• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Купих един манометър за налягане климатици казаха ми че при пуснат климатика на студено се измерва ниското налягане на климатика,трябвало да бъде между 4 и 6 атмосфери,но на скалата има и скала за температура,да разбирам че това е температурата на фреона при 4-6 атмосфери скалата сочи 10 градуса,при това измерване има ли значение температурата на външния въздух,имам изтичане на фреон поради спукване на голямата гайка,искам да измеря налягането за да разбера дали е излетял фреона,има капка масло по гайкта след работа на климатика,все още топли,някаква идея как да разбера дали има достатъчно фреон в климатика,невъзможно ми е да викам техник,понеже съм на 50км от най близкия град.Искам да сменя гаиката,и естественоще го вакумирам ,преди това ще събера фреона във външното тяло.Но искам да разбера дали е излетял фреона въпроса е как.
tinalex - специалист
hladnia написа:
deianr написа:
Хах, на този монтаж не вакуумират...
Да съгласен съм че това е ГРУБА грешка, защото във въздуха около нас във състава има 5-6 газа който , въздействат на маслото ,лаковото покритие ,и метала.
Но идеята за линка е че има каква да научат НАЧИНАЕЩИТЕ .
Майстора не натисна ли няколко пъти клапана да продуха системата с фреон или аз нещо не видох?
hladnia - специалист
budisimo написа:
Купих един манометър за налягане да разбирам че това е температурата на фреона при 4-6 атмосфери скалата сочи 10 градуса,при това измерване има ли значение температурата на външния въздух.
Да налягането при фреоните се влияят от околния въздух .
При покой (не работеща машина ) показаното налягането се отчита според фреона R22,R407C, R410A
При работен режим температура на изпарение 5СзаR22-4.8bar,R410A-8.1bar.
За да разбереш дали е изпуснал най добре на топло .
1.Закачваш манометрите в покои.
2.Включваш на топло и изчакваш 10-15мин.и наблюдаваш налягането за R22-25bar-63C
R410A-42 bar-66C ако е много по ниско ПРОПУСК.
3.Щом има спукана гайка не се препоръчва ползването на климатика .
4.При R407С налягането е близко доR 22 но ако има пропуск ,изпускане и зареждане наново (течна фаза с везна)
Последна промяна от hladnia на нед ное 16, 2008 9:00 am, променено общо 1 път.
hladnia - специалист
tinalex написа:
Майстора не натисна ли няколко пъти клапана да продуха системата с фреон или аз нещо не видох?
Да правилно си видял но тук се пита какво изпуска ТЕХНИКА .
Защото всеки химик ще каже ХА ХА ХА газовете във състава на въздуха се смесиха с фреона и после защо не работи ефективно климатика
Пиша това което направихме днес,свързахме манометъра към климатика с фреон R22 е ,на покой показва налягане 9 атм. пуснахме го на студено налягането падна за кратко до нула след което почна да се вдига и спря на 3.2 атм.,след което извършихме процедура по пребиране на фреона в външното тяло,за да спрем ако има изтичане на фреон,като сменим гайката ще направя замерване и при топло за високото налягане и пак ще пиша но към края на седмицата,да ми донесат уреда за направа на конуси за медни тръби,ще вакумирам и ще пиша резултатите,тогава ако се окаже недостиг на фреон ще доливам.Благодаря на hladnia за добрите съвети,да се надявам че ще ми съдейсва докато приключа с проблема.
Днес най после събрахме необходимите инструменти и материали,външното тяло е малко над вътрешното което не ми харесва, от четенето в форума стигнах до извода че вътрешното трябва да е по нависоко или да се извият тръбите нагоре с дъга когато са на едно ниво, ние това и направихме удължихме тръбите дъгообразно нагоре с по два метра досега бяха около 60-70 см.,сменихме гаиката обезвъздушихме за около 10мин.изчакахме още 10,за да сме сигурни за вакума че е наред и решхиме да пробваме с дозареждане ако е не сполучливо тогава да правим пълмо зареждане, вкарахме 300грама,направихме проба ниското беше около 3атм. вън е 10 градуса,обърнаме на топло,дигна до 29атм. и постепенно падна до 22.5атм. тока на консумация при топло е между 8амп. и 8.7 на външно тяло пише 8.78 А.Според мен мисля че добре и за сега ще го оставим така доста бързо дига зададената темп.,сложихме му и тампони.
hladnia - специалист
budisimo написа:
постепенно падна до 22.5атм. тока на консумация при топло е между 8амп. и 8.7 на външно тяло пише 8.78 А.Според мен мисля че добре и за сега ще го оставим така доста бързо дига зададената темп.,сложихме му и тампони.
Браво момчета ,хубаво че се вслушвате в препоръките за гайката .
Но това че има малко разлика в нивото няма голямо значение ,но за по голяма разлика височина трябва да се спазват изискванията .
=D> :partyman:
rap66 - специалист
Имам Осака CH-12-JB (R22) и след усвояване на терасата тръбите се спускат по стената (2 м), минават по бившия под на терасата (1м с денивилация 5 см ) излизат навън и се издигат отново нагоре около 0.4 м до външното тяло. Новите тръби си ги монтирах сам, но за свързването и дозареждане с фреон дойдоха специалисти. И днес един комшия ми разви теория за "маслена тапа" в режим на охлаждане в тази част, която минава по пода на терасата, изгорели компресори и т.н. Фреона разтварял маслото, при изпаряване във вътрешното тяло то се отделяло, стичало се по тръбите и се събирало в ниския участък ( ф12, 1м + 0.4м + 0.4м = 1.8м) и компресора можел да остане "на сухо" :shock: :? :shock:
hladnia - специалист
rap66 написа:
излизат навън и се издигат отново нагоре около 0.4 м до външното тяло.
До колкото разбрах комшията те плаши за 40 сантиметра на ф 12 като вътрешен обем е нищо и няма за какво да се притесняваш .
:? :-D
rap66 - специалист
Не е 40 см, а 2х40 + 1 м. хоризонтален път. Сега като го изчислих 0.06*0.06*3.14*18 (в дециметри) прави 0.2 л. масло :? А колко е всичкото масло ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Тема "Как се монтира климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: