• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
estorm - специалист
Някой да знае за какво е червеният кабел ? Както се вижда на снимката той липсва на този вляво. А са от едни и същи двигатели но с разлика от 3 год. Та въпросът е може ли да се ползва без евентуално връзване на червения ?

Прикачен файл

25022011388.jpg
estorm - специалист
Пробвах без да връзвам червения кабел и не зарежда. Остава въпроса какъв се явява този кабел
Въобще тezi кабели имат ли нещо общо с зареждането ? Да не би и този алтернатор да е повреден .
romanpm - майстор
Мисля че това е за подмагнитването на алтернатора , когато дадеш на контакт + от акумулатора отива на възбудителната намотка и при въртене дава ток иначе не , или почти защото при много високи обороти е възможно самовъзбуждане което се явява измамно зареждане защото в повечето време караме на ниски или средни обороти и това ще доведе до разреждане на акумулатора :) Направено е да се включва през ключът защото иначе може да дефектира алтернатора и ще разреди акумулатора когато колата стои на паркинга :wink:
stan_slav - специалист
Единия кабел е свързан към лампата на таблото, другия се ползва за сигнал при някой дизелови модели за оборотите на двигателя. На твоя автомобил сигурно има само един кабел - свържи го на мястото на червения и пробвай пак. Би трябвало всичко да е наред.
estorm - специалист
Утре го свързвам към червения дано да сте прави :prayer:
новия12 - специалист
възможно е червения да е възбудителен - свържи го на плюс през контакт - демек да му се подава напрежение само когато колата ти е на контакт. жълтия би трябвало да ти е за лампата... а дали алтернатора ти е повреден - нали знаеш че по снимката ...
новия12 - специалист
възможно е червения да е възбудителен - свържи го на плюс през контакт - демек да му се подава напрежение само когато колата ти е на контакт. жълтия би трябвало да ти е за лампата... а дали алтернатора ти е повреден - нали знаеш че по снимката ...
estorm - специалист
Значи на моя алтернатор вляво там където ми е бил тънкия зелено/оранжев кабел има знака 'L' А на този който сега се опитвам да свържа знака 'L' е на клемата с червения кабел а на жълтия има знак + Аз първо вързах моя кабел към жълтия му и не зареждаше. Днес го вързах към червения и пак не зарежда. И в двата случая на таблото ми светят лампите акумулатор и стоп. Има вероятност да са ми дали повреден алтернатор , но има вероятност и да е свързването .
Модела на алтернатора е Валео моя е A13VI209 другия е A13VI57, но не им откривам схемите в нета.
EDIT Намерих това . Как се тълкува ?

Прикачен файл

26022011390.jpg
26022011390.jpg (80.76 KиБ) Видяна 8354 пъти
новия12 - специалист
това В+ ти е наи дебелия червен които ти зарежда акумулатора - димек силовия изход от алтернатора.
IG трябва да го вържеш на плюс на контакт - димек това ти е възбудителната намотка.
L ти е ясно че ти е към контролната лампа към таблото.
след като го свържеш и дадеш на контакт и преди да запалиш виж дали ти свети контролната лампа и дали на извода IG имаш плюс 12волта.ако след като запалиш лампата свети - измери дали ти зарежда - ако не зарежда и лампата си свети първо провери четките - ако и те са наред - провери си регулатора на напрежение и чак тогава се съмнявай в намотките на алтернатора...
дано да съм ти бил полезен...
Последна промяна от новия12 на съб фев 26, 2011 11:33 am, променено общо 1 път.
estorm - специалист
Значи пуснах му ток от акумулатора и почна да зарежда и лампите акумулатор и стоп угаснаха. Сега е въпросът е дали този силен ток няма да скапе нещо ? На другия алтернатор възбуждането става през кабела за лампата , а на този се разбра че е през + Да огранича ли тока ? Какво бихте ме посъветвали ?
И без това трябва да сложа предпазител и реле . Дайте идеи
  • 1
  • 2

Тема "Спешен въпрос кабел алтернатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: