• 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 47
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Илчо Илиев - майстор
Благодаря за съвета!
Имам известна представа за металите и знам за някои свойства при такива операции,но ми се струва,че би могло малко да се намали дебелината на режещата част..
До сега не съм се занимавал с такива машини и нямам представа как трябва да бъде, всеки съвет ще е добре дошъл ,а и на други колеги..
:partyman: :partyman: :partyman:
kuger - майстор
Като "ветеран" с мотофреза /над 15 год./, да се "изходя" и аз. Моите мотички са самозатъпяващи се :shock: В инструкцията пише, че е забранено да се заточват /те ша ми кажат/. При тъпи мотички съм забелязал, че фрезата има склонност към окопаване.Където не е обработена почвата, или е имало пътека, лягам върху кормилото, тази есен скъсах болт на кормилото.
Друго, питаше някой за маслото на двигателя, ами има си специално за четиритактови малки мотори, точно за такива машинки.
Още, някой предлагаше колкото се може по-мощен да е мотора. Някъде из темите бях постнал данните на моята, нямам спомен за ТТД на мотора, помня само, че на пълни обороти работния вал прави 160 оборота, с транспортни колела "вдига" 10-12 км/час. Влача ремарке 150 кг. плюс моя милост /90+кг./, това е мъртвия товар, останалото колкото побере ремаркето. Не съм видял регулатора да отвори дроселовата клапа напълно.
Така, че не се хвърляйте на "много" мощни мотори, само ще си вдигнете разхода на гориво.
А, да, мотора е на Субару, Робин.
koveslav - майстор
Е тази,последната забележка,която направи е причината за добрите ти впечатления от двигателя.Твоя Робин и стария 5к.с. на Бригс(а на някои от частите на този Бригс,навремето пишеше Кавазаки),имат по-добра тяга от съвременния китаец 7к.с. При селскостопанската техника не са важни конете,а въртящия момент.Но къде е обявен?
koveslav - майстор
Илчо Илиев написа:
Благодаря за съвета!
Имам известна представа за металите и знам за някои свойства при такива операции,но ми се струва,че би могло малко да се намали дебелината на режещата част..
До сега не съм се занимавал с такива машини и нямам представа как трябва да бъде, всеки съвет ще е добре дошъл ,а и на други колеги..
:partyman: :partyman: :partyman:
Мотичката трябва да има профил,като на плоската режеща страна на търнокоп.И тя като него работи в пръст,камък и пясък.Загледай се ако имаш такова сечиво и си го представи пропорционално изтънен.Не трябва да допускаш при заточване да добие триъгълен профил като нож за рязане.Самозаточването се основава на равномерното износване на всички повърхнини,а ако е кована и клепана наистина,най-тънката и,режещата част не може да се подбие.Така теоретично тя само изтънява и се стеснява като размер,но профила и винаги запазва една и съща форма и съответно резливост.Но дали се спазва технологията.....
iivanov - майстор
Вчера имах досег с това чудо на китайската техника.На вуйчото му направили подарък за рождения ден , та давах акъли.Та ето и впечатленията ми.
Мотичките са с голям диаметър и ще копаят надълбоко.Двигателя има хала, но времето ще покаже, колко ще изтрае.Китайците са препълнили същия с масло, но пък са забравили да сложат в редуктора. :-D Добре, че погледнах.При изключване на съединителя се чува хъркане в редуктора.Предполагам е някакво недовключване, имайки в предвид луфтовете на ръчката за скоростите.Доволно количество незатегнати болтове.Абе бързали са хората. :-D
Koveslav,въртящия момент мисля, че го имаше на сайтовете на производителя.Субару ЕХ серията вадят малко по-голям въртящ момент на по ниски обороти от бригсовия венгард.
Илчо Илиев - майстор
iivanov написа:
Вчера имах досег с това чудо на китайската техника.На вуйчото му направили подарък за рождения ден , та давах акъли.Та ето и впечатленията ми.
Мотичките са с голям диаметър и ще копаят надълбоко.Двигателя има хала, но времето ще покаже, колко ще изтрае.Китайците са препълнили същия с масло, но пък са забравили да сложат в редуктора. :-D Добре, че погледнах.При изключване на съединителя се чува хъркане в редуктора.Предполагам е някакво недовключване, имайки в предвид луфтовете на ръчката за скоростите.Доволно количество незатегнати болтове.Абе бързали са хората. :-D
Koveslav,въртящия момент мисля, че го имаше на сайтовете на производителя.Субару ЕХ серията вадят малко по-голям въртящ момент на по ниски обороти от бригсовия венгард.
Ако не друго,поне книжки дават ,макар,че не съм сигурен дали всичко е баш така...
Писали,че е
-163/196 СС
-7кс/5,3 kW макс. мощност
-5,7кс/4,2 kW номинална мощност при 3500 об/мин
-10,8N/2500 об/мин въртящ момент
-Разход...различно ,някъде е 313 мл/kW минимално, другаде 450 макс...

Маслата ги наливат тук,а дори, ако ти я изпращат с куриер, няма масла, не давали куриерите...поне моята нямаше, освен 20-30 мл в картера,но с гъстотата на 90ЕП...
За профила на заточване разбрах, да е като на тесла, заточено само от вътрешната страна, под тъп ъгъл...
Абе не са съвсем лоши машинките, едно време да се уредиш с нещо китайско си беше цял късмет,но сега станаха символ на калпавото....понеже за да са на ''добра'' цена ги правят от калпави материали и доста икономии..
Иначе мАторя пали изключително лесно, не като руския(300СС /5 кс),а и ми се струва,че е и по-икономичен, остава да има и същия живот...
Абе бая такива машинки вече има...поне в село през къща се чува да бръмчи по някоя и или ще започнем нова ера в земеделието или вторични ще дръпнат напред...
Ще поживеем, ще видим....
koveslav - майстор
Желая на всички собственици на мотофрези да им са на късмет.Но този тип машини не работят сами-пазете си кръста,колеги,от опит с няколко вида такива техники го казвам.А по отношение на дълготрайността им-споко,сега поне части има за разлика от преди.
koveslav - майстор
Koveslav,въртящия момент мисля, че го имаше на сайтовете на производителя.Субару ЕХ серията вадят малко по-голям въртящ момент на по ниски обороти от бригсовия венгард.


Колега,за сравнение на съвревменен,от ново поколение двигател и старо производство,ще ти споделя следната информация-на страта серия 4 к.с. на Бригс,мисля че по спецификация модела беше 100902,буталото е 70,5мм в диаметър.На новите,пак 4к.с.пак 100902 се оказа,че е 65мм,ако не се лъжа.И при двата мотора макс. обороти са 3600об/мин.Работил съм и с двата двигателя,моя стария още е безотказен,а един приятел има машина с по-новия мотор.Разликата е огромна-той форсира почти винаги на макс,иначе не дърпа,а аз си мисля,че повече от средна газ на моя не съм имал нужда да подавам.Това имах впредвид,като съветвах при новите мотори да се търсят повече коне.Китайски двигатели сме отваряли на приятели,ремонтирали сме,при тях разликата между 5,5 и 6,5к.с. е само в хода на буталото,иначе останалите части са едни и същи.Мисля че само при 7к.с. китаец диаметъра на буталото е по-голям.Но пък с китайски двигател малко съм работил и нищо не мога да твърдя за начина му на работа.Може и да става,нямам нищо против.Китайския е копиран от Хонда-на водна помпа хонда 5,5к.с. съм слагал колянов вал и биела от китаец.Преправихме само опашката с резбата за турбината на помпата,иначе всичко друго си отговори.Но пък гласа и стабилността на работа на хондовия мотор са доста различни от на китаеца....
kr1100 - майстор
Имам неупотребвани резервни мотички от МБ5 -закални са. Края им е под прав ъгъл - все едно огъната шина под дъга.Ъгъл на заточване на режещия ръб е около 45 гр -широчина на затоването 3-3,5мм
Моите работните са с като сърпове вече.Никога не съм ги заточвал /от 1992г/.Почвата е глинеста с много баластра. При удари с камък мотичките никога не са се кривели или нащърбвали или чупели.
Йордан - специалист
kr1100 написа:
Имам неупотребвани резервни мотички от МБ5 -закални са. Края им е под прав ъгъл - все едно огъната шина под дъга.Ъгъл на заточване на режещия ръб е около 45 гр -широчина на затоването 3-3,5мм
Моите работните са с като сърпове вече.Никога не съм ги заточвал /от 1992г/.Почвата е глинеста с много баластра. При удари с камък мотичките никога не са се кривели или нащърбвали или чупели.
Ами аз да питам-моята Гардения паля я на смукач,връщам смукача и гасне-каква може да е причината.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 47

Тема "Мнението ми за мото-фреза Gardenia ZS 500 b-3" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: