• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
hidrazin - майстор
Абе стига си ги свързвал тези два шалтера. Има си такива заводски. Казват се ум-шалтер. Ей ти един да съвсем приемлива цена:
https://oeg.bg/product.php?state=2&gid=1004291&id=137
Нашенският вариант на тези шалтери се казва ПЛДК. Изглежда ето така:

Изображение

Ей тези май още ги произвеждат:
http://www.nikdim.bg/?page_id=8&record_id=19
ivanovbg написа:
...компресорите на климатик, хладилник и фризер ако са в режим работа, ще трябва да се включват под товар, което е крайно неблагоприятно и може да доведе до бързо изгаряне.
Дрън, дрън, дрън...
За климатиците няма никакъв проблем. Още повече пък за инверторните. При тях го няма и големия пусков ток защото компресора ВИНАГИ тръгва плавно.
Проблем има хладилниците. Почти всички компресори се пускат с PTC (позистор) към пусковата намотка. Докато компресора работи това чудо е нагорещено и има високо съпротивление. Ей такова е и вътре има едно "хапче" дето пуска и спира пусковата на компресора.
http://www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo ... 00e102.pdf
Никога хладилника не трябва да се пуска докато то е още горещо. Мотора на компресора не може да тръгне и започва да се пържи. Лично проверено от мен вчера на село. Прехвърлих хладилника от разклонителя към контакта на стената без да отразя че в този момент компресора бачка. Е, навреме се усетих. :-D
С няколко думи - при аварийно захранване на къща с генератор трябва да се осигурят няколко неща:
- Сигурно разединяване от мрежата. Най-сигурно е с ум-шалтер. Трябва да се избегне всякакъв шанс напрежението от генератора да се върне към мрежата.
- Закъснение от поне 4-5 минути при подаване на напрежението от генератора. Няма да си отървете турския сериал. :)
- Закъснение при пускане на мрежовото напрежение. Когато "тока дойде" , с него идват и различни преходни процеси от мрежата. Тях електрониката най ги обича. :lol:
- При захранване от генератор, заземяване на същия не се изисква.
Към infomar. Имаш си вече такава тема. Можеше да си я повдигнеш.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=23542
:partyman:
bulhomes2 - майстор
Има шалтери с клеми и от двете страни. Бях се засилил да си го купувам, но тъста ме снабди с един голям пакетен превключвател и вече 7 години няма проблеми. Преди няколко години купувах такъв мощен 3 позиционен ключ и спомените ми са за около 50 лв.
kuger - майстор
След всичко написано и прочетено стигам до извода, че не ми е нужна автоматика за управление на генератор. Отсъствам за неопределено време от къщата на село, не искам да мисля, какво се случва там, докато ме няма.
Умшалтера, предложен от hidrazin не ме устройва, по-подходящ е за някое РУ НН. В доброто старо време имаше такива:
Прикачен файл:
ele1080-600x600.JPG
но превключващи, трифазни на 63А, но май е бита кауза да се намери такъв.
За хладилниците писах, закъснително на включване реле тип РВМ, комбинирано с контактор 10А/220V за по-сигурно, и два контакта открит монтаж /фризер и хладилник/, монтирани на гетинаксова плоча. Всичко това оформено като удължител.
РВМ-а бях го настроил на 2 минути, но отчитайки писаното от hidrazin, ще вдигна времето на поне 5 минути, че и повече.
koveslav - майстор
bulhomes2 написа:
... Виж, ако наистина стане на газ - проблема отпада.

Хм. Много ме съмнява, че ще пробвам някога. Какво пречи да не стане - маркуча с вентила от пърлачката, че даже и пърлачката с нейния си вентил, насочена към входа за въздух ....
Колега,точно с генератор на ток не си прави експерименти.Докато му настроиш вярната смес може да вдига и над 300V като се разтовари,а под товар да кляка и под 100.... И в двата варианта никак няма да си доволен от "икономията",която ще ти донесе.... Виж,с помпи за вода и други бръмчалки минава номера.
hidrazin - майстор
kuger написа:
РВМ-а бях го настроил на 2 минути, но отчитайки писаното от hidrazin, ще вдигна времето на поне 5 минути, че и повече.
Мисля че 5 минути са достатъчни. Две са малко. Особено лятно време. Да не забравяме че тая уйня е закрепена за самия компресор а той си топли като бачка.
Оттам и удълженото време за изстиване на стартовото реле.
За щалтерите - виждал съм такива превключващи. Корубата им е по-голяма. Ама сега никъде в нета не намирам такива.
Иначе в плювалника видях няколко ВЛДК-та на сносна цена, но не вършат работа. Те са само за включване и изключване.
Трябва да е ПЛДК.
:partyman:
infomar
kuger написа:
В доброто старо време имаше такива:
но превключващи, трифазни на 63А, но май е бита кауза да се намери такъв..
http://www.emo-sinove.com/index.php?rou ... ct_id=5735

Благодаря на hidrazin за пълният отговор. Най много ме безпокоеше дали трябва да заземявам генератора. Всичко е много лесно тогава - направо го свързвам директно към мрежата, а прекъсване на веригата ще става ръчно. Всичко останали изисквания ще се спазят.
Дали наличието на ДТЗ в мрежата ще е проблем? ДТЗ-то е свързано към входящата "нула".
ivanovbg - майстор
При липсата на заземяване на генератора няма да действа ДТЗ както и защитното зануляване на електроуредите. Сещай се, че третия кабел в инсталацията става висящ :wink: Според мен трябва да се заземи единия полюс на генератора задължително. Един неизправен уред би го заземил генератора. Лошото е , че заземяването ще е на случаен принцип. и със случаен потенциал. Не ми се чертае да обяснявам нагледно. Надявам се да разбереш.

:partyman:
infomar
ivanovbg написа:
При липсата на заземяване на генератора няма да действа ДТЗ както и защитното зануляване на електроуредите. Сещай се, че третия кабел в инсталацията става висящ :wink: Според мен трябва да се заземи единия полюс на генератора задължително. Един неизправен уред би го заземил генератора. Лошото е , че заземяването ще е на случаен принцип. и със случаен потенциал. Не ми се чертае да обяснявам нагледно. Надявам се да разбереш.

:partyman:
Искаш да кажеш, че генераторът няма ФАЗА и НУЛА - фазата е плаваща и.... не се знае, знае ли се. При мен третият кабел на ДТЗ-то е свързан към външната нула.
Става кофти работа :?
Това са извадки от инструкция за генератор Хонда:

• Никога не свързвайте електрогенератора в главен контакт.
• Не свързвайте към генератора никакви ел.консуматори преди да стартирате агрегата.
• Не променяйте по никакъв начин вътрешното за генератора електрическо свързване.
• Включвайте само изправни електроуреди. Ел.уреди с метален корпус трябва да бъдат свързани с три проводен кабел (със заземяване) за да се избегнат рискове от електрически удар.
• Защитата от токови удари зависи пряко от прекъсвачите за късо съединение, които са специално предвидени за този генератор. Ако прекъсвачите имат нужда от подмяна, трябва да бъдат заменени с предпазители, които имат точно същите характеристики.
• Не е задължително заземяване на генератора.
• Не се препоръчва употребата на генератора за захранване на електронна техника – телевизори, HiFi, компютри.
• Генераторните намотки не са свързани към земя; системата е обезопасена конструкционно и намаля рисковете от токов удар. Строго се забранява свързването на намотките към заземяването, освен в случаите, когато използвате за тази цел 30mA разделител ключ-прекъсвач на веригата за предпазване на работещите хора. Инсталацията на такъв прекъсвач трябва да бъде направена от квалифициран електротехник и задължително трябва да заземите всички консуматори.


От инструкцията на генератор Хитачи:
http://www.tashev-galving.com/files/man ... TC2130.pdf
ЗАЗЕМЯВАНЕ НА ГЕНЕРАТОРА
Заземяването на генератора помага за предотвратяване на токов удар
при лошо заземяване.
За да заземите генератор ще ви трябва заземителен кабел и заземителна щанга.
Те не се доставят с генератора.
Заземителният кабел трябва да е 3.5 mm2 многожилен меден кабел. Заземителната точка трябва да е от мед или месинг.
1.Намерете заземителната клема на контролното табло на генератора.
2.Свържете заземителния кабел със заземителната клема.
3.Вкарайте заземителната точка в земята.
4.Свържете заземителния кабел със заземителната точка.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Използвайте само заземени удължители, трижилни кабели или двойни изолирани кабели.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ:
Като заземителна точка не използвайте метални тръби,
служещи за пренос на лесно възпламеними материали или газове
ivanovbg - майстор
infomar написа:
....освен в случаите, когато използвате за тази цел 30mA разделител ключ-прекъсвач на веригата за предпазване на работещите хора...
При толкова ясна инструкция защо питаш? Имаш си инсталацията с 30mA разделител ключ-прекъсвач(ДТЗ) заземявай единия край на намотката и си перфектен.

:partyman:
hidrazin - майстор
ivanovbg написа:
Не ми се чертае да обяснявам нагледно. Надявам се да разбереш.
Ами хайде да вземеш да обясниш де. Ето ти и условията:
Монофазен генератор, включен преди таблото на къщата по идеята на infomar с прекъсване на фаза и нула на жиците идващи от улицата.
:partyman:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Тема "Генератор ток за еднофамилна къща." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: