Здравейте!
Вече за кой ли път получавам разни търговски предложения от собственият си имайл адрес. Поради тази причина не мога да ги блокирам като спам. Два пъти смених паролата, но одеве отново се появиха. Писмата са от другарите руснаци. Някъде по техните сайтове съм имал неблагоразумието да си дам адреса и от 2 години почти всеки ден ме заливат с реклама. Средно на ден блокирам по 5-6 писма, но тук прекалиха. Дайте някакви идеи. Антивирусната нищо не казва.
Като потърсих, намерих отговорът:
Въпроса с блокирането си остава. Не намерих отговор за него.
Вече за кой ли път получавам разни търговски предложения от собственият си имайл адрес. Поради тази причина не мога да ги блокирам като спам. Два пъти смених паролата, но одеве отново се появиха. Писмата са от другарите руснаци. Някъде по техните сайтове съм имал неблагоразумието да си дам адреса и от 2 години почти всеки ден ме заливат с реклама. Средно на ден блокирам по 5-6 писма, но тук прекалиха. Дайте някакви идеи. Антивирусната нищо не казва.
Като потърсих, намерих отговорът:
Някой използва вашия имейл адрес? Всичко за спуфинга на имейлиТова последното е писано за Gmail. Ето линка и за Майкрософт: https://account.microsoft.com/privacy От ляво има опция: Преглед на моята скорошна дейност. Открих 2 опита за влизане в пощата от Австрия и Бразилия преди две седмици. Слава богу неуспешни.
Ако получавате съобщения за върната поща, която изглежда изпратена от вашия профил, или намирате в папката „Спам“ съобщения от себе си, или получите отговор на съобщение, което не сте изпращали, може да сте жертва на „спуфинг“ атака. Спуфинг означава подправяне на обратния адрес на изходящите имейли, за да се скрие действителният им източник.
Когато се изпраща писмо по пощата, обикновено на плика се пише обратен адрес, така че получателят да разбере от кого е то, а пощенската служба да може да върне писмото на подателя, ако възникне проблем. Но вие спокойно можете да напишете не вашия, а друг обратен адрес. Всъщност някой друг би могъл да изпрати писмо, изписвайки вашия адрес като обратен. При електронната поща е същото. Когато даден сървър изпраща имейл съобщение, той посочва подателя, но полето за подател може да се подправи. Ако има проблем при доставянето на съобщението, а някой го е подправил, като е поставил вашия адрес в него, то ще се върне на вас, въпреки че вие не сте действителният подател.
Ако сте получили отговор на съобщение, което не е изпратено от вашия адрес, има две възможности:
Съобщението е подправено, като за адрес на подателя е посочен вашият.
Действителният подател е използвал умишлено вашия адрес като адрес за отговор, така че отговорите да се изпращат до вас.
Никой от двата варианта не е индикация, че профилът ви е компрометиран, но ако се притеснявате от такава вероятност, можете да проверите последните случаи на достъп до него. Трябва само да превъртите надолу до края на страницата с входящата поща и да кликнете върху връзката Подробности до Последна активност в профила.
Въпроса с блокирането си остава. Не намерих отговор за него.