Благодаря много. Ще се оправя с английския. Това не проблем. Ще ми е интересно да я разгледам.
Извинявам се за закъснението, бях зает. Опитах се да приложа файла преди време, но е голям и затова слагам линк.
ceme.ece.illinois.edu/seminars/CEME1109HarleyGeorgiaTech.ppt
Искам да споделя няколко неща около него. Понеже в момента нямам достъп до работещ трифазен мотор, за да проверя методиката, ще се радвам, ако някой помогне.
Пробвах да сметна мотор за преневиване с хипотетичен вътрешен диаметър на статора 15см и дължина на статорния пакет 11см. Тъй като методиката е за дизайн на двигател, ползвах обратния метод - да заместя изчислителните величини с измерени стойности. Ето как:
1. За максимална скорост избрах намотка с един чифт полюси, защото синхронната скорост на трифазното поле n=60f/p, където f е честотата, p са чифтовете полюси, скоростта е в обороти/мин. Предлагам еднослойна разпределена намотка.
2. От страница 2, формулата за пълна мощност - S=11.Кw.Bg.ac.D^2.L.n замествам неизвестните от таблицата на стр.4 за статора, който съм избрал. В моя случай за статор с вътрешен диаметър 0.15м, В=0.35, ас=15000, Kw приемам за 0.955. D и L са измерените диаметър и дължина на статорния пакет. Плътността на тока = 3.8А/мм^2, ще ми трябва после за изчисляване диаметъра на проводника. Важно е да се отбележи, че се работи с чифтове полюси и скорост = обороти в секунда (n/60).
3. От стр. 8 изчислявам навивките за фаза. Приех свързване в звезда, при положение, че инверторът ти дава 400V, фазовото е по - малко с sqrt(3), т.е. 231V. Стойността за Ф пресмятам пак от стр.2, където е дадено B=2pФ/PiDL. Знам вече В=0.35, смятам си Ф.
4.Диаметъра на проводника - умножавам S po cosФ=0.8, получавам активната мощност. От там (P=3.UphIph.cosФ) мога да сметна тока. При вече приетата плътност 3.8А/мм^2 определям диаметъра на проводника. Тука ми се вижда малко голяма стойност и ще се радвам, ако някой се включи с данни.
Прилагам геометрията на намотките
Това е от мен, поздрави и успех!