• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
lov - майстор
Принципно самата помпа си има реле за управление но повечето колеги не си правят труда да прекъсват неговото управление ами прекъсват направо кабела към помпата. А и не е грешка. По лесно става заради окабеляването на самата кола. Можеш да сложиш и ЦК ключе и диодче за индикация не е проблем но като цена и занимавка е едно и също.От предпазителя може и да не стане защото в повечето случаи той се ползва и за нещо друго което ще разбереш ама ще е късно. А повечето гаражни газаджии както при теб в случая от мързел не изключват помпата. Повечето от фирмите производителки на газови уредби си препоръчват това да се направи. Тъй че слагай реле и не се занимавай с глупости.
stiv1961 - майстор
Остава една схемичка да пуснеш и съм готов :) . Търсих в други форуми, но не намерих. Това реле какво да бъде- нормално затворено или обратно. А относно предпазителя- само за помпата е при моя модел/ проверено/
lov - майстор
На скапания хард диск са ми всичките схеми. Но щом си сигурен че е така и без схема ще се оправиш.
Релетата са си с два контакта нормално затворен и нормално отворен. Не знам какво ще намериш но единия извод си е общ по принцип. В повечето случай си имат и схемичка на него кой контакт какъв е. Прекъсваш веригата след предпазителя на помпата и връзваш на нормално затворените контакти на релето. Единия край на бобинката на релето я даваш на ''-'' тоест на масата на автомобила а другия край свързваш към бобината на газовия клапан би трябвало да се ориентираш на кой идва там управлението. Тоест когато ти се отваря бензиновия клапан да сработи релето и да спре помпата. Другото място от което можеш да вземеш управление е от релето което ти прекъсва дюзата. Даже там можеш да провериш дали не е проблема от него да не сработва поради лош контакт и та си пръска бензинец когато си поиска по тази причина. От това реле връзката се прави пак от неговата бобина ''+''
Така след като превключиш на газ помпата остава без напрежение автоматично.

П.П. Малко трудно се дават наставления щот се опитвам да ставам на врачка кое как ти е направено и с какво но това е принципа и няма да сбъркаш. Възможно е от самия ключ да си имаш и отделен кабел за това управление. Той всъщност е ако се слага на карбураторен автомобил и е за управление на бензиновия клапан. Само че ако се ползва той на релето контактите се обръщат ползват се нормално отворените.
tomny - специалист
Според мен така закърпвате, а не решавате проблема на човека. Спора за спирането на помпата наистина е като за яйцето и кокошката, но е ясно, че при работа на газ, инжекторите не трябва да пускат бензин, дори и тя да работи. Там трябва да се рови. Като казвате "дюзата", предполагам, че колата е моноинжекцион, така ли е?
stiv1961 - майстор
tomny написа:
Според мен така закърпвате, а не решавате проблема на човека. Спора за спирането на помпата наистина е като за яйцето и кокошката, но е ясно, че при работа на газ, инжекторите не трябва да пускат бензин, дори и тя да работи. Там трябва да се рови. Като казвате "дюзата", предполагам, че колата е моноинжекцион, така ли е?
Да, по- горе в поста съм писал и марката даже- Opel forever
tomny - специалист
В такъв случай не мога да помогна повече, съжалявам. Но според мен, трябва да разбереш защо дюзата пуска бензин, и да решиш този проблем. Пък после, ако искаш, спри помпата. Моите уважения към колегата по-горе, но неговото решение е като на типичен газаджия.
stiv1961 - майстор
Ще разбера ама като се стопли, че навън сега е мама си е,ало :-D
Темата започна за едно а продължи за друго.
Та бих искал да разбера колегата дали си е регулирал газовата.
А относно втората част при мен съм решил проблема радикално
има 12 волта на газ няма 12 волта на бензин с релета, цека и светодиод за индикация
Бензиновата помпа върти постоянно. :)
montoya - майстор
nikistk написа:
Темата започна за едно а продължи за друго.
Та бих искал да разбера колегата дали си е регулирал газовата.
А относно втората част при мен съм решил проблема радикално
има 12 волта на газ няма 12 волта на бензин с релета, цека и светодиод за индикация
Бензиновата помпа върти постоянно. :)
Прав си че темата се разводни, обаче става въпрос, че помпата като си работи тя държи налягане, което дюзата НЕ може да задържи. Това не се оправя с никакви 12 волта на никъде, а или с нова дюза като втори вариант и първи въриант минаване на дюзата на ултразвук
tomny - специалист
Има и друг момент. Първо, предупреждавам, че моноинжекцион дори не съм виждал, така че е възможно и да пиша глупости, но не ми се вярва да е много по-различно от пълния такъв.
Става дума за симулатора (стига колегата да има такъв).
Принципа на работа на масово използваните универсални такива е не да изключат инжектора, а да добавят някакво съпротивление във веригата му. Така токът, който преминава, е недостатъчен да го отвори, но стига за да излъже ЕКУ-то, че веригата не е прекъсната. Обаче има случаи, когато съпротивлението е твърде малко, и инжектора все пак успява да се отвори за малко. Така че, проблема, освен механичен (какъвто и аз смятам че е), може и да е електрически.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Регулиране на газова уредба." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: