Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lz1wvm - специалист
Колега DMN за мен това са 10омови резистори.А къде е повредата не мога да ти кажа.
Поздрави
DMN - майстор
Тъкмо сега отпоих въпросния резистор, под него на платката пише 10 , а не 100,(аз съм сложил 100 ома) благодаря за наблюдателността на двамата съфорумци, които забелязаха това, резистора си е бил 10 ома, заблудил съм се и с тоя цветен код.Сега сложих 10 ома(измерен с мултицета), индикатора естествено показва нулева стойност. Тоя тестер работи, като волтметър. Напрежението в двата края на този резистор се подава на входа на ОУ и естествено с по-малката стойност на резистора тока да се увеличи, но падът на напрежението също се увеличава, т.е. по-ниско напрежение, по-ниски стойности на индикатора, което още по-вече задълбочава въпроса: защо анодния протектор въпреки, че е цял, постепенно за тези 3 год. произвежда по-малко ток и напрежение?
lubomirlz - специалист
Ами един от вариянтите е да си ти подобрили качеството на водата, а дали е така не знам :? Щом всичко ти е наред по бойлера какво се притесняваш.
DMN - майстор
Притеснява ме, дали тази анодна защита върши някаква работа в момента(макар и правилно свързана вече), ако не, от това следва май по -бързо пробиване на водосъдържателя. Защо в завода не са свързали тестера(което не е от недоглеждане), а в ръководството за употреба има написана половин страница, какво представлявал анодния тестер.Има нещо мътно около тия бойлери с електронно управление.

Прикачен файл

03.jpg
03.jpg (153.71 KиБ) Видяна 19335 пъти
DMN - майстор
Май нещата започнаха да ми се изясняват, разпоих и другите два резистора, тези на снимката, които са прогорели, тях преди 3 год. съм ги заменил с 330 омови, защото под тях и на двата, на платката пише 330. Сега като ги гледам, а и както подсказва stefan_gb са си били 100 омови. Замених ги с 82 омови, индикатора на тестера упорито продължава да си стои в червения сектор. Може би затова в завода не са го свързали-на практика излиза, че показанията му са подвеждащи и неверни. Само ме яд, че ни продават неща, за които си плащаме, а на практика не ни вършат никаква работа. Нямам по-вече въпроси на участвалите по темата горещо благодаря и един съвет не си купувайте бойлер с ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ, защото скоро ще се натъкнете и на друг проблем. А това дали анодната защита работи, ще разбера като го отворя следващия път. НА ВСИЧКИ ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!
rulom - модератор
Хахаха, DMN, май стигна до правилния извод :lol: :wink:
Не знам производителите в нашата държава за какво претендират, ама ние българите нищо не можем да направим, освен деца и борчове :-D
За твоя случай истината е поне веднъж в годината да се отваря и да се прави визуална и механична профилактика на бойлера, поради съмнителната сложност на вградените елементи :-D
stefan_gb - специалист
DMN написа:
Май нещата започнаха да ми се изясняват, разпоих и другите два резистора, тези на снимката, които са прогорели, тях преди 3 год. съм ги заменил с 330 омови, защото под тях и на двата, на платката пише 330. Сега като ги гледам, а и както подсказва stefan_gb са си били 100 омови. Замених ги с 82 омови, индикатора на тестера упорито продължава да си стои в червения сектор. Може би затова в завода не са го свързали-на практика излиза, че показанията му са подвеждащи и неверни. Само ме яд, че ни продават неща, за които си плащаме, а на рактика не ни вършат никаква работа. Нямам по-вече въпроси на участвалите по темата горещо благодаря и един съвет не си купувайте бойлер с ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ, защото скоро ще се натъкнете и на друг проблем. А това дали анодната защита работи, ще разбера като го отворя следващия път. НА ВСИЧКИ ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

DMN виждал доста индикатори да работят , и наи вероятно и твоя е работел. Но не ми се вярва при толкова изгорели резистори да е само там проблема, LM -a ... маломощни транзистори защо не ги смениш .....
Възможно е и ние да допускаме грешка с тия резисори , 0.5W си е 10 ома но тези по 0.25W може да грешим за тях или поне за наи горния.....
при така симетрично разположени пръстени е много вероятно кода да започва да се чете и от оранжевия пръстен и ако е така резистора си е 300 ома а за този под него маи си е наистина 100 . Защо не сложиш два тримера по 470 ома и да направим отново проби.
И не на последно огледаи и измери абсололютно всичко което може да се измери . Успех
DMN - майстор
Аз се бях отказал вече от темата, но... Днес замерих тока на анодния протектор на друг, нов бойлер(емайлиран, няма тестер, няма електронно управление, съвсем обикновен на същия производител) монтиран преди около месец. Тока беше-800 микроампера при студена вода, а при мен тока е 70-80 микроампера(измерен не през тестера, а направо към корпуса), както пише в упътването, показанията на тестера се влияят от температурата и твърдостта на водата, което си е така. Другите два резистора според мен, дали са 330 ома, както пише на платката, или са били 100 ома, или както сега сложих 82 ома, май няма голямо значение, доколкото знам ОУ имат голямо входно съпротивление(пак казвам, че аз не съм специалист), тези резистори свързват: -вх и +вх на ОУ към двата края на оня въпросния резистор, който вместо 10 ома, бях сложил 100 ома. Със 100-те ома, когато загрея бойлера, скалата на тестера отива до половината, когато влезе студена вода в бойлера, скалата веднага се връща в червения сектор,(преди 3 год. и при топла, и при студена вода скалата си беше изпълнена до-край, докато постепенно започна да пада) което показва, че тестера работи(ама колко са верни показанията му не знам). С 10-те ома(както установихме, че е правилно) и при загрята вода скалата си стои в червения сектор, защото напрежението върху него е по-малко. Да оставим настрана тестера, за мен по-важни са показанията на мултицета:нов бойлер-ток на анода 800 микроапмера, на три годишен 70-80, а пък анода си стои цял?!
Милен - майстор
А може и клемите да са се окислили и да имат голямо контактно съпротивление. Точно това констатирах на моя още като го отворих от кашона :lol: водосъдържателя отвън е без никакво покритие и е започнал да ръждясва :-D включително и заварените мъжки щифтове за клемите за заземяването. Трябваше да ги почистя с шкурка до метален бясък преди да го свържа.
stefan_gb - специалист
такъв тип ли е анода
http://nikelectric.com/product_info.php ... ts_id=1133

не съм мислил че има саит за боилери :lol:
http://www.boilerite.net/e107_plugins/f ... pic.php?30

Тема "Въпроси за анодна защита на бойлер с електронно упрвление." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: