Отварям една тема за възстановяване в работно състояние и малки бъдещи подобрения на бг банциг БК150. Общо взето е любителска машина, горната рамка е от ламарина 2мм огъната на П, с възможност за рязане до 150мм дебелина, с двигател 1,1 кв-2900оборота. Лентата е дълга 2240мм( с доста ровене успях да намеря размера) Взех го преди две седмици сравнително евтино от Продавалника(OLX), бонус беше, че е близо до Пловдив на 20км, а и цената само 150лв. Ще калкулирам парите които ще вложа за подновяването и накрая ще драсна чертата Да имате напредстава за цените, преди да се заемете с нещо подобно..
По обява пишеше, че е почти нова и малко работила, и че има поставка за местене. При огледа се оказа, че поставка няма, на колелата липсва бандажа, горното колело не се стягаше към паразитния вал и беше превъртяло, лента нямаше, дадената ми не беше за този банциг. Поне двигателят и контактора му работи, ремъците са здрави, плота е оригиналния, почти не е износен- от два пластта гетинакс 1мм залепен върху шперплат е. Няма луфтове по захващането.
Направих един списък какво трябва да се направи и започнах да действам днес.
1. Смяна лагери- два горе и два долу на ремъчната шайба- размер 6205RS(52/25мм) -цена 15лв словенски взех.(един имаше останал)
2. Направа на канал за шпонка на вала и канал върху колелото- оставих ги при стругарите, до петък ще са готови. Взех ги в петък-цена 5лв.
3. Направа на стойка с колела за основа- винкели от белканто-40х40 х4мм-10м за 25лв, колела 20лв за 4 броя.
4. Направа на бандажи на колелата- чакам отговор за размер на плосък ремък( или в краен случай, гума от печатна машина, залепена с хелмитекс)Поръчах и взех лентови ремъци по размер 935х25- за 2 броя 57 лв ръснах се здраво.
5.Водачи за лентата с лагери ........
6. Намиране на ленти- пратих запитване до Технолес това е отговора-
При разглобяването на горното регулиращо колело установих, че вала е блокирал и не се движи. По тая причина колелото 30см алуминиева отливка, е превъртяло . Инженерите не са предвидили шпонка и канал между колелото и вала и няма как да го застопориш и стегнеш болта, който затяга колелото.
При избиването на лагерите с обикновена двураменна скоба установих, че лагерите са здрави без луфт, но при фабричното им набиване заедно с вала горните черупки не се допират и единия лагер е бил под напрежение, което го е блокирало, това ще го оправя с дистанционна шайба, малко по дебела от засечката на вала. Единия лагер се набива от ляво другият от дясно. После целият възел се набива с преса в тялото, след това се застопорява със зегерка, аз ще го набивам със скобата.
Ще покажа процеса като стигна дотам. Засега това са снимките на разглобените части, ще добавям по късно новите като започна сглобяването.
По обява пишеше, че е почти нова и малко работила, и че има поставка за местене. При огледа се оказа, че поставка няма, на колелата липсва бандажа, горното колело не се стягаше към паразитния вал и беше превъртяло, лента нямаше, дадената ми не беше за този банциг. Поне двигателят и контактора му работи, ремъците са здрави, плота е оригиналния, почти не е износен- от два пластта гетинакс 1мм залепен върху шперплат е. Няма луфтове по захващането.
Направих един списък какво трябва да се направи и започнах да действам днес.
1. Смяна лагери- два горе и два долу на ремъчната шайба- размер 6205RS(52/25мм) -цена 15лв словенски взех.(един имаше останал)
2. Направа на канал за шпонка на вала и канал върху колелото- оставих ги при стругарите, до петък ще са готови. Взех ги в петък-цена 5лв.
3. Направа на стойка с колела за основа- винкели от белканто-40х40 х4мм-10м за 25лв, колела 20лв за 4 броя.
4. Направа на бандажи на колелата- чакам отговор за размер на плосък ремък( или в краен случай, гума от печатна машина, залепена с хелмитекс)Поръчах и взех лентови ремъци по размер 935х25- за 2 броя 57 лв ръснах се здраво.
5.Водачи за лентата с лагери ........
6. Намиране на ленти- пратих запитване до Технолес това е отговора-
Цената на банцигова лента 15 х 0.5 / 6, на дължина 2240 мм, готова7. Стабилизиране на рамката с П профил, ако се наложи ........
за работа, е 6.76 лв без ДДС.
Цената на банцигова лента 20 х 0.6 / 8, на дължина 2240 мм, готова
за работа, е 6.98 лв без ДДС.
М
При разглобяването на горното регулиращо колело установих, че вала е блокирал и не се движи. По тая причина колелото 30см алуминиева отливка, е превъртяло . Инженерите не са предвидили шпонка и канал между колелото и вала и няма как да го застопориш и стегнеш болта, който затяга колелото.
При избиването на лагерите с обикновена двураменна скоба установих, че лагерите са здрави без луфт, но при фабричното им набиване заедно с вала горните черупки не се допират и единия лагер е бил под напрежение, което го е блокирало, това ще го оправя с дистанционна шайба, малко по дебела от засечката на вала. Единия лагер се набива от ляво другият от дясно. После целият възел се набива с преса в тялото, след това се застопорява със зегерка, аз ще го набивам със скобата.
Ще покажа процеса като стигна дотам. Засега това са снимките на разглобените части, ще добавям по късно новите като започна сглобяването.
Последна промяна от ZEDYCUS на нед апр 27, 2014 9:46 pm, променено общо 1 път.