Реших да си направя мебелите в кухнята и хола, които хич не са малко. Кухнята е П- , че даже и О-образна ( ще е полупреградена от едно барче). Досега съм си правил спалня, 2 -3 етажерки и холна масичка, но сега са доста повече работи. Благодарение на колегата colyo, проектирам с PRO100 – супер user friendly програмка, с много възможности (като за аматьор). Сега сме на финала, преди да поръчам разкроя, има някои чуденки за цветове, но не и за форми. В хола са етажерка, ТВ-шкаф и секция.
hol.jpg (48.38 KиБ) Видяна 4404 пъти
И кухнята:
Направил съм си разбивки на панелите по модули и ще видим как ще дойде разкроя в Оптимик.
Ще ползвам винтове, без модерни сглобки, тук-там дюбели, ако някъде не трябва да се вижда.
Четох доста теми във форума, но имам някои въпроси, на които не намерих отговор:
1. Ако ползвам винтове Spax, мога ли да разчитам главите им да си правят сами фрезенк в ламината? Поне така ги рекламират, но как е на практика, струва ми се умно, ако мога да избегна правенето на фрезенк.
2. Какви винтове – 3.5мм или 4мм? В едната плоскост мисля да дупча със свредло 3.5 или 4мм съответно, в другата без дупчене. Притеснява ме, когато винта се навива в страната 18мм, да не раздуе, ако е 4мм.
3. Гърбовете ще са от фазер, виждал съм да се фрезова ПДЧ-то и фазера става вкопан. Това е добре за първия и последния шкаф от кухнята, както и за ТВ-шкафа – да не се вижда фазера. Обаче диагоналите как се изравняват? Мисля да не правя нут, а да го пусна с 5мм навътре. Някакви идеи?
4. Какви винтове за гърбовете – гледам, че някои го правят така, а не с пирони.
5. Окачване на кухнята ще правя с подобни окачвачи http://neoform.bg/bg/product-view/80/2046.html Мислех и за шина, но стените са доста прави и не ми се усложняваше с тази кухина за шината. Материала е тухла Поротерм, какви по размер и марка дюбели да ползвам, предполагам Фишер 8-10 мм…
6. Има ли смисъл да се кантират страниците на горния ред и отгоре – няма да са видими, но нещо срещу влага да се пазят? Макар че отзад пак не са защитени.
7. За врати махам по 2 мм от всички страни, т.е. на шкаф ако имам 2 вратички една срещу друга, ще имат 4мм фуга помежду си. Не е ли много?
8. Имам 2 ъглови шкафа долен ред и 1 горен. Понеже няма комини и отдушници по ъглите, шкафовете са доста дълбоки и нефункционални, но така или иначе място има. Мисля да са по тази схема , надявам се да е удачна.
shkaf.jpg (68.82 KиБ) Видяна 4404 пъти
Имам 2 въпроса
8.1. Как се прави Г-образното им дъно – във фирмата ми го режат като правоъгълник и после сам си режа и кантирам вътрешния ъгъл? Виждам, че има и вариант да е от 2 части, но нещо не ми се нрави. Проблемно ще е дъното на горния шкаф, тъй като се вижда най-много.
8.2. Ще ползвам панти 175/135 град за чупещи врати. На единия ъглов шкаф тази двойна врата е висока 79см и широка 50 + 40см. Това е доста голяма маса и при отворено положение ще е особено критично. Чудя се дали ще издържат пантите? Мога да подсиля страницата с още едно парче ПДЧ или пък да ползвам 3 панти…
9. Гърба ще е на Водего, съшия като плота и се питам как се прави по вътрешните вертикални ъгли – не ми се слагат някакви лайсни. Също така имам и прозорци, които са допълнително усложнение –
proz.jpg (46.79 KиБ) Видяна 4404 пъти
мисля си , че ще е по-добре гърба да се „обръща” и към прозорците, т.е. да стига до дограмата. Трябва да го защитя от влага от конденз по дограмата. Това означава да има и външни ъгли от гръб – как се правят? Където няма горни шкафове, гърба ще е кантиран отгоре, може би и около прозорците да стане така, с кантиране на дългата част и поставяне на късо парче, колкото да обърне.
10. Ще има козирка 60мм над горния ред шкафове, както и 100мм цокъл. Накъде се пуска фладера на тези елементи – по дългата страна или по късата.
11. Ако краката са 100мм и цокъла е с нахлузена лайсна за цокъл, колко високо трябва да е ПДЧ-то? Кантира ли се ?
12. Светлото на кухнята ще е Кроношпан бреза http://www.gyulmm.com/img/p/28-304-thickbox.jpg - има дървесна структура, но е и като от отделни „паркетини” слепено. Чудя се дали има смисъл да си играя да напасвам при разкроя така, че съседните вратички да са с непрекъснат фладер.
13. Има ли някакво правило при двуцветни шкафове, вътрешността да е тъмна? На горния ред, заради тъмното дъно и страници ще е така, но за долния се чудя дали да не е светъл отвътре. Светлия материал в моя случай е по-евтин, не че ще спестя много, но все пак.
14. Ще имам и няколко вратички със стъкло. AGT и алуминий не ми харесва, остават вариантите с ПДЧ. Те не са много. Хареса ми на shadowman идеята с вътрешното изрязване на отвор, но освен че е опасно, не ми се искат и алуминиеви декорации. Остават варианта с вратичка от 4 части, зарязани под 45град. и кантирани преди сглабяне. Този вариант най ми допада, но искат по 2 лв на срез, което прави 16лв. на вратичка. Остава варианта да е от 4 кантирани правоъгълника.
vrata.jpg (54.64 KиБ) Видяна 4404 пъти Как се сглобяват тези детайли – дюбели и лепилце предполагам. Може и нут да им направя (3лв. на врата), за да е вкопано стъклото.
15. Едната стъклена вратичка на холната секция ще е висока 136см и широка 43см. Рамката от ПДЧ ще е 8см, кантирано отвсякъде с 2мм кант. При тази дължина да не вземе да изметне, откъм пантите ще сложа 3, но откъм дръжката? Отделно нута да не влоши здравината? Макар че ако го има може да натъпча отвътре силикон да станат едно цяло рамка и стъкло.
Дано някой да е прочел до края, че въпросите не са подредени по важност. Благодаря предварително.
Прикачен файл:
hol.jpg (48.38 KиБ) Видяна 4404 пъти
Ще ползвам винтове, без модерни сглобки, тук-там дюбели, ако някъде не трябва да се вижда.
Четох доста теми във форума, но имам някои въпроси, на които не намерих отговор:
1. Ако ползвам винтове Spax, мога ли да разчитам главите им да си правят сами фрезенк в ламината? Поне така ги рекламират, но как е на практика, струва ми се умно, ако мога да избегна правенето на фрезенк.
2. Какви винтове – 3.5мм или 4мм? В едната плоскост мисля да дупча със свредло 3.5 или 4мм съответно, в другата без дупчене. Притеснява ме, когато винта се навива в страната 18мм, да не раздуе, ако е 4мм.
3. Гърбовете ще са от фазер, виждал съм да се фрезова ПДЧ-то и фазера става вкопан. Това е добре за първия и последния шкаф от кухнята, както и за ТВ-шкафа – да не се вижда фазера. Обаче диагоналите как се изравняват? Мисля да не правя нут, а да го пусна с 5мм навътре. Някакви идеи?
4. Какви винтове за гърбовете – гледам, че някои го правят така, а не с пирони.
5. Окачване на кухнята ще правя с подобни окачвачи http://neoform.bg/bg/product-view/80/2046.html Мислех и за шина, но стените са доста прави и не ми се усложняваше с тази кухина за шината. Материала е тухла Поротерм, какви по размер и марка дюбели да ползвам, предполагам Фишер 8-10 мм…
6. Има ли смисъл да се кантират страниците на горния ред и отгоре – няма да са видими, но нещо срещу влага да се пазят? Макар че отзад пак не са защитени.
7. За врати махам по 2 мм от всички страни, т.е. на шкаф ако имам 2 вратички една срещу друга, ще имат 4мм фуга помежду си. Не е ли много?
8. Имам 2 ъглови шкафа долен ред и 1 горен. Понеже няма комини и отдушници по ъглите, шкафовете са доста дълбоки и нефункционални, но така или иначе място има. Мисля да са по тази схема , надявам се да е удачна.
Прикачен файл:
shkaf.jpg (68.82 KиБ) Видяна 4404 пъти
8.1. Как се прави Г-образното им дъно – във фирмата ми го режат като правоъгълник и после сам си режа и кантирам вътрешния ъгъл? Виждам, че има и вариант да е от 2 части, но нещо не ми се нрави. Проблемно ще е дъното на горния шкаф, тъй като се вижда най-много.
8.2. Ще ползвам панти 175/135 град за чупещи врати. На единия ъглов шкаф тази двойна врата е висока 79см и широка 50 + 40см. Това е доста голяма маса и при отворено положение ще е особено критично. Чудя се дали ще издържат пантите? Мога да подсиля страницата с още едно парче ПДЧ или пък да ползвам 3 панти…
9. Гърба ще е на Водего, съшия като плота и се питам как се прави по вътрешните вертикални ъгли – не ми се слагат някакви лайсни. Също така имам и прозорци, които са допълнително усложнение –
Прикачен файл:
proz.jpg (46.79 KиБ) Видяна 4404 пъти
10. Ще има козирка 60мм над горния ред шкафове, както и 100мм цокъл. Накъде се пуска фладера на тези елементи – по дългата страна или по късата.
11. Ако краката са 100мм и цокъла е с нахлузена лайсна за цокъл, колко високо трябва да е ПДЧ-то? Кантира ли се ?
12. Светлото на кухнята ще е Кроношпан бреза http://www.gyulmm.com/img/p/28-304-thickbox.jpg - има дървесна структура, но е и като от отделни „паркетини” слепено. Чудя се дали има смисъл да си играя да напасвам при разкроя така, че съседните вратички да са с непрекъснат фладер.
13. Има ли някакво правило при двуцветни шкафове, вътрешността да е тъмна? На горния ред, заради тъмното дъно и страници ще е така, но за долния се чудя дали да не е светъл отвътре. Светлия материал в моя случай е по-евтин, не че ще спестя много, но все пак.
14. Ще имам и няколко вратички със стъкло. AGT и алуминий не ми харесва, остават вариантите с ПДЧ. Те не са много. Хареса ми на shadowman идеята с вътрешното изрязване на отвор, но освен че е опасно, не ми се искат и алуминиеви декорации. Остават варианта с вратичка от 4 части, зарязани под 45град. и кантирани преди сглабяне. Този вариант най ми допада, но искат по 2 лв на срез, което прави 16лв. на вратичка. Остава варианта да е от 4 кантирани правоъгълника.
Прикачен файл:
vrata.jpg (54.64 KиБ) Видяна 4404 пъти
15. Едната стъклена вратичка на холната секция ще е висока 136см и широка 43см. Рамката от ПДЧ ще е 8см, кантирано отвсякъде с 2мм кант. При тази дължина да не вземе да изметне, откъм пантите ще сложа 3, но откъм дръжката? Отделно нута да не влоши здравината? Макар че ако го има може да натъпча отвътре силикон да станат едно цяло рамка и стъкло.
Дано някой да е прочел до края, че въпросите не са подредени по важност. Благодаря предварително.