• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
vasiv - напреднал
Прикачен файл:
Picture 1316.jpg
Прикачен файл:
Picture 1315.jpg
Здравейте,колеги някой може ли да ме светне що за елемент е това ,оптрон ли е или нещо друго ,че не излиза в никакви бази,пукнал е ,влязла е вода в мотора/Panasonic china.Имам предвид трите в редичка от втората снимка-има само 706А,средния е цъфнал.
Pandurko - специалист
Вероятно това е безчетков мотор от вентилатор на климатик. И вероятно това е контролерът му. И най-вероятно си търсил вече по нета за тия заглавия на компоненти- безуспешно. Понеже са 3 бр може би това е елемент съдържащ драйверите на 2 мосфета (горен и долен в рамената на 3 фазен мост, кондензаторите над тях го подсказват ). А самите силови транзистори са отдолу. Като цяло каузата е обречена за съжаление. Вероятно и проблемите не са само там. Така са замислени че да не се ремонтират.
vasiv - напреднал
Благодаря колега ,въпреки че съм живял в годините с твърдото убеждение, че няма нещо което да не може да се ремонтира.Е,явно китайците ще ме откажат.Все пак, един последен въпрос,
сещаш ли се ,на какъв друг климатик ,се монтира този мотор ,просто не мога да повярвам ,че са го конструирали само за този Панасоник.ARW40C8P45TF
Pandurko - специалист
Тези, които съм разкоставал бяха на мицубиши хи. Капсуловани, разглобяват се с чук. Имаха 2извода за едно високо захранващо напрежение и 3 за комутация. Всичките им инвертори са с такъв тип, но дали ще станат нямам идея. Между другото и те горят масово, понякога и платката дава фира. Обяснението беше, че силен вятър духал срещу климатика и претоварвал мотора:wink: Принципно смятам че всичките японски инвертори са с такива. Но по добре купувай оригинален и не се занимавай. Това, че виждаш черно по един елемент не означава, че само там е проблема
EDI - майстор
Абсолютно същия мотор е на ТОШИБА ІІІ серия на турбината.Търговския индекс е MF-280-30-5R.Пълен аналог е ТОШИБСКИЯ ICF-340-30-4 , монтиран в V-а серия.Миналата година моя го смених заради лагерите на MF, знаете какви боклуци бяха.ICF е с керамични лагери и е перфектен, нищо общо няма с тази серия MF, те и затова го смениха, когато излезе V-а серия.Направо си купи нов мотор 280 лева струва, но си заслужава.ICF е с бяло тяло.Моя съм го разглобил в къщи, но още не съм сложил нови лагери.
vasiv - напреднал
Колега не става дума за черно ,средния направо си има пукнатина в корпуса и дава късо ,другите два по елементарно мерене поне не са на късо ,а резистора под средния направо е прекъснал.Тази цена 280 за тоя с керамичните лагери ли е ,че нещо от морета и балкани не остана кой знае какво в кесията а и до есента може някой колега да реши да разчисти кашони и кутийки/като гледам и аз колко имам за раздаване/
EDI - майстор
Да, ICF-340-30-4 е 280 лева.
vasiv - напреднал
Колко му е ,само че моите са по-вече от по 100 и 200V в смисъл цели блокове вътрешни ,външни
за мицубиши ,национал ,цели вътрешни и т.н.Колега EDI някъде мярнах във форума ,недоволство от керамичните ,струвало му се че бил по-шумен,може и да греша .Всъщност пак ли е Панасоник
China.
EDI - майстор
Макар и рядко, за някои керамични лагери и аз съм чувал оплаквания.Тези в ICF в V-а серия не знам точно какви са, но до сега вече 2 години и малко, не е имало оплаквания от моторите.Мисля, че е тайландски, на ТОШИБА производство.
  • 1
  • 2

Тема "непознат електронен елемент за DC мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: