев или розов. Сбъркал съм цвета.
gogo7777 - майстор
Az е светлосин. Поне така е даден в легендата

Azzurro----- светло/небесно синьо
Rosso ------ розово
Aleks.Zh - напреднал
Той фара, не е свързан към масата на мотора, фара въобще няма допир до рамата, та от тази гледна точка няма проблем.
Да самия LED фар е основна светлина + габарит.

Какво направих реално - използвам само фазата за късите светлини на мотора + общата маса. В моя случай това са Az - Light Blue и Ne - Black проводниците от страната на мотора.
След това добавих един грец с радиатор + два кондензатора.
След тях габарита на фара е свързан директно, а основната светлина се включва/изключва през ключ. Тук правя лека промяна на инсталацията, но като няма друг вариант - това е.
Прикачен файл:
LedFar.png
LedFar.png (25.28 KиБ) Видяна 172 пъти
gogo7777 - майстор
Става и така, даже е по-добре. Ако искаш нищо да не свети ще превключиш от оригиналния ключ.
Кондензаторите са с малък капацитет според мен. Достатъчен е само един на 25 волта и поне 330uF
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Реле регулатор за фар на мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: