• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
bgtok - специалист
Тия печки на жожовците руснаците ги монтираха и в зиловете-триоси.
Това чудо яде бензин като дзвер, а също и с тока не си поплюва... Изображение
dj_marti79 - специалист
Тани, моите предложения не ти харесват, но ти нищо не предлагаш.
Ако при 4kW КПД-то е 75% ще ти остава 1kW топлина! Нима не е достатъчно?
Тани - модератор
Не съм запознат с КПД на електродвигателите , но от обща култура без да се ровя за данни ми се въртят някакви 90+% в главата! И някакви 25-30% за ДВГ , което ще рече , че според твоята логика на един 75 kW автомобил му остават 50 кW за парното през цялото време? Че с тази енергия ще се отоплява цяла добре изолирана кооперация!
dj_marti79 - специалист
Точно така, даже отпадъчната топлина е повече от произведената механична енергия от ДВГ. БМВ имат разработка на паротурбинна инсталация с която превръщат част от тази отпадна топлина в механична енергия и я добавят към трансмисията. С това повишават КПД и увеличават мощността а по този начин намаляват разхода на гориво.
turin - помощник
Чета и не вярвам откъде носите вода, хора! Какви нафтови печки, какви климатици, какви топлини от двигател и контролер... То вярно, че топлина се отделя и там, но да се разчита на нея само за отопление – не става.

Електромобилите се отопляват с електрически нагреватели на въздух – един вид мини-калорифери, ако щете. Има даже фирми, които на запад правят готови такива за вграждане в електромобилни конверсии. Може и сам да си направи човек, но понеже е (пожаро)опасна тематика, хората предпочитат да си вземат нещо готово и изтествано.

Да, може да се сложи водно охлаждане и съответно някакво радиаторче отоплително на двигател и контролер, и на батерии, ако трябва – някои готови електромобили с високи характеристики си идват с водни охлаждания, но това за не-спортен и не-"изпържен" автомобил просто няма как да се случи. По-скоро се гледа ако може да се избегне, за да не се усложнява излишно конструкцията на електромобила.

Вярно, пробегът се скъсява от реотанчето, няма как. Но то и от фаровете се скъсява. Всичко е въпрос на сметки. А и с новите литиеви батерии може да се направи достатъчен пробег, за да не се забелязва при нормално каране това скъсяване на прехода.
Тани - модератор
Без да се знае каква мощност е необходима за стопляне на купето само си говорим празни приказки. Някой има ли тази информация , но да не е базирана само на разсъждения?Тези електрически калориферчета (които се поставят върху таблото) се ползват докато загрее ДВГ, а това не е за дълъг период от време и да не забравяме , че през това време генератора зарежда акумулатора. Баща ми имаше една Витара , която имаше програмируема бензинова печка , която подгряваше двигателя в час който предварително си настроил. Така паленето на двигателя не е проблем при каквато и да е външна температура , а и като си пуснеш парното веднага започва да духа горещо! Съвременните дизели също имат нафтова печка , която подпомага бързото загряване на двигателя СЛЕД като си го запалил с цел по-бързо влизане в режим. Така , че има избор на печки дори за направи сам начинание,които могат да бъдат намерени по моргите и няма да намалят пробега, който е основния проблем за самоделни изпълнения , пък и не само.
turin - помощник
Значи поправям се – преди малко си правихме сбирка на електроклуба и говорихме и за отопление. Наистина само на ток за нашия климат явно не излиза сметката и си трябва печка на течно гориво. Има много варианти – от класическата схема на печка, затопляща антифриз с радиатор, до специални лъчисти панели на ток за таван, врати и т.н. При варианта със затопляне на антифриз може да е по-ефективно, защото може да се впрегне и топлината, отделяна от мотор, батерии и контролер при работата им.
Та сгрешил съм. Но в крайна сметка, това е последен етап за измисляне и правене в една конверсия, според мен, така че...
dj_marti79 - специалист
turin написа:
Чета и не вярвам откъде носите вода, хора! Какви нафтови печки, какви климатици, какви топлини от двигател и контролер... То вярно, че топлина се отделя и там, но да се разчита на нея само за отопление – не става.

Електромобилите се отопляват с електрически нагреватели на въздух – един вид мини-калорифери, ако щете. Има даже фирми, които на запад правят готови такива за вграждане в електромобилни конверсии. Може и сам да си направи човек, но понеже е (пожаро)опасна тематика, хората предпочитат да си вземат нещо готово и изтествано.

Да, може да се сложи водно охлаждане и съответно някакво радиаторче отоплително на двигател и контролер, и на батерии, ако трябва – някои готови електромобили с високи характеристики си идват с водни охлаждания, но това за не-спортен и не-"изпържен" автомобил просто няма как да се случи. По-скоро се гледа ако може да се избегне, за да не се усложнява излишно конструкцията на електромобила.

Вярно, пробегът се скъсява от реотанчето, няма как. Но то и от фаровете се скъсява. Всичко е въпрос на сметки. А и с новите литиеви батерии може да се направи достатъчен пробег, за да не се забелязва при нормално каране това скъсяване на прехода.
Приятелю, тук всички ние в този форум знаем как се свързва реотан към захранващ източник! Можем да поставим и акумулираща печка с огнеупорни тухли, или пък котле с пелети и чугунени радятори. Номерът е да го направим фино леко и икономично. Ще е по-евтино да сложим климатик или литиево-йонни батерии? Фаровете консумират много ако са с крушка с нажежаема жичка, а ако са светодиоди или луминесцентни пури нещата стоят по друг начин! За направата на икономично возило всичко в него трябва да бъде леко, евтино и икономично, дори возилото да е на бензин!
turin - помощник
Извиних се, че съм бил толкова категоричен. Съгласен съм и за икономичността и доизпипването.
Причината да съм бил така категоричен явно е, че повечето конверсии, за които съм чел през годините, са били в по-топъл климат.

Знам каква е насочеността на форума, все пак вече цяла година го чета редовно ;)
2v6 - майстор
dj_marti79 написа:
... Можем да поставим и акумулираща печка с огнеупорни тухли, или пък котле с пелети и чугунени радятори. Номерът е да го направим фино леко и икономично. Ще е по-евтино да сложим климатик или литиево-йонни батерии? Фаровете консумират много ако са с крушка с нажежаема жичка, а ако са светодиоди или луминесцентни пури нещата стоят по друг начин! За направата на икономично возило всичко в него трябва да бъде леко, евтино и икономично, дори возилото да е на бензин!
По-евтино от акумулираща печка няма начин да стане - тя работи на почти 100% КПД, а и няма да трябват допълнителни акумулатори - тухлите директно ще си акумулират топлината.
Въпрос на преценка е какво точно отопление е необходимо.
Ако колата се ползва за къси разстояния (примерно до 30 минути), може да се мине само с предварително подгряване на цялото купе с някаква духалка на 220V :idea:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: