• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
gtg1977 - специалист
Здравейте!Колко волта трябва да показва напълно заредения акумулатор.Параметри те са му 75Ah,670A.
Johny - майстор
Ако не възразявате, да уточня, че капацитета и пусковия ток и имат отношение към заряда на акумулатора само до толкова, че при незареден акумулатор, те имат по-ниски стойности.
gtg1977 - специалист
В момента акумулатора ми е на заряд и като го меря с мултицета показва 13.7V.Малко по-рано беше 13.5V.Въпросът ми е колко ще показва когато е зареден напълно.Зарядното ми е с диоди и немога да разбера с колко ампера се зарежда :?
Johny - майстор
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 86b5679c69

http://www.elhim-iskra.com/bg/faq.html#4

За нашия климатичен пояс гъстотата на електролита на зареден акумулатор, измерена при температура +25° С, трябва да бъде 1,28 г/см3. Акумулаторът е недопустимо разреден, когато гъстотата на електролита му спадне под 1,15, а полузареден— до 1,25.
• Електролит с повишена гъстота е също опасен за «здравето» на акумулатора.
• Допустимия минимум на разреждане е 1,7 волта на клетка или общо 10,2 волта, измерени на полюсите на дванадесетволтова батерия. По друг начин казано – допустимото разреждане може да бъде 25% за зимата и 50% за лятото.
• Нивото на електролита трябва винаги да е 10—15 мм над плочите. То трябва да се проверява поне веднъж на две седмици.
• Винаги първо се снема кабелната обувка от «минуса».
• Зареждащия ток в нужните граници (14,2 0,3 волта за дванадесет-волтова батерия)
• Ако при зареждане температурата на акумулаторните клетки превиши 40° С, токоизправителят трябва да се изключи от мрежата, докато температурата спадне на 25—30° С.
• Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво. Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).
• Поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
• Дори кратковременният престой на акумулатора в сухо състояние, щом като е бил веднъж с електролит, е пагубен за плочите му. Правилно е той да се зареди напълно и да се съхранява в хладно проветриво помещение. Веднъж на две седмици нивото на електролита трябва да се проверява и при нужда да се долина дестилирана вода, а веднъж в месеца да се зарежда поне за 2—3 часа. Добре е също на всеки три месеца да се провеждат тренировъчни цикли.
Смята се, че оптималното е напрежение е 13.8-14.2В. За заряда на акумулатора е правилно да се съди по плътността на електролита-1,28г/см3 , а напрежението да се мери при товар, но това е друга тема.
докера - специалист
Значи , само да уточня , че 13.8V-14.2V са параметри на оптималното изходящо напрежение при зареждане на акумулатора от алтернатора на автомобила , измерено на пъпките на акумулатора :wink:

А иначе при замерване на един добре зареден и вече изстинал след зареждането акумулатор , трябва да отчете около 12.8V-13.5V.

Това е при условие , че не разполагаш с гъстотомер /аерометър / , за да замериш гъстотата , която , както е казал колегата преди мен , е най-сигурния показател и трябва да е близка по стойности във всички клетки :wink:
....Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора)......
Това наистина е най-сигурния признак , че акумулатора е зареден , но в някои случаи няма възможност за отваряне на клетките и се действа малко на сляпо :wink:
shotik - майстор
цитат: е не разполагаш с гъстотомер /аерометър / , за да замериш гъстотата

Докер,уреда се казва ареометър,не е аерометър.
докера - специалист
shotik написа:
цитат: е не разполагаш с гъстотомер /аерометър / , за да замериш гъстотата

Докер,уреда се казва ареометър,не е аерометър.
:? :error: - Така де :wink: Грешка в бързината :-D
gtg1977 - специалист
Благодаря на всички за изчерпателните отговори. :2thumbs:
Master Lusco - помощник
Зарядният волтаж на акумулатора е +20% и капацитета му - значи на 12V на пълна мощност алтернатора подава 14,2-14,4V. Когато е в покой трябва да показва 12,3-12,5V. Зарядният ток на алтернаторите варира от 40А до 70А /зависи от марка, модел автомобил, тип двигател и т.н., а това което подават домашните зарядни е 2-6А. Успех!
  • 1
  • 2

Тема "Колко волта трябва да показва акумулатора" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: