trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Вто Сеп 30, 2014 12:33 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Пон Ное 21, 2011 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:52 pm
Мнения: 5
Здравейте,
търся материал за изработка на пластмасови детайли.
Може да е с отливка (този ми изглежда по-сложния вариант, тъй като нямам оригиналите, а само снимки),
а може да е и материал (тип мека пластмаса), от който да се изрежат фигурите.

Мисля, че даже може да се съчетаят 2-та варианта, първо изрязване и после, ако се наложи да се правят копия, да приложа варианта с отливката.

Големината на фигурите е от 4-5 см до 10-12.
Прикачвам снимки на някои от фигурите.
Прикачени файлове:
2.jpg
2.jpg [ 3.7 KiB | Прегледано 4467 пъти ]

Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 3.53 KiB | Прегледано 4467 пъти ]


Дебелината им е към 3-4 см. Надписите не са ми нужни.

Ще се радвам, ако някой даде идея.

Благодаря Ви!
:)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Ное 21, 2011 9:55 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 12, 2010 5:33 pm
Мнения: 212
Местоположение: Русе
Бих ти предложил един ....малко скъп вариант-самополимеризираща пластмаса (двукомпонентно )...Смесваш праха и течността добавящ цвят(пигмент на прах)....и разбъркваш.... в рамките на минута-две (в зависимост от температурата )оформяш желания модел(трябва да си бърза в ръцете :) )...или пресоваш(валираш)....

_________________
Светът прави път на тези, които знаят на къде отиват...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Ное 21, 2011 10:03 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:52 pm
Мнения: 5
Благодаря ти, baharkadirov :)
Скъп вариант не ме устройва:)
Искам към 20-30 фигури да направя. А и да използвам отливка, преди това пак ще трябва да направя (изрежа) формите..


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Ное 23, 2011 9:47 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 5:35 pm
Мнения: 145
Местоположение: Русе
Едно време и сега може би, имаше лъкчета с ножчета за дърворезба. Друг вариант по скъп, чрез изсичане с поансон и матрица, копир фреза, CNC фреза, лазер и т. н.
За отливка трябва матрица или шприц-форма, също по скъпо.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 6:59 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 07, 2010 9:38 am
Мнения: 729
Местоположение: Бургас
За малки серии не си заслужава да се прави матрица, дори и "порцеланова".Ако ще правиш едностранни детайли може да си направиш гипсова форма и да я нагрееш във фурната на 200 градуса примерно(зависи от полимера), но няма да има механична якост. Ако ще правиш украса можеш да ползваш фибран и да го боядисаш после.

_________________
...не може да няма и друг по-лесен начин...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 5:24 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 12, 2010 5:33 pm
Мнения: 212
Местоположение: Русе
Nena написа:
преди това пак ще трябва да направя (изрежа) формите.
Би ли нарисувала(или обяснила) , каква фигура/и точно искаш(в мащаб 1;1) ....и с каква цел(в смисъл дали е декорация или ще се използва ежедневно)

_________________
Светът прави път на тези, които знаят на къде отиват...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 8:30 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 5:35 pm
Мнения: 145
Местоположение: Русе
Формата/контура на фигурата е със сложна форма/. За малки серии/прототипи/ може да се използва пореста PVC/мека/ -полистирол, от рода на студоупор/морска пяна/,фибран - пресован 3-5mm, реже се лесно с макетно ножче, изсича се и най вече с резбарско лъкче.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 8:46 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 8:16 am
Мнения: 462
Местоположение: Варна
Nena написа:
Здравейте,
търся материал за изработка на пластмасови детайли.
Може да е с отливка (този ми изглежда по-сложния вариант, тъй като нямам оригиналите, а само снимки),
а може да е и материал (тип мека пластмаса), от който да се изрежат фигурите.

Мисля, че даже може да се съчетаят 2-та варианта, първо изрязване и после, ако се наложи да се правят копия, да приложа варианта с отливката.

Големината на фигурите е от 4-5 см до 10-12.
Прикачвам снимки на някои от фигурите.
Прикачени файлове:
2.jpg

Прикачени файлове:
1.jpg


Дебелината им е към 3-4 см. Надписите не са ми нужни.

Ще се радвам, ако някой даде идея.

Благодаря Ви!
:)

Лазерът реже без проблем "плексиглас", "тефлон" и т.н. отказват да режат ПВЦ заради отровните газове, които се отделят.
Не знам какво точно искаш да направиш, но попитай в някоя рекламна агенция.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:52 pm
Мнения: 5
baharkadirov написа:
Nena написа:
преди това пак ще трябва да направя (изрежа) формите.
Би ли нарисувала(или обяснила) , каква фигура/и точно искаш(в мащаб 1;1) ....и с каква цел(в смисъл дали е декорация или ще се използва ежедневно)


baharkadirov, прикачвам още една снимка на един от моделите. Разполагам само с малки снимки.
Височината е 4 см, ширината 3 см дебелината 2 см. Иска ми се да са от материал, тип гумиран - пластмаса някаква, но не мека като силикон.
Не са за декорация, за всекидневна употреба са. Ще имат контакт с мека тел. Понякога телта е лакирана и ако фигурите са от твърд материал, ще я драскат, което не ме устройва.

----

друмчо написа:
Формата/контура на фигурата е със сложна форма/. За малки серии/прототипи/ може да се използва пореста PVC/мека/ -полистирол, от рода на студоупор/морска пяна/,фибран - пресован 3-5mm, реже се лесно с макетно ножче, изсича се и най вече с резбарско лъкче.


друмчо, търсих в Нет-а споменатата от теб пореста PVC/мека/ -полистирол, но за съжаление не открих много информация. Варианта с фибран не ме устройва, искам дебелината да е към 2 см.


Благодаря Ви, че се отзовавате!


Прикачени файлове:
3.jpg
3.jpg [ 2.37 KiB | Прегледано 4142 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 8:21 pm 
Offline
майстор
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 17, 2009 2:21 pm
Мнения: 4249
Местоположение: Стара Загора
А не може ли материала да не е пластмаса а напр. балса?Обработката е много,много лесна.

_________________
Господи, дай ми дълъг живот, малко работа, жени от време на време и червено вино по всяко време!
Усмихвайте се...утре ще бъде по-зле!
Скайп: stoyanstanev1961
stiv1961@abv.bg
http://www.kvalitet-21.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 8:42 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:52 pm
Мнения: 5
stiv1961 написа:
А не може ли материала да не е пластмаса а напр. балса?Обработката е много,много лесна.


stiv1961,
не познавах балсата като материал. Четох до сега в нет-а за него. Доколкото разбирам, това леко и меко дърво. До сега не съм го срещала. Струва ми се по-трудно за рязане, в сравнение с нещо пластмасово. Прочетох още, че е и лесно чупливо, а това не е удобно за мен.
Някои от фигурите са с много извивки
Прикачени файлове:
4.jpg
4.jpg [ 2.53 KiB | Прегледано 4134 пъти ]
, а аз ще ги подлагам на натиск :!:

Благодаря ти за идеята!


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 8:59 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 5:35 pm
Мнения: 145
Местоположение: Русе
Само с ножче. Другото е скъпо.
Аз изрязвах дискове с различни диаметри, с елементарен инструмент на бормашина.
Балсата е много мека дървесина, реже се много остър нож, оформя се с шкурка. Исзичането /матрица с поансон/, с добро качество е скъпо/изработката на матрицата и поансона/.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Дек 03, 2011 9:10 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 5:35 pm
Мнения: 145
Местоположение: Русе
Натиска се осъществява на преса, пак е необходима матрица и поансон. Първо листовия материял се притиска и после се натиска по контура с много остър ржещ ръб , в противен случай се кърши - най вече ако е дървесина или има влакнеста структура. Друго е ако се нагрява при определена температура.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Дек 07, 2011 2:29 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 1:18 am
Мнения: 406
Местоположение: София
За колко пари искаш да стане на бройка за да имаме представа какви варианти да предлагаме

_________________
www.ivport.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Дек 07, 2011 8:29 pm 
Offline
напреднал

Регистриран на: Пет Ное 18, 2011 12:45 pm
Мнения: 28
Местоположение: Пловдив
според мен най добре ще е да се направи това което искаш от тефлон на CNC фреза само ще трябва да се направи чертеж в PDF и могат да го направят навсякъде та дори и на лазер

_________________
Теофил Митев 32г.
гр. Пловдив


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Дек 08, 2011 3:48 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Ное 10, 2008 1:18 am
Мнения: 406
Местоположение: София
То варианти има много ама каква цена се гони

_________________
www.ivport.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Дек 08, 2011 4:48 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 07, 2010 9:38 am
Мнения: 729
Местоположение: Бургас
Като гледам детайла се сещам, че преди време моите фрезисти правиха замби за гарнитурки с неправилна форма и после от листов тефлон ги изрязвахме.

_________________
...не може да няма и друг по-лесен начин...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Дек 08, 2011 7:25 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Ное 20, 2011 8:16 am
Мнения: 462
Местоположение: Варна
colyo написа:
Като гледам детайла се сещам, че преди време моите фрезисти правиха замби за гарнитурки с неправилна форма и после от листов тефлон ги изрязвахме.

За правенето на големи серии изработването на замби, матрици и т.н. е оправдано, но за малки серии може да се окаже, че матрицата е по-скъпа от изделието.
Не съм запознат как точно, но знам че някъде използват водна струя с голямо налягане за изрязване на детайли с висока точност и без "чепаци".


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Дек 09, 2011 9:51 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 12, 2010 5:33 pm
Мнения: 212
Местоположение: Русе
Nena написа:
Не са за декорация, за всекидневна употреба са. Ще имат контакт с мека тел. Понякога телта е лакирана и ако фигурите са от твърд материал, ще я драскат, което не ме устройва.
Ще се опитам да врачувам :roll: ...с какво се занимаваш...за да успеем да ти помогнем... :) Може би учителка по "Труд и техника" или в детска градина....Може би ювелир в някой магазин(бижутерско ателие)...Или....сама се издай ...Мисля ,че фигури от полирана мека пластмаса ще те задоволят, ако ги използваш за омотаване на тел и изработване на разни детайли.... Или да ти служат като релефен печат за моделин(пластелин) или станиол....И едно предложение(ако не можеш да се справиш сама)...моделирай фигурите от восък(по възможност твърд) и ми ги прати(или ги занеси в някоя зъботехническа лаборатория) за да ти ги отлеят от въпросната пластмаса...

_________________
Светът прави път на тези, които знаят на къде отиват...


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Дек 09, 2011 10:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:52 pm
Мнения: 5
shulio написа:
То варианти има много ама каква цена се гони

shuli,
искам да падна под 2,50 лв за бройка.
Намерила съм ги в Интернет, но на тази цена (за 20-30 броя) + транспорта = ще ми излязат скъпи.

------

baharkadirov написа:
Ще се опитам да врачувам :roll: ...с какво се занимаваш...за да успеем да ти помогнем... :) Може би учителка по "Труд и техника" или в детска градина....Може би ювелир в някой магазин(бижутерско ателие)...Или....сама се издай ...Мисля ,че фигури от полирана мека пластмаса ще те задоволят, ако ги използваш за омотаване на тел и изработване на разни детайли....


baharkadirov,
с първите 2 предположения, аха ! и да уцелиш !.. :-)))
Поздравления:-)
Хареса ми:
baharkadirov написа:
Мисля ,че фигури от полирана мека пластмаса ще те задоволят

Сега остава да разбера от къде да намеря пластмасата. И ако изработя моделите от пластелин или подобен материал (или дам точни размери), след това как, къде и кой може да ми ги изработи от мека пластмаса. И на каква цена.


Благодаря Ви за мненията!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам