Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Тани - модератор
pavelari не взимаш предвид падът на напрежение по кабела! От личен опит го знам , не съобразих колко ампера са 14 лунички по 20 W на 12V и сглупих да ги пусна в един кръг с 2,5 кабел . Разликата в светлината е очевадна , та си представям на какъв процент от капацитета работи онзи бойлер! Сега ще сменям кабели :wallbash: Добре че сум ги пуснал в гофре между всеки отвор на луничка , та ще ми е лесно! Чудя се 4 кв многожилен дали ще е достатъчен за да няма разлика между първата и последната лампа . Всъщност края на кабела ще го свържа и него с трафа.
masteradmin - майстор
пак няма да стане, много по добре 2 лампи траф , 2 лампи траф. Аз правих един таван с лунички и само това помогна.
Duke_BG - специалист
ribolovec2 : едно време бойлерите бяха на твърда връзка но сега с тия меките връзки задължително трябва да се прекъсва и фаза и нула и да има защитно заземяване или ДТЗ
аз лично съм виждал мека връзка да грее като реотан на снадката щото нулата към таблото се беше изгубила а бойлера беше занулен .

санита : спасението ти е трифазна партида и трифазно захранване на бойлера иначе тия 12 кв си е риск на гранцата както спомнеаха колегите а ако е с етажни табла (в което се съмнявам за ново строителство ) е по-лесно защото там има трифазна линия

Тони : падът на напрежение е по-голям и осезаем при ниски напрежения с висок ампераж ( както е при луничките )
masteradmin - майстор
Наи лошото е че това с меката връзка съм го виждал и аз явно не е изолиран случаи на съседа ключа поради големия ток му се беше развалила 0-та. И тои реално 0 я получаваше през меката връзка и зануляването на моя боилер.
А още по странното е че оня ден си купих боилер 3-тия по ред за 4 години. На които ключа му е 2-ен и също прекъсва фазата и нулата. Не мога да разбера защо ги правят така ?
Тани - модератор
Ами вече трипроводната инсталация не е ли задължителна за ново строителство?Може би това е отговора!

А за меките връзки вече писах някъде- изключих захранването на цялия вход и меките връзки грееха! Съседът на въпросния апартамент каза че това било нормално!!! Оказа се , че на цялия блок е била прекъсната нулата с месеци! :shock: И ако не бях извикал аварийната група на енергото , можеше още да е така! Около час и 15 минути ги убеждавах , че проблем има и им казах да не го търсят във входа , защото няма логика да е изключен тока на всички а връзките продължават да греят! Представям си сами да си бяха открили проблема! Та в държавата ни всичко може да се очаква и стават все по-малко нещата които могат да ме учудят!
Trifun - специалист
Здравейте, момчета !
Новичък съм тук, но форума страхотно ми харесва - особено тази му част - електротехническата :)
Мисля че е редно да се представя, за да имате малко от малко представа за мен - на 34 години съм, от Русе, с полувисше образование, специалност "Съобщителна и осигурителна техника и системи" - ВВТУ "Тодор Каблешков" - гр. София.
В момента работя по специарността си - като механик по осигурителна техника към БДЖ...
Зачетох се в тази тема и ми стана интересно...
Проблема с гъвкавите връзки на бойлерите съм го наблюдавал и аз - доста често при това. Интересното е че грее (и се скъсва!) само връзката на топлата вода !??
Искам да ви споделя едно от решенията :
Взимате от магазин ВиК скоби за маркучи - 2бр., с подходящ диаметър и парче многожичен проводник - 4 кв.мм. Идеята е да се шунтира гъвкавата връзка - т.е. ако от там ще протича някакъв ток (което при нормални обстоятелства не трябва да става) то този ток да минава по кабела, а не през гъвкавата връзка. Слагате едната скоба на тръбата за топлата вода на бойлера - непосредствено преди да влезе в самия бойлер. Другата скоба я слагате на тръбата, която влиза в стената. Двете скоби ги свързвате с парчето кабел.
А за още по сигурно може да смените гъвкавата връзка за топлата вода с онези тръби, които се използват за парно - те също се гъвкави до някаква степен, но предимството им че се късат далееч по-трудно - т.е. няма опастност да наводните апартамента.
Колкото до това, защо се прекъсва и фазата и нулата - може да ви звучи глупаво, но само това ми идва на ума - заради глим-лампичката в самия клавишен ключ на бойлера :shock: Ако през ключа са прекара само фазата, лампичката му няма да свети ...
Palawnik - специалист
Trifun написа:
Проблема с гъвкавите връзки на бойлерите съм го наблюдавал и аз - доста често при това. Интересното е че грее (и се скъсва!) само връзката на топлата вода !??
А не е ли по-добре да разбереш защо протича ток по тази гъвкава връзка и да премахнеш източника????
sonny - помощник
Стара е темата, но пък имам проблем по въпроса и искам малко помощ.
Та проблема е следния. Кръстницата ми си направи тавана за живеене, следотавлно се досещате, че става дума изцяло нова инсталация. От таблото с електромерите се пусна кабел 10кв.м. за захранване на жилището, но аз пък съм си хитрец и я накарах да пусне още един такъв 10кв.м. кабел от таблото долу до таблото горе, защото предварително знаех, какъв ще е бойлера, а именно Стибел Елтрон 12кв. И както се досещате при връзването на новите електромери, втория кабел не се върза, това го направихме след това, като сложихме предпазител на 63А, а горе в жилището остана сложения от жичкаджиите 40А с ДТЗ също на 40А и трижилен кабел от бушона до бойлера, като го гледам ми идва да е на 6кв.м. Та проблема е следния, известно врпеме бойлера беше на основния кабел и бушон от 40А и когато се включеше за къпане на 12кв, след 10-15мин изключваше бушона. Тогава вече си вързахме втория кабел с бушон в долното табло 63А и сменихме бушона горе с 63А, ДТЗ остана 40А. Нямаше проблем около седмица и днес е изключил долния бушон в таблото с електромерите. Проверих връзките да не са хлабави, но не са, всичко е наред. Та вече се чудя какво става и къде може да е гредата. Втория кабел е само и единствено за бойлера. Дайте малко акъл къде да търся проблема и аджеба за 12 киловата консуматор колко А трябва да е бушона, че тия сметки ми бягат мъъъъъничко.
vvk79 - специалист
Абе хора 12 киловата са много колко са амперите ами сметни 12000 делено на 220 (а като включиш и имаш пад може и по малко да е ) се получава 55 А (както беше написал колегата) ами като включиш и още нещо и ето ти изключил. Просто не си взимайте такива бойлери това е решението или да са трифазни. На някои жилища главния предпазител е дори 50 А.
sonny - помощник
vvk79 написа:
Абе хора 12 киловата са много колко са амперите ами сметни 12000 делено на 220 (а като включиш и имаш пад може и по малко да е ) се получава 55 А (както беше написал колегата) ами като включиш и още нещо и ето ти изключил. Просто не си взимайте такива бойлери това е решението или да са трифазни. На някои жилища главния предпазител е дори 50 А.
Това със сметката го намерих, след като пуснах поста, ама ти прочете ли, че кабела и бушона са само и единствено за тъпия бойлер? А за киловатите, проточен бойлер иска мощност. Аз в нас съм с 9киловатов и ми е слабичък малко. Ще ми с еналожи да си слагам бойлер бомба, ама хич неща, може да си бодна и аз един такъв 12ка, че да ми мирне тиквата. Но въпроса остава, реално трябва да е 55А, а бушона е 63
а, а са що изключва?

Тема "Схема за ел.бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: