Всичко за дърводелството
radius - майстор
Реших да си направя мебелите в кухнята и хола, които хич не са малко. Кухнята е П- , че даже и О-образна ( ще е полупреградена от едно барче). Досега съм си правил спалня, 2 -3 етажерки и холна масичка, но сега са доста повече работи. Благодарение на колегата colyo, проектирам с PRO100 – супер user friendly програмка, с много възможности (като за аматьор). Сега сме на финала, преди да поръчам разкроя, има някои чуденки за цветове, но не и за форми. В хола са етажерка, ТВ-шкаф и секция.
Прикачен файл:
hol.jpg
hol.jpg (48.38 KиБ) Видяна 4404 пъти
И кухнята:
Прикачен файл:
kuhnq.jpg
Направил съм си разбивки на панелите по модули и ще видим как ще дойде разкроя в Оптимик.
Ще ползвам винтове, без модерни сглобки, тук-там дюбели, ако някъде не трябва да се вижда.

Четох доста теми във форума, но имам някои въпроси, на които не намерих отговор:
1. Ако ползвам винтове Spax, мога ли да разчитам главите им да си правят сами фрезенк в ламината? Поне така ги рекламират, но как е на практика, струва ми се умно, ако мога да избегна правенето на фрезенк.
2. Какви винтове – 3.5мм или 4мм? В едната плоскост мисля да дупча със свредло 3.5 или 4мм съответно, в другата без дупчене. Притеснява ме, когато винта се навива в страната 18мм, да не раздуе, ако е 4мм.
3. Гърбовете ще са от фазер, виждал съм да се фрезова ПДЧ-то и фазера става вкопан. Това е добре за първия и последния шкаф от кухнята, както и за ТВ-шкафа – да не се вижда фазера. Обаче диагоналите как се изравняват? Мисля да не правя нут, а да го пусна с 5мм навътре. Някакви идеи?
4. Какви винтове за гърбовете – гледам, че някои го правят така, а не с пирони.
5. Окачване на кухнята ще правя с подобни окачвачи http://neoform.bg/bg/product-view/80/2046.html Мислех и за шина, но стените са доста прави и не ми се усложняваше с тази кухина за шината. Материала е тухла Поротерм, какви по размер и марка дюбели да ползвам, предполагам Фишер 8-10 мм…
6. Има ли смисъл да се кантират страниците на горния ред и отгоре – няма да са видими, но нещо срещу влага да се пазят? Макар че отзад пак не са защитени.
7. За врати махам по 2 мм от всички страни, т.е. на шкаф ако имам 2 вратички една срещу друга, ще имат 4мм фуга помежду си. Не е ли много?
8. Имам 2 ъглови шкафа долен ред и 1 горен. Понеже няма комини и отдушници по ъглите, шкафовете са доста дълбоки и нефункционални, но така или иначе място има. Мисля да са по тази схема , надявам се да е удачна.
Прикачен файл:
shkaf.jpg
shkaf.jpg (68.82 KиБ) Видяна 4404 пъти
Имам 2 въпроса
8.1. Как се прави Г-образното им дъно – във фирмата ми го режат като правоъгълник и после сам си режа и кантирам вътрешния ъгъл? Виждам, че има и вариант да е от 2 части, но нещо не ми се нрави. Проблемно ще е дъното на горния шкаф, тъй като се вижда най-много.
8.2. Ще ползвам панти 175/135 град за чупещи врати. На единия ъглов шкаф тази двойна врата е висока 79см и широка 50 + 40см. Това е доста голяма маса и при отворено положение ще е особено критично. Чудя се дали ще издържат пантите? Мога да подсиля страницата с още едно парче ПДЧ или пък да ползвам 3 панти…
9. Гърба ще е на Водего, съшия като плота и се питам как се прави по вътрешните вертикални ъгли – не ми се слагат някакви лайсни. Също така имам и прозорци, които са допълнително усложнение –
Прикачен файл:
proz.jpg
proz.jpg (46.79 KиБ) Видяна 4404 пъти
мисля си , че ще е по-добре гърба да се „обръща” и към прозорците, т.е. да стига до дограмата. Трябва да го защитя от влага от конденз по дограмата. Това означава да има и външни ъгли от гръб – как се правят? Където няма горни шкафове, гърба ще е кантиран отгоре, може би и около прозорците да стане така, с кантиране на дългата част и поставяне на късо парче, колкото да обърне.
10. Ще има козирка 60мм над горния ред шкафове, както и 100мм цокъл. Накъде се пуска фладера на тези елементи – по дългата страна или по късата.
11. Ако краката са 100мм и цокъла е с нахлузена лайсна за цокъл, колко високо трябва да е ПДЧ-то? Кантира ли се ?
12. Светлото на кухнята ще е Кроношпан бреза http://www.gyulmm.com/img/p/28-304-thickbox.jpg - има дървесна структура, но е и като от отделни „паркетини” слепено. Чудя се дали има смисъл да си играя да напасвам при разкроя така, че съседните вратички да са с непрекъснат фладер.
13. Има ли някакво правило при двуцветни шкафове, вътрешността да е тъмна? На горния ред, заради тъмното дъно и страници ще е така, но за долния се чудя дали да не е светъл отвътре. Светлия материал в моя случай е по-евтин, не че ще спестя много, но все пак.
14. Ще имам и няколко вратички със стъкло. AGT и алуминий не ми харесва, остават вариантите с ПДЧ. Те не са много. Хареса ми на shadowman идеята с вътрешното изрязване на отвор, но освен че е опасно, не ми се искат и алуминиеви декорации. Остават варианта с вратичка от 4 части, зарязани под 45град. и кантирани преди сглабяне. Този вариант най ми допада, но искат по 2 лв на срез, което прави 16лв. на вратичка. Остава варианта да е от 4 кантирани правоъгълника.
Прикачен файл:
vrata.jpg
vrata.jpg (54.64 KиБ) Видяна 4404 пъти
Как се сглобяват тези детайли – дюбели и лепилце предполагам. Може и нут да им направя (3лв. на врата), за да е вкопано стъклото.
15. Едната стъклена вратичка на холната секция ще е висока 136см и широка 43см. Рамката от ПДЧ ще е 8см, кантирано отвсякъде с 2мм кант. При тази дължина да не вземе да изметне, откъм пантите ще сложа 3, но откъм дръжката? Отделно нута да не влоши здравината? Макар че ако го има може да натъпча отвътре силикон да станат едно цяло рамка и стъкло.

Дано някой да е прочел до края, че въпросите не са подредени по важност.  Благодаря предварително.
radius - майстор
Мога да се кандидатирам за автор на най-куца тема. 200 и кусур преглеждания, явно многото въпроси отблъскват мерака за помощ.
Виж ако беше нещо в електротехника :lol:
ZEDYCUS - майстор
1. Може да разчиташ да разкърти нарани повече ламината. Вземи си комбинирана бургия със зенкер за разпробиването.
2. 3,5 мм, с 4 ще се сцепи талашита. Пробивай или с 2,5 или 3 мм, с пробит по голям отвор като завиваш винта , резбата изтърва от талашита и главата на винта не може да потъне в материала. Винта превърта.
3. Нито на кухнята, нито на секцията ще се вижда фазера, всичко ти е между две стени(или го прикрива ъгъл), вкопай само фазера на тв шкафа или го намали с по 5 мм от страна и го скоси леко с ренде, не се забелязва от страни. Фазера се реже с по -1-2 мм по малък размер, за да има луфт за нагласяне на диагонала като е вкопан.
4. 3,5х18 или 20 или с пирони 3см.
5. Аз бих използвал фи 10х115 за тухла на Фишер. Добри са.
6. Има, нали все някога ще бършеш праха отгоре. Отделно влагата от готвенето върви все нагоре. Като монтираш шкафа над гърба, прекарай ръба между тях с безцветен силикон и ще ги предпазиш гърбовете.
7. . Аз махам по 3мм на врата, забравяш че имаш фуга и между вратите и на съседния шкаф. Реално става фугата 3мм между вратите и по 1,5 от края на шкафа.
8. Схемата е удачна, но най горните царги бих ги монтирал хоризонтално, крайната става на Г . Пробиваш ги и захващаш плота с винтове през тях. Иначе се намаля отвора на шкафа, тая царга трябва да е поне 80мм широка.

8.1 Трудно ще кантираш пвц канта на ръка, трябва с хелмитекс. Варианта с две части съм го правил, ако свръзката е по фладера , снадката (с дибли и лепило) не се вижда дори и на горния шкаф, дъното му е на 1,50м от пода, ще трябва да се наведеш доста за да го различиш.

8.2 Използвай три комплекта панти. Комбайна и 135 градусовата.

9 По ъглите трябва да е отвесирано всичко, отделно ако е крива стената или самия гръб се подлагат кантове или фазер под гърба (особено на външен ъгъл ) и се лепи със силикон между тях. Не ги ли изправиш фугата става неравна, по праищата прилепва а по средата зяпва и няма да се разминеш без декоративни лайстни. viewtopic.php?f=7&t=44188&hilit=+%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BD

10Пускаш фладера спрямо фладера на вратите. Иначе ще се разминат.
11. 9,5 см. Кантирай го да не раздуе от подочистачката или при едно разливане на вода.
12. Ако е вертикален фладера няма нужда спрямо съседните.Но ако има чекмеджета и врата на един шкаф е добре да ги напаснеш. Ако има повече чекмеджета е задължително. Ако фладера е хоризонтален е препоръчително, но гледай колко е дълга плоскостта, може да не достигне дължина. Общо казано въпрос на вкус.
13.14- Общо казано въпрос на вкус.

:lol: Егати писането. Ако кандидатсваш за най куца тема, аз ще гласувам с ДА. :-D
pipilica - майстор
Ще ти отговоря на някои от въпросите ти.
1. Може да ползваш и обикновени винтове за дърво, ей за тия точно мога да ти гарантирам че са много добри.
http://dehamalzemecilik.com.tr/depo/uru ... vidasi.jpg
Явно ще работиш по системата дъната са между страниците, тогава на страниците правиш отвор 5 или 5,5 мм а на дъното 3,5 и ползваш винт 5х60 може да сложиш по 2 или 3 винта на сглобка. Много колеги работят така но аз предпочитам горните шкафове да са на дибли с лепило и страниците между дъната, твой избор става и по двата начина.
Не си мисли да икономисаш от винтове 250 бр. 5х60 са около 8-10 лева но не се и престаравай да слагаш повече.

2. отговора е в първа точка.

3. Ако нутваш страниците и дъната ще трябва супер точно да отрежеш фазера за да имаш диагонали. Същото се отнася и ако се фрезоват за да не се вижда фазера отстрани. Ако ковеш фазера на страниците направо може да ползваш 3х25 или 3х30 направо без отвор като слагаш винтовете на около 150-200 мм. Избираш си начин по които ще се справиш и го правиш така.

4. отговора в 3.

5. Няма проблем да ги ползваш ловиш ги към шкафа с 3,5х18 а към стената 5х50 или 5х60 зависи колко мазилка имаш.

6. Има смисъл, нали искаш да стане добре и като бършеш прах отгоре да не ти задира парцала в голо ПДЧ. Или ще икономисаш 15-20 метра кант по лев и нещо.

7. На вратичките аз махам по 3 мм от всяка страна и ако ползваш хубави панти може да регулираш всички врати с еднаква фуга. Ако имаш шкаф 1000 това са две врати по 497, тва е с канта, за канта махаш дебелината му плюс още 0,5 за лепило.

8. Е тука вече зависи кой ще ти реже и кантира детайлите, аз ги правя от едно парче верно играчка е но става по-добре.
8.1 Ако във фирмата не искат или не могат да ти го отрежат и кантират дъното от едно парче по-добре го направи от две прчета.
8.2. Ако купиш качествени панти няма проблем с тия размери на вратите да са само две панти, ако искаш да подсилиш нещо може да сложиш дибла с лепило в страницата където ще са винтовете на основата на пантата и в диблата да завиеш винта като преди това ще направиш отвор 3 мм и ще туриш винт 4х20.

9. Тук ще видиш малко зор, мен ако питаш не слагай до дограмата.

10. Както ти харесва.

11. Ако искаш, канта не пази много от влага и ако квасиш много парцала все ще се раздуе малко.

12. Ако можеш да направиш разкроя така ще стане по-хубаво, аз винаги го правя кого позволява фладера.

13. Долните шкафове е по-добре да са светли, не за икономия а за светлина, едно е да погледнеш в дупка с тъмни страни а друго е същата дупка с бели страни.

14. Закарай си вратичките на фреза да ти направят отвор за стъклото с канал и го залепи със силикон не се занимавай с глупости на части.

15. То измятането зависи от качеството на ПДЧ-то не от пантите. Пак я направи от цяло парче с канал за стъклото.

Е тва е ако се сетиш друго питай.
pipilica - майстор
Егати писали сме почти едновременно.
radius - майстор
Направо ми опорочихте куцата тема. Вече си има доста конкретни отговори, за което ви благодаря. :prayer:
Откакто съм пуснал темата мина време и съм поръчал плоскостите, та някои неща са необратими.
Ще се опитам да анализирам отговорите на двамата и да попитам пак каквото не ми е ясно.
1. Spax, ще взема да ги отпиша, макар че пробвах и наистина се вкопава в ламината. 3.5х30 са около 2.30лв./100бр. Бургия със зенкер ми звучи добре, макар че имам отделен зенкер.
2. Май се ориентирам към 3.5мм като мисля да не дупча едната плоскост изобщо. Не знам стана ли ясно от предното питане. Zedycus, съветваш ме да дупча с 2.5 или 3мм само в едната плоскост ? Тогава няма ли да стане хлабава сглобката, тъй като винта ще си нареже резба и в двете плоскости?
Pipilica, 5мм ми звучи много, мислех да сложа по 3 винта 3.5мм между дъно и страници (на горния ред, т.е. около 30см дълбочина). Бягам от дебели винтове за да избегна разпробиването и на двете плоскости. Ако ще е слабо, може да ползвам диблачката на Wolfcraft и да добава по 2 дюбела на страна, да държат на срязване.
3. Така и поръчах фазера - с по 3мм по-малък отвсякъде.
4. Пирони с по-големички глави ми звучи добре.
5. Как се водят точно тези дюбели , днес купувах от Киров ( Фишер) и по-дълги от 10х60 нямаха ( SX май-бяха).
6. .Не съм поръчал кантиране отгоре, не че е късно, но това с парцала не ме притеснява. Виж влагата... ще помисля докато ги взема, може и да ги кантираме. И това за силикона звучи добре.
7. И аз същото съм направил с размера на вратите, както го обяснявате. Така, където има фуги са по 2 мм
8. Пуснах вертикални тези царги , защото плота е 28мм и ме е страх да не провисне нещо.
8.1. На ръка съм кантирал няколко мебелчета у нас ( с кант 0.5 и хелми) и стана задоволително добре.Това не ме плаши. Но ще помисля за разделяне на 2 части, тъй като ще имам трудности да отрежа прав вътрешен ъгъл. Донякъде с ръчния циркуляр, ами после. Освен със зегето по-отдалече и после дошкурване. Но се заобля ръба малко или много.
Ако е от 2 части ме притеснява да не се разминават, ако нещо не се уцелят дупките на дюбелите. Колко дюбела да сложа и колко дълги?
8.2. Може би ще сложа 3 чифта панти.
9. Zedycus, ще изчета темата за обличане на ъгъл. При мен от подпрозоречния плот, до края на гърба (т.е. това което ще се обръща) са около 30см и се надявам да не лъснат много кривини на това малко разстояние.
Pipilica, смятам че ще стои незавършено, ако не стига до дограмата.
10. Еми както ми харесва – пуснах го надълго фладера, както и цокъла.
11. Уцелил съм размера (95мм). Не съм пуснал кантиране по дължина (само на късите страни), преди да нахлузя лайстната, ще набутам силикон, да стане водоустойчиво.
12. Вертикалните елементи пуснах с непрекъснат фладер. То са само 3 шкафа от долния ред.
13. И аз така мисля, и сега ще имам и светли и тъмни шкафове.
14. Да но вече са поръчани отделните части, сега ако може акъл при положение, че са 84мм широки ивиците за вратички, колко и какви дюбели да набутам на сглобка. Аз си мисля за 2...

И за който е стигнал дотук, имам бонус въпрос
15. Кантиране с HPL на плот. Има и едно закръгление. Разбрах, че доста хора го правят ръчно, тъй като е доста скъпа операция и не навсякъде се прави. Чудя се как се обира излишния кант – с фреза ли?

Благодаря, пак стана дълго :lol:
pipilica - майстор
15. С пила за метал и после със ситна шкурка около 150-200.
ZEDYCUS - майстор
Драснах една схема. Дюбелите на фишер не ги знам по име. Мога да ти снимам един останал 20 см :-D от същия модел. Сега погледнах маркиран е с FM .

Прикачен файл

пробиване..JPG
пробиване..JPG (54.09 KиБ) Видяна 4064 пъти
pipilica - майстор
Тва 14. се отнася за стъклените вратички ли?
По-добре и по-здраво ще стане с дибли с лепило. Ако нямаш канал за стъклото на летвите като ги сглобиш и пробиеш за панти туряш един тънък червей силикон и лепкаш стъклото отгоре, добре ще е ако стъклото е с 40-50 мм по-голямо
от отвора. Излишния силикон го изрязваш като изсъхне щото ако речеш да го бършеш веднага ще омажеш нещата и няма махане.
radius - майстор
FM ги знам, тия дни монтирах около 20 планки по фасадата къде с дюбели, къде с анкери... където беше в тухла голям зор да получа задоволителна за мен здравина с дюбелите. Или превърта винта в самия дюбел или е кухо. Проблема на големите размери е, че винтовете са с една обла резба и като го понапънеш да го стегнеш и превърта в дюбела. :?
Но все пак на мен ми трябва да държи на изтръгване, а при кухнята е предимно на срязване, което е по-лесно. М/у другото Фишера 10х60 не са зле, но за кухня май е прекалено. Винта е един масивен с глава 13.

След последните ви съвети ми се поизясниха нещата.
Zedycus, ще пробвам съвета ти за разпробиване с 2.5 или с 3 при винт 3.5. Плаша се, че ще си нареже резба и в напречната плоскост и няма да се получи добро стягане на връзката. Но може би приплъзва в нея, като се понатегне и пак прибира.
Pipilica, няма да фрезовам канали и мислех с пластмасови скоби да хвана стъклото, но по твоя съвет, то допълнително ще усилва рамката ( подобно на стъклопакета в дограмите). Какъв да е силикона- неутрален?

Тема "Въпроси около изработка на кухня и секции" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: