• 1
  • 2
Всички въпроси за вилата.
Здравейте, може ли някой да ми каже ел.двигателите на косачките на какъв принцип работят, по-точно онова нещо в долната им част - съединител ли е или някакъв вид ексцентрик, който зацепва при включване и после спомага за бързото намаляване на оборотите? Питам, защото моят Викинг изведнъж започна да изключва при работа, даже още в началото на коссенето.
Благодаря предварително!
fbr - майстор
От гледна точка на безопасност, двигателя трябва да е безинерционен. Е те за това служи. На моя Викинг отдавна го няма. Откъде изключва. Не може спирачката да е причината.
Искаш да кажеш че ти си го махнал сам това нещо?
Относно изключването - започвам да кося, поработи няколко секунди и се чува едно "щрак" и двигателя спира и не мога да го пусна. След 15-20 сек може да се запусне, но щракването отново спира двигателя. Спомням си че в по-млада възраст, ако се претовари, например върху някой чим, двигателя отново спираше. Не видях да има защита от претоварване (прегряване).
fbr - майстор
Да, махнал съм го, но по друга причина.Какъв модел е Вашата косачка, ако може снимка. Принципно семплите модели нямат защита от претоварване. След като прекъсне, провери дали има напрежение на клемите на двигателя. Щракането се получава от тази спирачка, но тя действа на центробежен ефект, и няма връзка с електрическата част.
Благодаря за коментарите. Не мисля че има някаква защита от претоварване, тъй като на клемореда освен кондензатора и изводите на самия двигател няма друго. Прави впечатление че доста загрява, може да има вътрешно късо и да работи на ниска мощност, поради което да не издържа на натоварването и да изключва? Като сваля ножа, на празен ход развърта (предполагам до ном. обороти) но грее, според мен над нормалното.
sian - специалист
--Разковничето е в греенето а то идва от проводниците. В бобинажния пакет има самовъзстановяваща термозащита. Опитай да смениш кондензатора ако няма подобрение е заминал двигателя.
zheleff - специалист
Моята косчка Flymo нещо сдава багажа. До скоро се чуваше едно свистене, обаче вече не се чува. Но май не поддържа същите обороти. Този извод го правя от вида на откоса. Не знам може ли да е от изхъбени четки или нещо такова. Ако някой има схема на двигателя или пък идеи?
А и един въпрос имам, може ли да се увеличи мощността на двигателя след някой друга интереницийка понего?

Проверих четките - добре са. Трябва й чип-тунинг :-D

Идеи?
zheleff - специалист
Не може да няма идеи.
sian написа:
--Разковничето е в греенето а то идва от проводниците. В бобинажния пакет има самовъзстановяваща термозащита. Опитай да смениш кондензатора ако няма подобрение е заминал двигателя.
Благодаря за съвета, днес ще потърся нов кондензатор, дано да е от него, не знаех че вграждат термични защити в бобинажния пакет.
zheleff - специалист
Бях убеден, че някой ще може да даде поне една аргументирана идея, ама не. Хайде със здраве.
  • 1
  • 2

Тема "За двигателя на ел.косачка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: