купих си малък мултицет които искам да се захранва от акумулаторана колата а и да мери все едно собственото си захранване . да се разберем културно-- dc/dc конвертор не ми се прави! от къде мога поне да му намеря схемата? дт 182 се казва
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
emil_v r
- майстор
10 мнения в "първо на мен помогнете- бял пушек от мултицета!"
masteradmin
- майстор
- Мнения: 2565
Нещо не разбрах ? Значи електронните мултицети вече са без пари. Не виждам смисъл да го оправяш. А и не разбрах какъв е проблема. Игорил ли си го ? Или незнаеш как да го захраниш ? И защо да не се захранва с батерия, а трябва да е с акумолатор на колата ? Имаче понеже ел. техниката ми е хоби намерих го някакъв руски е - Мегаометр ДТ 182 но нямаше схема.
masteradmin написа:Нещо не разбрах ? Значи електронните мултицети вече са без пари. Не виждам смисъл да го оправяш. А и не разбрах какъв е проблема. Игорил ли си го ? Или незнаеш как да го захраниш ? И защо да не се захранва с батерия, а трябва да е с акумолатор на колата ? Имаче понеже ел. техниката ми е хоби намерих го някакъв руски е - Мегаометр ДТ 182 но нямаше схема.така съм се изразил явно ,неясно няма да правя уреда а искам да го монтирам за постоянно ,като бордови в колата и да му махна батерията .Но тогава тои не може да мери собств. си захранващо напр. , дава грешка и то голяма. явно галванично трябва да се разделя захранване от сондите , може би някои го е правил . дано съм обяснил грамотно . Няма засега пушек ,шегичка
masteradmin
- майстор
- Мнения: 2565
може да го захраниш с акумолаторна батерия, която да се зарежда с реле от алтернатора или акумолатора. Или ако е батеията е на 12В направо когато колата изгасне релето да включва батерията паралелно на акумолатора. А като запалиш колата релето да я откачва. Ето ти галванично разделяне.
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Ей за тая въшка ли става въпрос?
И що да не ми хареса темата? Като не ми хареса - няма да отговарям, колко му е!
Сега - сериозно.
Ще ти дам една малко тромава, но 100% работеща идея. Вместо да се чудиш как да го развързваш галванично - направи следното:
Трябва ти едно 12В реленце, възможно най-малкото, с 2 превключващи контакта. И една акумулаторна батерия, с която да замениш тази на уреда. Сега: включваш релето да бъде зхранено през контактния ключ - след като е подаден контакт за 12В. При включване на релето двата му контакта подават съответно + и - на 12 волта от автомобила към сондите и се измерва бордовото напрежение. Като изключиш контактния ключ + и - на 12 волта през един резистор 1-2кОм ти се превключват вместо към сондите - към акумулаторната батерия на уреда и я дозареждат. Така като подадеш контакт ще можеш да мериш 12-те волта, а батерийката ще издържи няколкото часа път.
Ако ти се намира реле с 3 контакта - можеш да си направиш и уреда да ти гасне при изключване на контакта, но предполагам, че това ще си става и след време автоматично от самия уред. Може, разбира се, да направиш и допълнително принудително включване на реленцето, та да ти мери колата и когато е загасена.
Да, виждам, че и админът ме е изпреварил със същата идея.
И що да не ми хареса темата? Като не ми хареса - няма да отговарям, колко му е!
Сега - сериозно.
Ще ти дам една малко тромава, но 100% работеща идея. Вместо да се чудиш как да го развързваш галванично - направи следното:
Трябва ти едно 12В реленце, възможно най-малкото, с 2 превключващи контакта. И една акумулаторна батерия, с която да замениш тази на уреда. Сега: включваш релето да бъде зхранено през контактния ключ - след като е подаден контакт за 12В. При включване на релето двата му контакта подават съответно + и - на 12 волта от автомобила към сондите и се измерва бордовото напрежение. Като изключиш контактния ключ + и - на 12 волта през един резистор 1-2кОм ти се превключват вместо към сондите - към акумулаторната батерия на уреда и я дозареждат. Така като подадеш контакт ще можеш да мериш 12-те волта, а батерийката ще издържи няколкото часа път.
Ако ти се намира реле с 3 контакта - можеш да си направиш и уреда да ти гасне при изключване на контакта, но предполагам, че това ще си става и след време автоматично от самия уред. Може, разбира се, да направиш и допълнително принудително включване на реленцето, та да ти мери колата и когато е загасена.
Да, виждам, че и админът ме е изпреварил със същата идея.
Прикачен файл
DT-182.jpg (36.42 KиБ) Видяна 7398 пъти
Последна промяна от jordanvass на пет фев 17, 2006 9:23 pm, променено общо 1 път.
emil_v r
- майстор
- Мнения: 1845
Гениално жалко че не мога да черпя. Класическо разсичане на проблема с меч и от двамата . аз се бях забил с преобразовател с трафче за галв. разделяне . Мразя ги щот работят се в ключов режим и фърлят хармоници по на 10-20мхц нагоре . И викам си като включа радиото ша ми засканира повече трансвертера отколкото радиостанции. . А и рядко ползвам едно алинко на 144мхц и едно св , и все ги захранвам от колата. Аз имам вграден един " волтмер" със светодиоди но тва първобитна работа от 18 ти век . При тия върховни уреди за 5 лв. ! Благодарности още веднъж на двамата .
emil_v r
- майстор
- Мнения: 1845
Иордане , това е схемата , да я види и друг ако му трябва.Специална е за лсд,дисплеите. Аз и лепнах ценер 9в отзад .вярно дърпа 7ма.,а изходния ток определено няма да те убие -2-5 ма. Интегралът се държи мажки ,до 6в вход. Последно да се похваля втората снимка - един индикатор на ток над вратата , като излизам да си ходя на село , виждам да няма забравен консуматор и колко вата е със А277Д Дизаина от времето на Блек Сабат . вътре са се гушнали и два звънеца . Мале,мале снимките мн. са зле тук ,не мога да ги оправя .чао ,на всички.
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Ама верно са ти много лоши снимките!
Я вземи малко фотото и се поупражнявай!
Нали все се оплакваш, че те гонят от компа - снимай през това време за тренинг!
Сега сериозно!
Схемата ти с 555 - ами обикновено класическо свързване, после променливото напрежение се удвоява, пак класическо решение. Дано ти върши някаква работа. Аз лично не виждам смисъла да си захранваш уреда така - все пак нямаш трансформаторно галванично развързване, би следвало пак да си имаш проблеми с измерването.
А за уредчето над вратата за консумацията - то хубаво си обяснил каква е индикацията, ама на мене ми е по-интересно датчика какъв ти е. Аз съм правил навремето с феритно пръстенче, ама след него с изправител и стрелкови индикатор. Сега съм направо със 100А промишлен амперметър без токов трансформатор.
Та ще ми е интересно да видя как ги нацелваш тия ватове с индикацията - мене ако питаш - трудна работа да ти отчита във ватове стълбичката, ама айде! По-скоро дава някаква представа за консумацията.
Полезно уредче е, вярно. И аз като излизам - поглеждам амперметъра на таблото. Помага на разсеяни хора. Накрая все се оказва, че жената е виновна!
Я вземи малко фотото и се поупражнявай!
Нали все се оплакваш, че те гонят от компа - снимай през това време за тренинг!
Сега сериозно!
Схемата ти с 555 - ами обикновено класическо свързване, после променливото напрежение се удвоява, пак класическо решение. Дано ти върши някаква работа. Аз лично не виждам смисъла да си захранваш уреда така - все пак нямаш трансформаторно галванично развързване, би следвало пак да си имаш проблеми с измерването.
А за уредчето над вратата за консумацията - то хубаво си обяснил каква е индикацията, ама на мене ми е по-интересно датчика какъв ти е. Аз съм правил навремето с феритно пръстенче, ама след него с изправител и стрелкови индикатор. Сега съм направо със 100А промишлен амперметър без токов трансформатор.
Та ще ми е интересно да видя как ги нацелваш тия ватове с индикацията - мене ако питаш - трудна работа да ти отчита във ватове стълбичката, ама айде! По-скоро дава някаква представа за консумацията.
Полезно уредче е, вярно. И аз като излизам - поглеждам амперметъра на таблото. Помага на разсеяни хора. Накрая все се оказва, че жената е виновна!
Здравеите , направил съм я схемата и работи трети ден . Има галв разделяне долу м/у маса и минус кондензатор 330 нано или какъвто бог дал . И горе същия конд. Аз я бях измислил с трафче , но така е по мини. Вижда се на снимката ,сигурно монитора не ти е баш на фокус. моя ми прави тоя дефект- с лек отсечен удар по кутията отзад се оправя сходимостта . Относно индикатора не съм го отварял над 10 год. датчика бе с феритен пръстен и 100-200 нам. Този интеграл на извод 3 с тример се регулира макс. отклонение ,а извод16 с друг тример долното ниво на отчитане. С долния праг отрезвам хладилника за да не го виждам а горния праг ми светват два от червените диоди при вкл. котлон на 2 . Те се набиват в очи при излизане .Не отчита ватове , но жените знаеш са теническиалергични и само това им липсва. Малее,Стефан дано не прочете каква нова дума измислих! Германците са манияци по това -- хауптбанобергрупенфюрер тоест -глава път горен групов водач . И това в една дума . Иди виж моля те едни десет съвета за икономия да си кажеш мнението . и върха ,оправи си крана да не капе ! Абе то по улиците тече вода до глезените ,на ВиК от един теч със месеци изтичат хиляди кубици , опрело до капките.Отделно водомерите имат висок долен праг на задеистване и няма да мръдне Последно ако някои потърси схемата тя е типова истинския интеграл е uaa180 ,ние го крадем и прекръстваме а277д .чао
jordanvass
- майстор
- Мнения: 1026
Ей това направо си плаче за патент:
с лек отсечен удар по кутията отзад се оправя сходимостта
Сега - малко за галваничното развързване. Това с кондензаторите, дето си го направил, е доста далечко от галванично развързване. За тази цел се използват трансформатори, оптрони, изолационни усилватели и прочее елементи и прибори, които трябва да отговарят поне на две важни условия: да имат изолационно съпротивление от едната страна до другата от порядъка на хиляди мегаоми и да издържат на пробивно напрежение от порядъка на няколко киловолта.
Твоите кондензатори едва ли биха удовлетворили някое от тези изисквания. Смисълът на галваничното развързване е да може едната страна да се подключи към верига с много различен потенциал, например фазата на 220В и той да не влияе на другата страна - да не прехвърчат там искри и токове от едната към другата страна. По този начин се управляват прибори като тиристори, симистори, някои измервателни апарати предимно в медицината и т.н. Ако ти с 9-те волта на този "галванично развързан" преобразувател управляваш тиристор, включен към мрежата - гаранция, че ще накъдриш косата на някой, дето се е подпрял на колата ти.
Та с две думи - не зная при тебе как ти върши работа тая схема, може би си зависи от уреда, но по принцип двете ти напрежения са "скачени" едно за друго, не са развързани галванично.
с лек отсечен удар по кутията отзад се оправя сходимостта
Сега - малко за галваничното развързване. Това с кондензаторите, дето си го направил, е доста далечко от галванично развързване. За тази цел се използват трансформатори, оптрони, изолационни усилватели и прочее елементи и прибори, които трябва да отговарят поне на две важни условия: да имат изолационно съпротивление от едната страна до другата от порядъка на хиляди мегаоми и да издържат на пробивно напрежение от порядъка на няколко киловолта.
Твоите кондензатори едва ли биха удовлетворили някое от тези изисквания. Смисълът на галваничното развързване е да може едната страна да се подключи към верига с много различен потенциал, например фазата на 220В и той да не влияе на другата страна - да не прехвърчат там искри и токове от едната към другата страна. По този начин се управляват прибори като тиристори, симистори, някои измервателни апарати предимно в медицината и т.н. Ако ти с 9-те волта на този "галванично развързан" преобразувател управляваш тиристор, включен към мрежата - гаранция, че ще накъдриш косата на някой, дето се е подпрял на колата ти.
Та с две думи - не зная при тебе как ти върши работа тая схема, може би си зависи от уреда, но по принцип двете ти напрежения са "скачени" едно за друго, не са развързани галванично.
Тема "първо на мен помогнете- бял пушек от мултицета!" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!