trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Чет Окт 30, 2014 7:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 15, 2009 9:48 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 1:13 pm
Мнения: 379
Точно това направих днес сутринта, почистих до блясък всички съединения свързани с анодната защита и зануляването и измерих пак тока няма промяна. Анода е точно такъв тип. Мисля в близките дни да отворя бойлера и да му сменя протектора с нов и да видя какъв ще е резултата. Няма вече от какво друго да е. Ще го снимам и ще ви го покажа.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 16, 2009 1:53 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 1:13 pm
Мнения: 379
Смених анода с нов.
Ток към корпуса-2,27 милиампера.
Ток през тестера(10 ома)- 2,13 милиампера.
Старият анод се беше покрил с някъкъв тъмен окисен слой, който е непроводим.Тестера показва пълна скала, но така и неможах да си обясня, защо фабрично не беше свързан и колко може да му се вярва.
На снимката са стария и новия анод(новият фабрично е малко по-дълъг и с по-голям диаметър ).


Прикачени файлове:
04.jpg
04.jpg [ 56.25 KiB | Прегледано 4881 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 16, 2009 5:13 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 31, 2007 2:20 pm
Мнения: 1361
Според рекламите им, тези болери, емайлираните водата била подходяща за питейни нужди :shock: как се отнася това разтварящо и окисляващо се, метално парче вътре във водата към това твърдение.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Апр 15, 2011 11:34 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 3:06 pm
Мнения: 234
Добар ден, бихте ли ми казали на кратко, как точно протича смяната на анода. Аз нямам тестер но бойлера отива към 4-5 години и предполагам е за смяна. Имам впредвит от източването на бойлера до разглабянето, закопуването на нов анод и монтирането, някакви тънкости има ли, деликатни работи и тн?

_________________
Некой неща са така, ама некой не са


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Апр 15, 2011 3:42 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Ное 13, 2006 6:46 am
Мнения: 583
Местоположение: Русе
Тънкости няма - просто източваш бойлера, сваляш фланеца, изчистваш котления камък отвътре, пускаш за малко водата - да се промие, и сменяш анода. Добре е да смениш и всички гумени и пластмасови уплътнения. Котления камък, натрупан по нагревателя се чисти или механично, или го потапяш в оцет и изчакваш ...
А може и да смениш и нагревателя ако ти е кеф :wink:

ПП : Елдом са пуснали бойлери със т.н. "сухи нагреватели" - при тях не се налага източване на бойлера, като се сменя нагревател :)

_________________
Можеше да бъде и по-зле... Можеше да вали.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Апр 15, 2011 11:36 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Фев 26, 2010 9:04 am
Мнения: 261
Местоположение: Бургас
По какво може да се разбере, че операционния усилвател е изгорял?

_________________
От кръвта ВОДА и от лада КОЛА не става...
Провинцията е там където свършва морето!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Май 03, 2011 2:31 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 3:06 pm
Мнения: 234
Значи купих един анод, но се оказа че винта от долу е по малък от оригиналния анод. Също така оргиналния беше значително по дълъг и с по голям диаметър. Като го извадих видях че оргиналния е разяден, но само от страната от към нагревателя, а от другата страна си беше почти непокътнат. Бойлера е някаде на 3-4 години работа, реших просто да го завъртя със по здравата страна към нагревателя и затворих. Обаче други ми направи впечатление, че купеният е целя метален а оргиналния е имал някакво покритие прахообразно като цимент. Някой има ли идея какво е това покритие или се е натрупало от водата или де да знам и аз :)

_________________
Некой неща са така, ама некой не са


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Май 03, 2011 6:54 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Ное 13, 2006 6:46 am
Мнения: 583
Местоположение: Русе
@baretata_7_62, това, на оригиналния не е само покритие - целият е изработен от магнезиева сплав. А новия, който си купил, по всяка вероятност е менте - по-добре не го монтирай, а търси такъв като оригиналния.

_________________
Можеше да бъде и по-зле... Можеше да вали.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Май 04, 2011 10:28 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 3:06 pm
Мнения: 234
Е не е целия, защото с ножа го изтърках малко на едно место и от долу си се показа типично металния блясък, а това покритие падна под формата на прах, сива много наподобяща цименто покритие. Просот се чудя дали така е така си е фабрично или се е наслойло с течение на времето.

_________________
Некой неща са така, ама некой не са


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 5:58 am 
Offline
майстор

Регистриран на: Съб Ное 03, 2007 5:36 pm
Мнения: 1229
Окислил се е от стояне по складовете.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 11:08 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 3:06 pm
Мнения: 234
Наорави им релкамта :) Анода да се оксили още преди да в монтиран в бойлера :)

_________________
Некой неща са така, ама некой не са


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 5:46 pm 
Offline
майстор

Регистриран на: Съб Ное 03, 2007 5:36 pm
Мнения: 1229
Що бре, окислен с коричка не значи разяден. Нищо му няма ще изкара повече време.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Май 06, 2011 12:00 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 3:06 pm
Мнения: 234
Да, и аз това реших. Щом се разяжда и щом няма натрупвания по нагревателя, значи е ОК :) Мога да кажа, че бях приятно изненадан за бойлер на 3-4 години. Нагревателя имаше доста приятен меден блясък, с изключение на малко песачинки полепнали по него, почти без малко да кажеш че е чисто нов :) Важното е че при работа не шуми не издава никакви звуци, като бебенце е :) А е 3кв и си греее както трябва :)

_________________
Некой неща са така, ама некой не са


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Фев 29, 2012 11:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 21, 2010 6:13 pm
Мнения: 5
Темата е много интересна. Преди 1-2 седмици и аз се сдобих с бойлер с електронно управление. Моят е с графичен дисплей и има прогрес-бар за визуализация на статуса на анодната защита. През първите дни този прогрес-бар си стоеше на максимум, но от около 2-3 дена започна да пада при източване на топлата вода от бойлера. Дори пада до 0 и на дисплея се показва съобщение, че анодната защита не работи. След като водата отново се позатопли, нивото на прогрес-бара се връща отново на максимум. Не мисля, че това е нормално. Моля за съвети от къде може да идва проблема.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2012 1:22 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 1:13 pm
Мнения: 379
Преди две години, като пуснах темата, писах аз да не си купувате такива бойлери, ама... :razz:
В упътването пишеше, че най-коректно е да се гледат показанията на тестера при загрят бойлер, да речем 60градуса, ако и тогава тестера показва нула, може би има проблем. Не е задължително тестера да показва винаги максимум. А бе изобщо с тия електронни тестери, като нашите(за онези със стрелките не знам) е пълна мъгла за състоянието на анода. И тези табла с електронно управление - хубаво замислени, но лошо изпълнени. Моят е още в гаранция, но ако не бях го отварял профилактично през няколко месеца, щеше и това електронно табло да изгори. Електрическите съединения към таблото са с "кабелна обувка", та изводите към тях са на пластмасов корпус , който се беше разтопил и двата проводника "фаза" и "нула" се бяха доближили на не повече от 2 мм един от друг. Наложи се да махна тези съединения, да сменя проводниците със силиконови и да ги запоя директно на платката. От тогава проблем нямам, нищо по таблото не грее и стана в пъти по-сигурно...ама що все аз трябва да бутам и преправям неща излезли от ЗАВОДА и минали през някакъв контрол за качество...Силно се съмнявам, че при ежедневна употреба, някой от тези бойлери с 3квт. нагревател са си изкарали 5 годишната гаранция без да изпуши нещо. Сега може да са ги подобрили не знам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2012 8:21 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Ное 23, 2008 12:36 am
Мнения: 431
Местоположение: Павел баня
Имам такъв електронен 120 литра вече 4 години.До сега 3 пъти му горяха кабелните обувки и от там и вътре на релето.Понеже е в гаранция нарочно само сменям блока.Като свърши гаранцията на вечерта още ще го преработя.Анода честно не съм го поглеждал дали е свързан макар 5.те разглабяния но на дисплея пълни до край.

_________________
Старо куче медалист,махаш медала дърта мастия.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Мар 02, 2012 10:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 21, 2010 6:13 pm
Мнения: 5
Благодаря за мненията, но все пак не ми стана ясно, защо в началото анодната защита беше на максимум дори и при студена вода (като го напълних за първи път), а след това започна да пада като изстине. Не знам дали това е дефект или така се очаква да бъде.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 03, 2012 1:23 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Дек 11, 2009 1:13 pm
Мнения: 379
И при мен беше така колега. След като смених анода, тестера показваше постоянно „максимум“, дори и при студена вода. След 2-3 седмици започна да показва по-малко, докато сега след 2 години, при студена вода показва „минимум“. Като загрее обаче, стига до половината на скалата. Не съм отварял водосъдържателя да видя в какво състояния е анода, но едва ли изглежда по-различно от първия, който смених.Определено има нещо недомислено в тези тестери. Моя тестер въобще не беше свързан. Анода беше свързан директно с проводник към корпус(както е при бойлерите, които нямат тестери).
Аз се питам същото като теб – защо тестера показва такива разлики? Ми той моя сигурно затова не е бил свързан,щото лъже.
Тук ще се опитам да поразсъждавам без да ангажирам никого с разсъжденията си. Може би за показанията на тестера има значение твърдостта на водата, има значение какъв е водосъдържателя (неръждавейка,емайлиран), има значение колко литра е. На колегата kabel96 е 120л. и неговия тестер след 4г. показва „макс“. Моят е 80л. емайлиран. Не съм запознат точно какви електрохимични процеси протичат между водосъдържателя, нагревателя, водата и анодния протектор(наричан от мен анода), но определено има потенциална разлика между анода и водосъдържателя – разлика между два метала – желязо(водосъдържателя) и магнезий(анода, който като по-активен хим. елемент се разяжда за сметка на останалите метали в бойлера и в това се изразява предпазното му действие ). Протича много малък ток между анода и водосъдържателя през водата и точно този ток отчита тестера. Когато анода е нов и не се е окислил, тока е по-голям, когато започне да се окислява, този окисен слой доколкото аз измерих е не електропроводим и тока намалява, оттам намаляват и показанията на тестера. Когато водата се загрее активността на електрохимичния процес между анода и водосъдържателя се увеличава(както повечето химични процеси под въздействието на топлина), тока между тях се увеличава и тестера показва повече.
Все ми се струва обаче, че при водосъдържатели от неръждавейка този ефект с окисляването на анода не е толкова изразен, тъй като там няма емайл, площта на проводимата повърхност е много по-голяма и анода няма време да се окисли толкова по повърхностния си слой, защото се разяжда по-бързо(останал съм с впечатление, че при неръждавейките анода свършва по-бързо). Този окисен слой според мен пречи на правилната работа на анодната защита, но може и да греша, ако някой е по-запознат с тези неща, нека да пише.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Мар 04, 2012 1:56 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 21, 2010 6:13 pm
Мнения: 5
Благодаря за разсъжденията колега. Може и така да е. Но не ми харесва по време на къпане да ми показва "Anode Low". Ще трябва да се измисли нещо. Когато имам време ще разгледам електрониката и ще направя някой измервания. Между другото дали някой няма схема?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Юни 22, 2013 6:18 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Сря Авг 22, 2007 8:34 pm
Мнения: 387
Местоположение: Варна и с. Равна до Провадия
Някой запознат ли е как е устроена двойната анодна защита на елдомските бойлери. Видях, че има втори анод от горе, но той на как е монтиран - има ли си за него отделен отвор и подлежи ли на смяна? В сайта фирмата не говори за това и не споменава и кои са с двойна защита. Безпокоят ме напоследък иновациите им, да не ми докарат по големи грижи вместо полза :wink:
Другото е серията Баланс на която цената е по ниска и гаранцията е само 3 години. Трябва ли да се притеснявам от нея - оборудвам си селската къща с бойлер и организирането на гаранционен ремонт ми е по скъпо от това да си го поправя сам на място.

_________________
http://ds-portfolio.com/bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: kaleevandco и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам