trichko.bg

НаправиСам.bg

Майстори сам с форума на НаправиСам.bg
Бигор-ИН Метални Керемиди и Улуци   Конструктори ЛЕГО на уникални цени   Сублимация.BG   LED осветление   
Дата и час: Съб Юли 26, 2014 6:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 11:02 pm 
Offline
модератор

Регистриран на: Пон Дек 26, 2005 1:57 pm
Мнения: 3552
Местоположение: София
Да, но СПРИ ГАЗА!!
По друг е твоя изпарител, та не го виждам въпросното маркуче.
Може да е електрически, какъвто не съм разглеждал и май не мога да съм ти полезен.

_________________
От 13.02.14 НЕ съм Модератор тук, въпреки старото обозначение под Ника ми.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 11:11 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
Не зная кога ще го " ремонтирам " в този студ . Естествено ще спра газта от бутилката :razz:
Трябваше да снимам и отдясно изпарителя , за да се види това синьото , за да стане по - ясно :-k ... И утре е ден :)
П.П. мисля че ясно се вижда на снимка 1 и 4 , този маркуч за който говориш , обаче е малко по - дебел . :?
П.П.П. кога е по - добре да се отвори пробката , при топъл изпарител или студен ?


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 7:38 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Пон Мар 05, 2007 8:54 am
Мнения: 127
Местоположение: СОФИЯ
Изпарителя е ел.Ловато(вижда се ясно на 2и3).Проблема не е там,щом няма проблем с палене и празен ход.
При смяна на филтърчето вземи и О пръстена за уплътнение ,защото (особено в студа) ще се появи теч(проверка с дунапренче с веро).
Ако не се оправи откачи тръбата от клапана и при контакт трябва да излезе струя (течност) почти метър.Ако не излезе проблема е назад,запушена тръба ,кран(профилактично отвори и затвори до край)или сонда. :partyman:

_________________
iei


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 7:42 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Апр 01, 2008 9:02 am
Мнения: 89
Местоположение: София
Изпарителя е електрически,няма маркучи за вакуум.Проверете филтъра на газовия клапан,ако е запушен,може да не достига дебит на газта при високи обороти на ДВГ.Също прегледайте и всички кабелни обувки,да няма хлабави,които контактуват лошо.

_________________
http://taran.alle.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 1:02 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
Мисля , че така се вижда всичко . На втората снимка е клапана за бензин , който мърдам / синьото / на ръка дали е нормално това или трябва да се стегне ?
При положение че изчистя филтъра и пробката , как ще разбера дали проблема е решен , след като се проявява рядко и при продължителен студ :?:


Прикачени файлове:
280220112854.jpg
280220112854.jpg [ 779.73 KiB | Прегледано 5252 пъти ]
280220112857.jpg
280220112857.jpg [ 937.11 KiB | Прегледано 5252 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 10:41 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Апр 01, 2008 9:02 am
Мнения: 89
Местоположение: София
Ми,филтърчето в газовия клапан си е консуматив-периодично трябва да се подменя,източването на тинята от изпаритела също е един вид обслужване.
При мен имаше проблем тази зема-при температури под -10 колата запали,но след километър-два угасна-изпарителя беше замръзнал,ма така,че близа 30 литра гореща вода не му помогнах да се размрази-след като съживих колата купих 3литра концентрат за -60,източих старата водица и от тогава нямам грижи.

_________________
http://taran.alle.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 11:02 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
Колега , мерси за примера х10 ! Мисля че и нашия проблем е подобен , да не кажа същия . Явно антифриза ни е достатъчно добър :-D и това предотвратява по - големи главоболия с изпарителя .
Този мазгоч от изпарителя е отпадък от газта , нали :?: Има ли как да се почисти , продуха и т.н. след като изтече боклука от пробката или изкарването му от там е достатъчно ?
Мерси на всички , които дадоха съвети , явно само профилактиката е решение ! :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Вто Мар 01, 2011 8:14 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Апр 01, 2008 9:02 am
Мнения: 89
Местоположение: София
zhivko83 написа:
Колега , мерси за примера х10 ! Мисля че и нашия проблем е подобен , да не кажа същия . Явно антифриза ни е достатъчно добър :-D и това предотвратява по - големи главоболия с изпарителя .
Този мазгоч от изпарителя е отпадък от газта , нали :?: Има ли как да се почисти , продуха и т.н. след като изтече боклука от пробката или изкарването му от там е достатъчно ?
Мерси на всички , които дадоха съвети , явно само профилактиката е решение ! :)


Мазгоча-като загрее колата просто отвърташ долната врътка-колкото изтече,изтече,ако се скапе изпарителя тогава разглабяш нацяло,чистиш,сменяш мембрани (само че търсиш италиански,нищо че са скъпи).Филтърчето в клапана,като се задръсти симптомите са сякаш ти свършва газта,само че като заредиш,колата пак не върви.

_________________
http://taran.alle.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 5:07 pm 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 06, 2008 2:47 pm
Мнения: 328
Местоположение: град разград
колеги а аз мисля че изпарителя е монтиран много нагоре и в него винаги остава въздух защото радиатора е по надолу от изпарителя,тоест горния край на радиатора е по надолу от изпарителя.ако се смъкне по надолу и нещата ще се оправят.успех.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 6:40 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
Днес отивам да припаля колата и о , чудо , не можа да запали :axe:
Отвъртих пробката и излязоха няколко капки отпадък + малко върху самата капачка .
Разкачих медната тръба от клапана , но не можах да отвъртя чашката , в която стои филтъра , тъй като почти няма място да пъхнеш ключ отдолу :rolleyes:
Пуснах малко газ да изтече от тръбопровода , мисля че нормално си излезе газта .
Няколко пъти завъртях на контакт и от клапана всеки път се изтрелваше графит . Вързах тръбопровода и колата проработи отново . Явно ще се ходи на майстор да извади филтъра .
Изпарителя наистина е по - горе от радиатора , дали е проблем , загрява една идея по - късно от него :?:
П.П. ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ на всички ! :rock: :partyman:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2011 10:41 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 05, 2006 9:47 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Няма му нищо на изпарителя, на всички Жигули стои там и няма проблеми с отоплението, освен това електрическото Ловато е най-безпроблемния изпарител на света.

За 15 години работа като диагностик ще ти кажа че центровката на двигателя и изпарителя са отлични щом досега палеше директно на газ, не прави грешката да пипаш центровките, липсва ти или въздух или дебит на газта, съветвам те за всеки случай първо да провериш въздушния филтър, при Ладите почернява за 3000 км., и започват подобни проблеми.

После виж дали кутията на филтъра дали има свободни отвори от които да поема въздух, ако нещо е намотано по входящите тръби го премахни за да осигуриш кислород, половината проблеми идват оттам.

Електрическия изпарител се пробва изключително лесно, откачаш горния маркуч и даваш на "контакт", ако чуваш чукането на синия клапан и започне да съска от изхода над изпарителя значи всичко с ел. вериги е наред, липсва ти дебит поради запушване.

Изпарителя ти е монтиран със стар газов клапан тип Marini, който едва ли е почистен при монтажа, затова най-вероятно дебит на газта ти липсва от запушен газов филтър, понеже е навит директно на изпарителя ще трябва да отвиеш първо гайката зад изпарителя и до го повдигнеш целия нагоре, така ще стигнеш до гайката под клапана и ще я отвиеш лесно.

Смени филтърчето с ново, ако нямаш го почисти хубаво със сгъстен въздух, има един голям О-пръстен който е желателно да се смени, понеже клапана е стар, почти сигурно е че О-ппръстена се е втвърдил, и няма да успее да уплътни при сглобяването.

Най-важно е когато стягаш гайката под клапана, там се стяга много внимателно, ако прекалиш бялата планка над чашката се деформира и хвърляш целия клапан, затова стягаш лекичко гайката и за проба отхлабваш малко крана на бутилката, докато газта започне леко да съскада от клапана, продължаваш да затягаш много умерено докато спре да съска, после проверка с веро, ако не спира да съска не бива да прекаляваш с натягането, по-добре спри и потърси нов О-пръстен който да уплътни. :)

_________________
Монтаж на газови инжекциони http://www.eurogas-bg.net
Бебешки дрешки онлайн http://bebeshkidreshki.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Чет Мар 03, 2011 11:56 am 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
Честит Трети Март !!!
Колега , eurogas , мерси , много полезна информация !
Изпарителя е почти в най - горно положение и не зная дали ще мога да го повдигна още , най - много да го извадя от мястото му :lol: Както писах по - горе , когато колата е на контакт , от клапана се изтрелва графит през входа за газовата тръба . Малко се притеснявам да не повредя нещо клапана или връзката към изпарителя , ако приложа много сила , затова вчера се отказах .
:?: Проблем ли е , ако газовия клапан се постави хоризонтално , вместо вертикално или под някакъв удобен ъгъл :?: Идеята ми е да имаме лесен доспъп до болта отдолу , а не всеки път да бутаме изпарител и какво ли не още .
Мерси !
П.П. клапана е марка " MED Technics " , доколкото видях .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Мар 04, 2011 1:27 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Чет Фев 24, 2011 3:06 pm
Мнения: 126
Местоположение: София
Газовият клапан трябва да е разположен вертикално защото освен всичко останало той действа и като утайник. Боклуците на гравитационен принцип се събират на дъното на чашката.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Пет Мар 04, 2011 9:42 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Апр 01, 2008 9:02 am
Мнения: 89
Местоположение: София
:?: Проблем ли е , ако газовия клапан се постави хоризонтално , вместо вертикално или под някакъв удобен ъгъл :?: Идеята ми е да имаме лесен доспъп до болта отдолу , а не всеки път да бутаме изпарител и какво ли не още .
Мерси !
П.П. клапана е марка " MED Technics " , доколкото видях .[/quote]

Вземи си 50 см. медна тръба 6мм,две "лещи" и два щуцера(май не е правилно това название) и ски премести клапана на удобно място,в страни от изпарителя.

_________________
http://taran.alle.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 8:25 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 05, 2006 9:47 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Клапана ще работи дори и наоппаки да го монтираш, налягането е движещата сила в него, филтъра ще филтрира всичко защото няма как да пропусне дори прашинка, изпарителя също ще работо ако го завъртъш надолу с главата, само че при него утаяването няма да действа, имаме много такива "самоделни" случаи в практиката и си работят без грешка.

Разбира се колегата е прав, в този голям кош най-добре с една тръба да преместиш клапана на удобно място за обслужване, този монтаж с клапан върху изпарителя е доста "мързелив" и неудобен за обслужване.

Не се притеснявай за късата връзка между изпарителя и клапана която имаш в момента, ако разглобяваш и сглобяваш в този вид, непременно развий нипелчето помежду им, навий му повечко тефлонова лента от двете страни, и го завий здраво като стягаш докрай (неможе да повредиш нищо), както при обикновен водопровод, така никога няма да ти протече. :)

_________________
Монтаж на газови инжекциони http://www.eurogas-bg.net
Бебешки дрешки онлайн http://bebeshkidreshki.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 12:46 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 1:44 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 4:48 am
Мнения: 633
Местоположение: sofia
zhivko83 написа:
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:

Кой го е залепил този магнит? Може би за по малък разход....
Според мен това не е никакъв графит ами нещо като шлак от заварката. Или по точно от температурата при заваряването метала отвътре се отлюспва повърхностно затова и го лови магнита при филтъра който е във вентила.


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 5:03 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Нед Дек 13, 2009 6:10 pm
Мнения: 196
sian написа:
Кой го е залепил този магнит? Може би за по малък разход....

Колега , няма да ме издаваш! :razz:
Графита се съдържа в газта ... Този филтър , нали за това е там .


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Съб Мар 05, 2011 9:12 pm 
Offline
специалист

Регистриран на: Вто Апр 01, 2008 9:02 am
Мнения: 89
Местоположение: София
zhivko83 написа:
eurogas , мерси много !!! Точно това исках да чуя :rock: :-D
Може ли , клапана , да се изнесе с мека връзка / маркуч и т.н. / или е опасно заради налягането и течната газ ?
За момента ще сменим само филтъра , че няма време за друго .
П.П. възможно ли е силен магнит залепен към тръбата с течна газ да доведе до запушване с графит :?:


Не може с маркуч,затова ти писах за медна тръба.

_________________
http://taran.alle.bg/


Върнете се в началото
 Профил  
 
МнениеПубликувано на: Нед Мар 06, 2011 7:59 am 
Offline
специалист
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 05, 2006 9:47 pm
Мнения: 155
Местоположение: София
Магнитите дето си ги налепил по изходящата тръба ги коментирахме вече, само да не си ги сложил "наобратно", че ще започнат да пречат вместо да помагат.....шегувам се, според мен няма да има ефект независимо как си ги сложил, само загрозяваш хубавата колица.

Магнита няма никакво влияние върху неметалния графит, той е подвластен само на филтъра, като разглобиш филтъра ще забележиш едно малко магнитче, то лови металните примеси на газта, именно тези от стружки и заварки по резервоавите, почисти го внимателни, и го върни обратно на мястото му.

Колкото до "маркуча", да вече има такива, многослойни които издържат високо налягане, нарича се термо пластична тръба за пропан-бутан, това е бъдещето и идва от Италия, лично аз съм традиционалист и докато мога да си позволя ще ползвам добрите изпитани медни тръби, виж какво представлява http://fobosgas.com/category/73/termo-plastichea-traba-gayki-i-vryazvashti-prasteni.html :)

_________________
Монтаж на газови инжекциони http://www.eurogas-bg.net
Бебешки дрешки онлайн http://bebeshkidreshki.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
POWERED_BY
Направи сам