Най-верятно е цолова. Имам две (излишни) такива колелета, главините са английски. Но пък трискоростни колелета през 80-те години на миналия век сглабяха в Трявна май, би трябвало да се намират части тук-там. Верижката ми се струва че може да е всякаква, не е задължително да е с традиционнната форма.
Йорданов2 написа:Най-верятно е цолова. Имам две (излишни) такива колелета, главините са английски. Но пък трискоростни колелета през 80-те години на миналия век сглабяха в Трявна май, би трябвало да се намират части тук-там. Верижката ми се струва че може да е всякаква, не е задължително да е с традиционнната форма.В завода в Ловеч произведоха една партида големи велосипеди "Балкан " с главини с три скорости и контра към 1976 -1978 г . ,струваха по 165 лв.,което беше почти два пъти от другите велосипеди с контра,които бяха по 85 лв.
Тази форма на верижката позволява плавно превключване на скоростите и така е оразмерена ,че да влиза в отвора на оста на главината.