• 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
stivemaster - майстор
Колега ivanovbg, надявам се това което демонстрираш напоследък в тази тема, да е временно и несъзнателно действие.Защото досега се ползваше с доверие на експерт в автомобилната област.
Не знам на какво се дължи тенденцията, но не искаш да забележиш разликата между 60% гласували с "да" от 20% общо гласували, до 40% или 50% от населението или разликата от темата на референдума и тази която ти коментираш.От друга страна (не само ти) подхвърляте някакви данни, нямащи нищо общо с реалността и ползвайки ги като аргумент в спора ,проваляте желанието на останалите изобщо да коментират глупости от този род.
Какво имам предвид - първо коментирате под общ знаменател, електромобилите което е голяма грешка.Поглеждайки (въпреки вътрешната убеденост на някои хора че са нечовешки умни и знаят всичко) данните на Тесла модел С, ще видим че модификацията с 60кВч. батерия, дава пробег от 370 километра !!!!!! айде да помислят хубаво хората, които равнодушно ще я приравнят с който и да е конкурентен такъв ! Второ сравненията с разхода на бакшишите - що не карали електрички ...... много смешен аргумент да не казвам друго ,но когато с лекота се дрънкат небивалици като тези за несъществуващ автомобил с пробег на метан 300 за 10 лева и за това че ..... "Така че електромобила само може да мечтае да достигне метанов автомобил по цена пробег и цена на возилото..." това е доста дразнещо нали ?
В този смисъл ivanovbg моля, да изнесеш официална информация за този автомобил, който има данните - 300 км (дори и извънградско) за 10 лв. и да направим макар и несъстоятелното сравнение с Тесла-та която е с такива данни (цифрите са важни) - собствено тегло 2106 кг, ускорение 0–100 км/ч за 4,4 сек,пробег 370 километра - при модификацията с капацитет на батерията 60 кВтч.
Нищо лично, просто темата е за създаването на нещо хубаво, нещо което е неотменимото бъдеще,нещо което е широко достижимо дори за направи сам ,както и не на последно място ,нещо което може да направи света на белите (тоест на нашата цивилизация) независим от този на религиозно зависимите арабели.
ivanovbg - майстор
Напълно съзнателно и винаги временно, щот само смъртта е постоянна и завинаги :wink:

Колкото до тоз референдум не виждам разлика от 20% гласували и 100%. По статистика останалите 80% от гласовете се разпределят пропорционално. А дали са 40 или близо до 50% е все тази - останалите 51 % печелят. Та не вдявам защо си се разпрел за тази цифра.
Принципно по ме притеснява това,че тези 40 или 49 % не се съобразяват с болшинството. А това става заразно и се разпространява в целия свят. :evil:

Колкото до разхода - с мой приятел с Астра Г 2006г 1,4 с 26лева отидохме до Созопол и обратно на метан края на януари за риба.
Съвсем на скоро преправих едно такси Дачия Логан 1,2 от пропан на метан. След няколко дни мина да му сменим и съединителя и се похвали че с няма и 8 лева метан минавал над 200км.
Та затова.

И не си ме разбрал - аз не сравнявам ТТ данни. То си е пределно ясно, аз казвам че тези 2106кг на теслата за да ги пренесеш на 300километра харчиш енергия която трябва да възстановиш за следващия пробег. 1 000 000 такива тесли ако карат дневно по 300км после трябва да заредят 60гигаватчаса ел енергия. И ако се пуснат да се заредят в 6 часа след работа едновременно за 30 минути мислиш ли че има откъде да ги вземат в България?

А и откъде на къде мислиш че това е бъдещето? Ти гледаш на тока като даденост, но свърши ли петрола и природната газ и ток няма да стига. Какво стана като щяха да ни спрат доставките на газ? Тецовете почнаха да се гласят да преминат на мазут. Да ама той идва от петрола. Ако го нямаше мислиш ли че енергопреносната ни мрежа до София щеше да издържи?

И въпроса не е само в електроавтомобилите, а електрокамионите, градския транспорт. Това са енергопотребители които в пъти ще надвишат тока нужен за някакви си тесли :wink:
krazz - специалист
Хе, хе ,хе развеселихте ме!!! Темата започва да намирисва на : "Който не държи правата линия ще бъде изтикан зад нея"!
Демек : Всякя крива успоредна на линията на администраторите е права!


И все пак това е форум "сцена" на която може всеки да се качи и да изкаже мнение! Хубаво или лошо оценката е дават субекти което не е реално! Тука си мисля, че нещата се коментират а не се оценят от комисия с членове: администратор и обкръжение!


Обикновено по техническите форуми се очаква или следи дали някой от участниците няма да изобрети нещо уникално или забележително с очакването да предостави безприкословно своята разработка с подробни и детайлни чертежи и обеснение как работи! В противен случай се обвинява в комерсиализъм и посоката с "БАН" !
Моето мнение е че няма такива наивници които да хвърлят умение, време и средства с намерението накрая да кажат : Елате и вижте и ако ви хареса ще ви го направим напълно безплатно за ви задоволим любопитството!
Ако форума е частен и на клубни начала тогава нещата ще стоят по друг начин!





Изкрено се надявам, че нещата ще вървят към по-добро! Нека ентусиастите да дерзаят и се насочат в посока не батерии а към самоподдържащ се електромагнитен двигател!
Батерии или гориво без значение щом те карат да го купуваш винаги ще си наведен!
Нека ходим изправени!!!
stivemaster - майстор
Абе спора с радио е напълно излишен това е ясно, но би ли имал честта колега ivanovbg, да отговориш на следния елементарен въпрос - каква кола би предпочел за тези пари, която да е с по добри ТТ данни ,заеби вида гориво.Този път не пропускай важните данни, както правиш напоследък - размери 5/2 метра тегло над 2 тона и ускорение 4.2 секунди до 100км/ч.И за да не ни вземаш на подбив, с несъществуващи астри и дачии, това са данни превъзхождащи тези на Панамера, която обаче при сравними данни е малко по скъпа.
ge6aaaa3 - специалист
Аз пак не разбрах едно нещо... То вярно, че лафа е "прост бакшиш", ама тъй пък как не се намери един да щъка на ток, вместо на метан, та и другите да се подучат на келипир? :?
ivanovbg - майстор
Ми то като сметнеш става ясно.
Тесла - около 120 000лева за за 8 години 500 000км ток300 вата/км = около 30000лева и обща цена 150 000лева или пробега ти струва 30ст/км - при 50 ст/км цена, му остават 20 и ако има 200км дневно пълно ...ще остане за заплата 40 лева.
Дачия Сандеро -13 000лв 500000 - 12лв/100км газ или 60000лева=73 000 общо и пробега ти струва под 15 ст/км. При същата цена на превоза и 200км пълно ще има за папо - 70 лева. За метан пък да не говорим :?

Това е сметка без задръствания и без празно. Не съм включвал поддръжка защото не знам как се чупи теслата, но едва ли има нещо евтино в нея освен тока :lol:

Да не говорим голямата първоначална инвестиция която ако я държиш поне в банка ще ти донесе ... Или пък с тази инвестиция от 120 000лв за теслата си взимаш 9 дачии и като ги дадеш под аренда няма нужда да работиш :wink:

Шишо Бакшишо може да е "прост бакшиш", но не е тъп. :wink:
Валериус - специалист
ivanovbg написа:
Ми то като сметнеш става ясно.
Дачия Сандеро -13 000лв 500000 - 12лв/100км газ или 60000лева=73 000 общо и пробега ти струва под 15 ст/км.
При същата цена на превоза и 200км пълно ще има за папо - 70 лева. За метан пък да не говорим :?
Колега Иванов, за да си обективен сравнявай един и същи клас автомобили с различни агрегати иначе някак не е реално!
Например същата Дачия Сандеро (така се изравняват и амортизационните разходи) ако пуснат сериен електромобил с подобни динамични показатели няма да надхвърля на цена 28-30 000 лв. Като енергиен разход, максимум 200 ват/часа, тогава за 500 000 километра ще дадем 20 000 лева. Следва, че общия разход ще бъде максимум 50 000 лева, което означава 10ст/км, което вече си е съществена разлика! Нека не забравяме , че и с ДВГ-то за този период си има 5 000 лева за масла и филтри, по-скъпа поддръжка на ДВГ, данъци, паркоместа и т.н., което си е още няколко хиляди.
В крайна сметка свалям шапка на всеки който се опитва да преправи по някакъв начин стария си сериен автомобил в електрически, защото такива хора правят нещо, което може и да не е идеално, но си е напредък, а не е игра на джобен тенис! :prayer:
Електромобила е въпрос на избор, който всеки си прави според личните възможности и нужди. Един иска спортен звяр, на друг му трябва ежедневно интензивно градско придвижване, на трети чести пътувания извън града и така се появяват различните компановки.
Когато изминаваш ежедневно градско в порядъка на 30-40км. е достатъчно и 8 киловатов електромотор на малкия клас автомобили с основна батерия гарантираща 50-60 километра пробег. Ако искаш по-голям пробег за извънградско, можеш да сложиш допълнителна батерия, защото с този електродвигател може да дигнеш и 85-90 км/час.
stivemaster - майстор
Не разбирам търпим търпим, но докога ще сереш в темата колега ivanovbg ? Смисъла и "приноса" на постовете ти е точно такъв.Какво по дяволите мислиш че правиш, когато словоблудстваш и с наукообразни заключения, се опиташ да стъкмяваш някакви резултати, сравнявайки несравнимото - Тесла модел С Р85 с Дачия Сандеро даречем.
Кво сравняваш бе батко, минимагаренце с елитен състезателен кон ? Не те ли е срам с лекота изхарчи какъвто и авторитет да имаше в тази област.
При обявени данни за разход на Теслата ти с лекота ги завишаваш с 50%.После в сметката завишаваш с още 100% и кво доказа накрая ,че Ламборжинито не е за такси ли ?Ти в крайна сметка разбра ли, че Тесла е суперспортен уникално конструиран и практически нехарчещ (съзнавам значението на думите си и те значат че разхода и е равен на разхода на суперавтомобилите само за климатик, иначе изобщо не включвам масло за двигателя,антифриз и т.н.) нищо автомобил.Можеш ли да посочиш автомобил, с по спортни качества и с толкова места ?
Това нещо, да го поставиш в едно изречение с кашона Дачия Сандеро ,дори само това е проява на лош вкус и неразбиране.
Що не седнеш и с подобен плам, да ми направиш сравнението - КОРЕКТНО с малко по сравнимите BMW 730D за такси и Tesla model S P85.

ПП Информативно, само смяната на ангренажа 5 пъти, на BMW-то е сума близка до цената на Сандерото !!!
ivanovbg - майстор
:lol: :lol: :lol: В Мюнхен даже Порше има за такси, а няма Тесла. Евала за линка. И на тях им е скъпо на ток май. :lol: :lol: :lol:

Иначе по темата нещата са ясни - акумулатори, контролер и мотор. Акумулатори няма как да си направим, двигател също. Евентуално контролер можем да си направим сами. Аз бих предпочел трифазен импулсен. Ако искаш да го обсъдим? :?
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: