• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
iva6ki - специалист
Не че тук е мястото ,но мобиле.бг fiat uno има по 600-700лв че и в движение даже
dj_marti79 - специалист
На "Елхим Искра" пацерни (тягови) - за голфколичка
-12V 210Ah 68kg - 762лв.
-6V 120Ah 28kg - 347лв.
Човека каза - при правилна експлоатация около 1500 цикъла.
hygro - майстор
dj_marti79 написа:
Човека каза - при правилна експлоатация около 1500 цикъла.
:lol: Е чак толкова правилна експлоатация няма.
iva6ki - специалист
То всичко добре макар и в разработка ,но някой тегли ли чертата за каква инвестиция говорим и нейната възвращаемост
от обикновенния човек който изминава 500-600км градско понеже темата е много наболяла за алтернативните източници,но за
каквото и да говорим става дума за пари, ако колегата е теглил вече чертата нека сподели засега как се връзва като обща инвестиция и труд :?:
stivemaster - майстор
Колега ludiagsm каква може да е причината да се крие цената на тази разработка.Не желаеш да я популяризираш ли какво ли ?Защо си пуснал темата ? Знаеш че в БГ каквото и да си говорим винаги става дума за пари.
Ще си позволя да дам съвет - докато си пръв поне в нашия град хората ще считат разработката ти за уникална и може би почти неприложима и недостъпна , популяризира ли се ще изкарваш пари от това запомни ми думите , нищо че няма да си единствен.
dj_marti79 - специалист
Ето една груба сметка:
-акумулатори 1200лв - 1800лв
-стара кола донор 400лв -800
-електродвигател 500лв стар или 1000лв нов
-контролер 1500лв или 300лв самоделка
-труд 1 месец
-упорит като магаре - 0лв? :lol:
Тани - модератор
Дай някакви проектни параметри на колата - На колко волта ще е , пробег с едно зареждане, мощност на двигателя ,максимална скорост
hygro - майстор
Абе всичко друго остави - най-страшния разход са акумулаторите. Един добър тягов акумулатор, при перфектна поддръжка и лабораторна експлоатация може да издържи до към 400 пълни цикъла. Онзи лаф горе, за 1500 цикъла е виц или пък, което е по-приемливо, важи за цикли с разряд от 10%. В реални условия, с друсания из дупките и т.н. - много по-малко. А пък ако батерията е местно производство... по-добре да не говорим...

Ако приемем, че използваме сравнително малка и евтина 12kWh батерия, например 120V/100Ah, сме платили за нея към 1800лв. Нормалният (не екстремно ниският) енергоразход на електромобила е около 15kWh/100km. Значи с горната батерия за един цикъл могат да се изминат 100 * 12 / 15 = 80km. Опс, грешка! :-D Това важи само, ако температурата е над 20°C и се движим с 8km/h :-D При по-ниски температури батерията започва да става по-неефективна, а при разряд с ток над 1/10 C10 реалният й капацитет силно намалява. За експлоатационния режим в нашия случай с около 40%-50%. Но нашият електромобил ще се движи само през лятото, затова с един цикъл все пак ще можем да изминаваме 100 * 0,55 *12 /15 = 44km.

Ако приемем, че сме уцелили шестица от тотото и батерията ни изкара 250 пълни цикъла, ще сме изминали до бракуването й 250 * 44 = 11000km при 1800лв / 11000km = 0,16лв/km амортизация на батерията. Ако зареждаме от ЧЕЗ единствено с нощна енергия, плащаме 0,12лв/kWh. При КПД от 90% за един цикъл плащаме 12 * 0,12 / 0,9 = 1,60 лв. или 1,6 / 44 = 0,04лв/km.

Т.е. за километър плащаме амортизация на батерията плюс енергия 0,20лв/km.

За сравнение, при разход от 8L/100km и гориво 2лв/L, цената е 0,16лв/km. Икономията дори не е на кантар, а една лоша батерия директно ще взриви цялата калкулация. То пък евтините батерии са по-зле и от лоши...

Ако се преценят и останалите фактори, вероятно километърът с електромобила ще ни излиза около двойно по-скъп отколкото например с дизеловия. Другият голям проблем на оловно-киселите батерии е ниската максимална мощност, която могат да отдадат и ниската ефективност при силни токове. За постигане на добра пъргавост, си трябва наноструктурна LiPo батерия, но за цената трябва да чакаме китайците да се смилят над нас...

Явно, че от икономическа и практическа гледна точка, доработката за пропан-бутан или метан няма конкуренция, ноооо цените на горивата ще растат. Впрочем на акумулаторите и електроенергията също...
dj_marti79 - специалист
Eгати черната хроника.
Айде батерията да издържи поне 2-3 години.
На мене ми е 20км до работата. Значи разряд 5% и зареждане на държавни разноски.
Някъде някой спомена за разход 100W/1км.
Цената на горивото е 2,50
Масла, ремъци, филтри, свещи, помпи, и какво ли още не, което може да се повреди по колата - радятори, кабели за свещи, дюзи, датчици, клапани и др.
:?
8180 - майстор
dj_marti79 написа:
Eгати черната хроника.
Някъде някой спомена за разход 100W/1км.
Ако се мислиш за сериозен участник в темата, махни синьото и си провери червеното.
Прочети за мощност и енергия, скорост и пробег.
Не сме дискотека.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: