Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
mitkosoft - напреднал
Иска ми се да направя нещо по въпроса да ми отчита количеството газ вътре в купето на колата , обаче без наличието на евросонда. Има ли някаква такава възможност. Аз се сещам единствено за отчитане с ултразвук но не намирам добри схеми
c5pro - специалист
mitkosoft написа:
Иска ми се да направя нещо по въпроса да ми отчита количеството газ вътре в купето на колата , обаче без наличието на евросонда. Има ли някаква такава възможност. Аз се сещам единствено за отчитане с ултразвук но не намирам добри схеми

а защо не чрез налягане?
hygro - майстор
С манометър може да се измерва приблизителното количество метан в бутилката, но не и пропан-бутан.
LazarGanev - "Велик майстор"
hygro написа:
С манометър може да се измерва приблизителното количество метан в бутилката, но не и пропан-бутан.
Лично аз не намирам аргументи за подобно твърдение :?
zmiori - специалист
Я помисли върху въпроса за изпаряването, кога се изпарява газа?
Жокерче какво ще е налягането при 1 литър ВТЕЧНЕНА газ и како ще е налягането при 50 литра ВТЕЧНЕНА в идентични съдове, например 100 л.?
zz_stefanov - майстор
zmiori написа:
Я помисли върху въпроса за изпаряването, кога се изпарява газа?
Жокерче какво ще е налягането при 1 литър ВТЕЧНЕНА газ и како ще е налягането при 50 литра ВТЕЧНЕНА в идентични съдове, например 100 л.?
Докато има течна фаза в бутилката налягането ще е еднакво (при една и съща температура , разбира се). Така ще е при 1, 50 и 100 литра и предполагам за това си подсилил "ВТЕЧНЕНА" :)
В метановите уредби няма ли също течна фаза, ако и там я има, никъде манометъра няма да помогне са измерване на количеството.
LazarGanev - "Велик майстор"
В метановите уредби няма течна фаза и наистина там за изпразването на бутилката се съди по налягането, макар че зависимостта между количество газ и налягане не е линейна. При пропан-бутана обаче налягането също пада с изпразването на бутилката - в това съм сигурен, така че по манометър може да се съди за количеството газ в бутилката, друг е въпроса в една АГУ колко лесно може да се монтира манометър на таблото. Струва ми се по-лесно с такава "евросонда" (не знаех че така се казва) - брат ми имаше бутилка с такава сонда, при която поплавъка явно савърта реостат подобно на бензиновите сонди.
Чаро - Акълия
Евросонда е съвсем друго нещо- задължително от тази година за всички АГУ. Просто в последно време повечето евросонди ги комбинират с нивомери. За пропан-бутан ти трябва нивомер- в автомобила те интересува нивото на втечнения газ, не на изпаренията.
Принципа е същият, както на бензин,дизел.. нивомерите.
Ще се радвам, ако споделиш каква е идеята с ултразвука.
zmiori - специалист
Лазарчо, евросондата няма нищо общо с нивомера /изведен/. Дали ще има или няма нивомер /изведен/ не е определящо.
Основните неща които характеризират ЕВРОСОНДА-та са:
1. трябва да има магнит вентил монолитно захванат за сондата /без каквито и да било фитинги/. става дума за изходящата част.
2. клапан за максимално налягане. За контролирано изпускане на налягането при повишаването му /при пожар, нагряване, деформации и други./ /да се избегнат взривове/ Най-простите са от типа предпазно пружинни клапани /ППК/ има ги почти на всякъде където има съдове под налягане. Обикновено се настройват на 10% по-голямо налягане от максималното работно.

А за манометъра не си прав ама изобщо при ПБ.
hygro - майстор
LazarGanev написа:
При пропан-бутана обаче налягането също пада с изпразването на бутилката - в това съм сигурен, така че по манометър може да се съди за количеството газ в бутилката
Не може, Лазаре. Налягането пада, защото втечненият газ, който е в продажба, се състои от множество различни фракции, включително пропан и бутан. Концентрацията им в парите над повърхността е различна от тази в течната фаза, по причини, които в които няма да забивам сега. Следствието от това различие е, че с изчерпването на резервоара се променя количественият състав на оставащото гориво - по-летливия пропан се изпарява по-интензивно и относителният дял на бутана спрямо пропана в оставащото гориво се увеличава.

Промяната в състава на горивото води и до някаква промяна на налягането на наситените пари при определената температура. Налягането обаче не може да се използва като индикатор за количеството гориво, защото зависи силно от температурата (което засяга и резервоарите с метан, но в много по-малка степен), а дори и слаби разлики в състава на всичките фракции, които образуват търговския "пропан-бутан", водят до липса на повтаряемост на показанията. При всяко зареждане трябва да калибрираш хипотетичния индикатор на горивото с термометър ръка, което теоретично не е невъзможно, но доста непрагматично.

Тема "Въпрос за отчитена на количеството пропан-бутан" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: