Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
Остави го ivanovbg, той когато е трябвало да учи, е бягал от училище.
Сега ходи само по врачки, баячки, ходжи...
Ще го пусне с тиристор ама първо трябва да му сложи от ония магнити, "водните"... :-D
:partyman:
zz_stefanov - майстор
чет май 02, 2024 10:47 amivanovbg написа:
Лесно ще се пусне с тиристорен регулатор на оборотите, но трябва да се махне вътрешната електроника.
Я дай схема. :lol:

Тоя мотор е постояннотоков единствено откъм захранващия кабел.
Вътре без електрониката си е трифазен електро двигател.
ivanovbg - майстор
Писали сте че е правотоков. Не е при мен да го отворя. Ако е трифазен също е лесно. Особено ако се управлява с пвм. Един 555 и е в джаза. По сложно е ако е по лин. Помпите на сина са такива с лин, но с едно стм-че се командват перфектно.

А откъде сте сигурни, че е безчетков? Ако се махне черната капачка отдолу може и да се изненадате.
MamaMy - майстор
Моят опит с тези мотори не е голям, но до сега нямам оцелял след отваряне. Така са направени, че ползваш-хвърляш. един го носих дори на стругар. Кауза пердута. Гледането на клипчета с нищо не помогна.
ivanovbg - майстор
Еми тогава един осцилоскоп и се вижда как се управлява. Като гледам управляващата платка е във вътрешното тяло. Предполагам е с пвм, не ми се вярва китайците толкова да са го усложнили.
hidrazin - майстор
чет май 02, 2024 10:56 ammavryt4o написа:
Благодаря ви! Общо взето мнението че няма да стане се потвърди ...
То по принцип винаги има решение. Въпросът в случая е дали си заслужава?
Как си с поялника? Трябва да запоиш точно 5 (елемента) и да си намериш някакво адапторче за 15V
Подобно на зарядно за телефон но за 15 волта. Намират се за по 2-3-5 кинта и по битаците.
Всичките чаркове без адапторчето струват под 10 кинта, нови в магазините.
А някои от тях може и да ги има човек... :)
И ще имаш работещо моторче + плавно регулиране на оборотите.
Ако те интересува - свиркай да драсна схемичка.
(и не слушай за неработещите простотии с тиристори и 555 - оня не знае де се намира...)
чет май 02, 2024 9:24 pmMamaMy написа:
Моят опит с тези мотори не е голям, но до сега нямам оцелял след отваряне.
Само смяна на лагери ама вече дали ще се намери глупак да си отваря тоя цирк.
И да, ivanovbg е ясно кога ще го пусне с тиристори и 555 ... кога тати ми купи колело. :lol:
:partyman:
Lutchezar - майстор
Имам един вентилатор от външно тяло дето уж бил на 220, така твърдеше приятелчето дето ми го подари. Но от много подмятане му счупих перката, ще пробвам някак, и ако имаш перка ти го давам.
hidrazin - майстор
чет май 02, 2024 9:30 pmivanovbg написа:
Еми тогава един осцилоскоп и се вижда как се управлява. Като гледам управляващата платка е във вътрешното тяло. Предполагам е с пвм, не ми се вярва китайците толкова да са го усложнили.
ivanovbg - светлинни години си от електрониката. Е, да не е светлинни ама някъде в края на 70-те го към средата (максимум) на 80-те.
Там си ... спрял. :)
Не бе ivanovbg, не са го усложнили толкова.
Само са вкарали в моторчето трифазен инвертор с IGBT-та. Не с тъпите ти тиристори и ... 555 :lol: .
И има специализирано чипче/процесорче дето управлява IGBT-тата + още неща...
ВЪОБЩЕ не са го усложнили...
:partyman:
P.S. А сега обърни внимание на онова в червеното...
Явно пак си ходил по врачки, баячки, ходжи и подобни за да питаш за електроника.
Пак праскаш постове по теми от които въобще си нямаш понятие.
Но пък имаш ВЯРВАНЕ ... Техниката не иска вярване а знания и познания.

Я сега кажи кога ще слагаме магнитите на това моторче? :lol:
hidrazin - майстор
чет май 02, 2024 9:52 pmLutchezar написа:
Имам един вентилатор от външно тяло дето уж бил на 220, така твърдеше приятелчето дето ми го подари. Но от много подмятане му счупих перката, ще пробвам някак, и ако имаш перка ти го давам.
На кого го даваш?
Щото си писал веднага след мен де та да уточня - на мен не ми трябва. Имам си.
Ако някой друг иска, нека се възползва и се разберете там...
И между другото е съвсем различен от тоя за който става дума.
:partyman:
P.S. Хубаво е когато има хора които подаряват ненужни за тях неща но необходими на други.
Похвално.
Пък и е новата политика на ЕС - нещата да се използват максимално дълго и да са ремонтно пригодни.
ivanovbg - майстор
То на колите моторчетата отдавна се управляват с IGBT-та. Говорим за управлението от платката. То и на пералнята мотора уж инверторен, а си е най обикновен правотоков с четки. В момента от бракуваната с тиристорче ми върти едно шмиегелче.

Иначе не съм си играл никога с такова моторче от климатик. Не ми е попадало. Дай да я видим таз схема.

Тема "Как да пусна самостоятелно вентилатор от инверторен климатик?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: