• 1
  • 2
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
stefanbg - специалист
Привет!
Миналото лято си купих две машинки - китайчета, от най-най-евтините, че ще се ползват чат-пат. Една косачка и един верижен трион. И може да се каже, че надминаха очакванията ми - работят без проблеми. Но докога? Затова искам да им помогна с правилната смес. Да, ама на книжките пише 1:20, а на маслото (Щил) - 1:50. Зная, че е вредно както недостатъчното масло, така и многото. До сега ги карах с 1:40, но все пак искам да попитам тези, които по-знаят: Кое съотношение е с приоритет - написаното на машината или на бутилката с масло.
bigdragon - майстор
Карането с повече масло е по-добре за машината, но е по-зле за джоба. Особено с по-качествените бездимни масла, защото иначе машината много пуши...
kuger - майстор
Прави сместа, както си пише на машинките.
Имам два верижни триона Huskvarna и Huspvarna. На оригинала е 1:50, на ментето 1:25.
milen56 - специалист
Имам две китайски резачки на по 4 и 5 години и една моторна коса.Всички ги "карам" с бездимно масло Хускварна или двутактово полусинтетика на Приста и на всички слагам 30гр. масло на литър бензин 95.
Пробвал съм и със 100 октанов и пълна синтетика двутактово масло ЕЛФ, но не работеха добре.
stefanbg - специалист
А на бутилките на тези масла какво пише - какво съотношение препоръчват. Аз сега слагам Щил по 25 мл/л, т.е. 1:40, но май ще турям по 30 мл за по-сигурно. Като разход няма много да ми се отрази, щото ползвам машините малко.
iivanov - майстор
Ползвал съм масло на mtd и на тубичката има посочени пропорциите при различни съотношения.
kuger - майстор
Повече от предписаното масло = повече нагар по свещта и сегментите. Мое мнение.
5kof - специалист
Трабант 601C- 20 литра бензин - 600, 650 грама масло. Ходи като пушка.
PCL82 - майстор
Ще споделя личен опит с двутактови двигатели (мотопед Балкан 50, Трабант 601 и бензинов трион Щил). На Балкана пише съотношение 1:25, на Трабанта май беше 1:40, а на триона 1:50.

Попитах моя трабантов майстор от къде идва разликата и получих обяснението. Балкана е с бронзови втулки на буталния болт и иска повече масло за добро смазване. Трабантът е с иглени лагери и му стига по-малко масло. Ако се сложи повече масло прави нагар, което увеличава износването. По-малкото масло води до прегряване и пак износване. Производителите на двигатели са предвидили известен запас от смазване в съотношението (така пише в книжката на Трабанта) и няма нужда още да се предозира.

При специалните синтетични масла за моторни триони и др. смазването е още по-добро и е нужно по-малко масло.

Но ако техниката е китайска, значи вероятно е със втулки, слагайте повече масло според упътването!
stefanbg - специалист
А освен конструктивните особености на двигателя, дали нямат значение и свойствата на самото масло? Някои казват, че, някои масла са с по-добри мазилни свойства от други. И прави ми впечатление, че на опаковките на маслата пише как да се смесват, а не пише да гледам указанията на производителя на машината. А то между двете има голяма разлика и аз предполагам, че на машината се отнася за обикновено минерално масло. За сега слагам Щил 30 мл/л при указания на опаковката 20 мл, но не зная дали е правилно.
  • 1
  • 2

Тема "За двутактовата смес за градински инструменти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: