Принципно самата помпа си има реле за управление но повечето колеги не си правят труда да прекъсват неговото управление ами прекъсват направо кабела към помпата. А и не е грешка. По лесно става заради окабеляването на самата кола. Можеш да сложиш и ЦК ключе и диодче за индикация не е проблем но като цена и занимавка е едно и също.От предпазителя може и да не стане защото в повечето случаи той се ползва и за нещо друго което ще разбереш ама ще е късно. А повечето гаражни газаджии както при теб в случая от мързел не изключват помпата. Повечето от фирмите производителки на газови уредби си препоръчват това да се направи. Тъй че слагай реле и не се занимавай с глупости.
Всички имаме коли, нали ?
lov
- майстор
69 мнения в "Регулиране на газова уредба."
lov
- майстор
- Мнения: 6263
На скапания хард диск са ми всичките схеми. Но щом си сигурен че е така и без схема ще се оправиш.
Релетата са си с два контакта нормално затворен и нормално отворен. Не знам какво ще намериш но единия извод си е общ по принцип. В повечето случай си имат и схемичка на него кой контакт какъв е. Прекъсваш веригата след предпазителя на помпата и връзваш на нормално затворените контакти на релето. Единия край на бобинката на релето я даваш на ''-'' тоест на масата на автомобила а другия край свързваш към бобината на газовия клапан би трябвало да се ориентираш на кой идва там управлението. Тоест когато ти се отваря бензиновия клапан да сработи релето и да спре помпата. Другото място от което можеш да вземеш управление е от релето което ти прекъсва дюзата. Даже там можеш да провериш дали не е проблема от него да не сработва поради лош контакт и та си пръска бензинец когато си поиска по тази причина. От това реле връзката се прави пак от неговата бобина ''+''
Така след като превключиш на газ помпата остава без напрежение автоматично.
П.П. Малко трудно се дават наставления щот се опитвам да ставам на врачка кое как ти е направено и с какво но това е принципа и няма да сбъркаш. Възможно е от самия ключ да си имаш и отделен кабел за това управление. Той всъщност е ако се слага на карбураторен автомобил и е за управление на бензиновия клапан. Само че ако се ползва той на релето контактите се обръщат ползват се нормално отворените.
Релетата са си с два контакта нормално затворен и нормално отворен. Не знам какво ще намериш но единия извод си е общ по принцип. В повечето случай си имат и схемичка на него кой контакт какъв е. Прекъсваш веригата след предпазителя на помпата и връзваш на нормално затворените контакти на релето. Единия край на бобинката на релето я даваш на ''-'' тоест на масата на автомобила а другия край свързваш към бобината на газовия клапан би трябвало да се ориентираш на кой идва там управлението. Тоест когато ти се отваря бензиновия клапан да сработи релето и да спре помпата. Другото място от което можеш да вземеш управление е от релето което ти прекъсва дюзата. Даже там можеш да провериш дали не е проблема от него да не сработва поради лош контакт и та си пръска бензинец когато си поиска по тази причина. От това реле връзката се прави пак от неговата бобина ''+''
Така след като превключиш на газ помпата остава без напрежение автоматично.
П.П. Малко трудно се дават наставления щот се опитвам да ставам на врачка кое как ти е направено и с какво но това е принципа и няма да сбъркаш. Възможно е от самия ключ да си имаш и отделен кабел за това управление. Той всъщност е ако се слага на карбураторен автомобил и е за управление на бензиновия клапан. Само че ако се ползва той на релето контактите се обръщат ползват се нормално отворените.
tomny
- специалист
- Мнения: 48
Според мен така закърпвате, а не решавате проблема на човека. Спора за спирането на помпата наистина е като за яйцето и кокошката, но е ясно, че при работа на газ, инжекторите не трябва да пускат бензин, дори и тя да работи. Там трябва да се рови. Като казвате "дюзата", предполагам, че колата е моноинжекцион, така ли е?
stiv1961
- майстор
- Мнения: 5124
tomny написа:Според мен така закърпвате, а не решавате проблема на човека. Спора за спирането на помпата наистина е като за яйцето и кокошката, но е ясно, че при работа на газ, инжекторите не трябва да пускат бензин, дори и тя да работи. Там трябва да се рови. Като казвате "дюзата", предполагам, че колата е моноинжекцион, така ли е?Да, по- горе в поста съм писал и марката даже- Opel forever
- Мнения: 4
Темата започна за едно а продължи за друго.
Та бих искал да разбера колегата дали си е регулирал газовата.
А относно втората част при мен съм решил проблема радикално
има 12 волта на газ няма 12 волта на бензин с релета, цека и светодиод за индикация
Бензиновата помпа върти постоянно.
Та бих искал да разбера колегата дали си е регулирал газовата.
А относно втората част при мен съм решил проблема радикално
има 12 волта на газ няма 12 волта на бензин с релета, цека и светодиод за индикация
Бензиновата помпа върти постоянно.
montoya
- майстор
- Мнения: 1116
nikistk написа:Темата започна за едно а продължи за друго.Прав си че темата се разводни, обаче става въпрос, че помпата като си работи тя държи налягане, което дюзата НЕ може да задържи. Това не се оправя с никакви 12 волта на никъде, а или с нова дюза като втори вариант и първи въриант минаване на дюзата на ултразвук
Та бих искал да разбера колегата дали си е регулирал газовата.
А относно втората част при мен съм решил проблема радикално
има 12 волта на газ няма 12 волта на бензин с релета, цека и светодиод за индикация
Бензиновата помпа върти постоянно.
tomny
- специалист
- Мнения: 48
Има и друг момент. Първо, предупреждавам, че моноинжекцион дори не съм виждал, така че е възможно и да пиша глупости, но не ми се вярва да е много по-различно от пълния такъв.
Става дума за симулатора (стига колегата да има такъв).
Принципа на работа на масово използваните универсални такива е не да изключат инжектора, а да добавят някакво съпротивление във веригата му. Така токът, който преминава, е недостатъчен да го отвори, но стига за да излъже ЕКУ-то, че веригата не е прекъсната. Обаче има случаи, когато съпротивлението е твърде малко, и инжектора все пак успява да се отвори за малко. Така че, проблема, освен механичен (какъвто и аз смятам че е), може и да е електрически.
Става дума за симулатора (стига колегата да има такъв).
Принципа на работа на масово използваните универсални такива е не да изключат инжектора, а да добавят някакво съпротивление във веригата му. Така токът, който преминава, е недостатъчен да го отвори, но стига за да излъже ЕКУ-то, че веригата не е прекъсната. Обаче има случаи, когато съпротивлението е твърде малко, и инжектора все пак успява да се отвори за малко. Така че, проблема, освен механичен (какъвто и аз смятам че е), може и да е електрически.
Тема "Регулиране на газова уредба." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!