• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 37
Всичко за дърводелството
estorm - специалист
алцек написа:
Да,няма проблем върви много леко,но без напасване не става от първия път.Първо поставих летвичките в канала като ги повдигнах с хартия малко.След това ги намазах с С 200 4 поставих плота отгоре като го центровах по ръбовете на плота на циркуляра.Затиснах с едно много тежко желязо ши след като изсъхна лепилото прихванах със видии.
После вече беше малко зор докато наглася правия ъгъл.
Идеята я откраднах от тук:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uE9f4bp_wm8[/youtube]
Може ли да разясните следното. Какъв материал е подходящ за тия т.н. 'летвички' /водачите/ и откъде да се снабдя с него? И с каква обработка да е за да няма последващи износвания, изкривявания. Плота на циркуляра ми е влагоустойчив пресован шперплат 18мм и съм вградил в него алуминиеви П-образни профили и широчината на водачите ще е 18мм /без някоя десета предполагам/ на 7мм.
За основа на шейната 18 или 14мм дебелина да използвам от същия материал?
bulhomes2 - майстор
Много зор си намерих стоманена шина 18х4 мм. Преди да я намеря си играх да я докарам до 18 мм от 20. А преди металните си правех от ламиниран паркет.
bimbaeco - майстор
Ако вложките са алуминиеви, не те съветвам водачите на шейната да са от стоманена шина - така ще имаш повече износване и шейната ще се движи трудно заради галваничната корозия, причинена от контакта между двата метала. На стария ми циркуляр каналите са алуминиеви, а водачите на шейната - дъбови, изкарах 4 години преди да се появят луфтове. Материала за водачите го намерих от едно старо дъбово пале. На първа страница от темата може да видиш и циркуляра и шейната.
В идеалния случай линиите на дървесните вракна на летвичките, които използваш за водачи, трябва да са хоризонтални (гледано от краищата), за да сведеш до минимум възможността да се заклинят, като се раздуят при промяна на влажността на въздуха.
Дебелината на основата на шейната си е твой избор 14 стига, 18 е по-стабилно.
bulhomes2 - майстор
bimbaeco уважавам мненията ти в този раздел, но с това не мога да се съглася. От опит ли говориш, или само така си мислиш? По колко време на ден ти стоят водачите в направляващите, че чак си получил корозия и затруднено движение? За колко време стана?
bimbaeco - майстор
И да и не. На масата за фреза каналът ми е направен по същия начин - вкопан в шперплата П-образен алуминиев профил (viewtopic.php?f=35&t=42063&start=40). За водач на транспортира бях решил да използвам стоманена шина. Непрекъснато заяждаше, защото подкарваше стружки от алуминия, понеже е по-твърд материал. С дъба такъв проблем няма. За контакта между стоманите и алуминия и корозията, причинена от различните им свойства, има написано много (за справка galvanic corrosion). Не искам да водя спорове. Като се има предвид, че шейната ми стои на циркуляра понякога със седмици (понеже няма къде да я държа), не бих си направил водачите от стомана - затова казах на човека, че не го съветвам да направи така. Това, че ти не си съгласен, си е лично твое мнение, което си изразил един пост по-нагоре. Ако те устройва така, намам против. Напиши колко време ти отнема да направиш две шини по 40 сантиметра да паснат точно - аз ги направих от дъб за 15 минути и издържаха 4 години. Мен лично това ме устройва. Има хиляди различни начина да се постигне една и съща цел. Тук не спорим кой е правилен и кой не е. Човекът задава въпрос и аз отговарям.
griffin - майстор
Водачи на шейната в идеалния случай може да се направи от пласмаса с висока плътност в случая най-вероятно няма да ти се дават пари за това може да се замести с има едни дебели бели дъски за рязане от които може да се изрежат водачи.
Другия вариант е летви от твърда суха дървесина, аз съм с водачи от плътен чам които се държат още но и не гоня 0,1мм :-)
при два водача на масата дори и да има лек луфт се компенсират. По принцип на дървените водачи могат да се направят срезове с които да ги уширяваш и когато изсъхне дървото и да ги охлабиш когато се разшири но лично на мен такива гимнастики не ми се налагат.

Булхолмс кое ще е по лесно да си износиш каналите на циркуляра и да трябва да сменяш целия плот с метални водачи или да смениш две летвички на следа. Или да си направиш нов след лично аз предпочитам да не износвам каналите в плота на циркуляра.
bulhomes2 - майстор
Казах ти, че уважавам мненията ти, ама ми държиш тон.
Проблема с металната шина ти е друг. Вероятно остри ръбове. Имам 5-6 метални водача на различни приспособления и никога не съм имал случай да заклинва. 2 шини по 40 см ги правя за 5 минути и ако искаш съм готов да се обзаложим, че ще изкарат много повече от 4-5 години. Тая корозия, за която говориш би се развила само при определени условия, като солени пари, различни температури, ток и други. Тоест за отоплителни и електрически инсталации се сещам. Буталния болт и буталото са стомана и алуминий. Не е коректно да отхвърляш нещо много по-здраво, само защото ти не си успял да го направиш.
griffin при нужда мога да сменя П-образен канал за 1-2 минути. Каналите си ги правя с лека стегнатост и ги набивам с чукче. Всякакви допълнителни укрепвания като залепване и винтове са напълно излишни.
estorm - специалист
Благодаря за мненията избирам за начало да отрежа от ламинат и по нататък да пробвам с дъбови летвички и каквото намеря / що си мисля, че съм виждал някъде алуминиева шина дебела/ , но няма да лепя а ще хвана само с видия поради евентуална смяна. Направих си 3бр вложки на плота за да постигна по голяма стабилност макар, че и аз няма да гоня 0,1 точност. Изчетох цялата тема благодаря и за линка много е зарибяващо ще си добавя и фрезата защото имам място. Сега е наред линеала защото нямам такъв а се мъча с мерене и стяги от двата края на плота.
bulhomes2 няма нужда да спорите -намирам идеята за много удачна обаче такива водачи ще ми излезнат скъпо. Пък и впоследствие ще правя още вложки заради оберфрезата та гледам да минавам лесно и евтино т.е. сам да си правя всичко.
bimbaeco - майстор
Булхоумс, това е последният път, в който ще коментирам нещо, което ти си казал, защото ми омръзна да споря с тебе. Не знам с какво съм те засегнал, но напоследък почти нямам пост, в който да не си ми скочил за нещо.
1) Къде видя, че съм ти държал тон - казах, че всеки има право на мнение. Ти си изразил своето, а аз моето. Човекът, който е задал въпроса, ще прецени кого да послуша. Колкото хора - толкова истии.
2) Не съм отхвърлил твоя начин като невъзможен - казах че не съветвам да се използва комбинацията стомана + алуминий за това приложение. Не съветвам, не означава невъзможно и не означава "който е постъпил другояче, е сгрешил". Означава, ча аз на негово място не бих постъпил така.
3) За да разбереш, че съм обективен, прилагам снимка, на която съм направил водача на транспортира на новия циркуляр от стоманена шина, която съм изпилил от 20 мм до 19.05 мм (3/4 инча), колкото е стандарта за ширината на улеите на плота. Избрал съм мека стомана за целта, защото улеите и плотът са чугунени. Отне ми 4 часа, за да я направя.
4) Стружката при мен се вдига не от острите ръбове, а от точковането на профила отстрани, което се прави, за да се обере луфтът (https://www.youtube.com/watch?v=upoJVkYJHKM). Ако ти си успял да го направиш на шмиргела, на око, без луфт, това е сериозно постижение, особено като се има предвид, че на 90% от фабричните транспортири има сериозен луфт (това ти го казвам без капка сарказъм).
5) Не споря, че шините ще изкарат повече от 4 - 5 години, споря, че алуминиевите профили няма да изкарат толкова, защото стомана ги престъргва. Също така се опасявам, че като стоят дълго време върху плота, водачите ще ръждясат - вече казах, че при мен е така, защото обикновено шейната си стои върху циркуляра.
6) Както каза Грифин, при шейните е нормално да има минимален луфт при отделните водачи, който обаче се обира, щом двата водача се захванат на шейна. Не спомена ли някъде, че шейната ти е с само с един водач, защото, като закачиш втория, почва да заклинва. Аз пък съм готов да се обзаложа с теб, че ако водачите ти са дъбови, тоя проблем няма да го има.
7) Тая рулетка на снимката е да видиш, че имам с какво да си го меря и не влизам във форума с такава цел.

Загубих един час да го пиша това и положих максимални усилия да съм лююбезен и добронамерен. Сега ме е яд, че не използвах това време да играя с дъщеря си на двора.
Нямам намарение да продължавам темата.

Прикачен файл

21042014758.jpg
bulhomes2 - майстор
Човека си е избрал вече. Нямам абсолютно нищо лично към тебе, защото изобщо не те познавам. Ако съм "скачал" за нещо, то е било, защото не съм бил съгласен и в никакъв случай не е било заради човека. Нямам спомени за спорове с теб, а ти явно имаш. Я виж по-напред кой на кого "скача" тук, с категорични твърдения "ще имаш повече износване и шейната ще се движи трудно заради галваничната корозия, причинена от контакта между двата метала". Па се оказва, че не било баш така...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 37

Тема "Доработка на циркуляр" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: