• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
stiv1961 - майстор
Сега, тъй и тъй сме почнали да спамим зароди се в главата ми един въпрос който не е от моята компетенция. Та как трябва да е вързан изпарителя към охладителната система -паралелно или последователно? Днес ходих в един магазин да питам за маркучи/ мисля да ги сменям/ и стана въпрос за това. Та момчето ми каза щом ще ги сменям поне да ги коригирам и вържа изпарителя последователно а не с тройници паралелно на парното :? Ха сега де :)
ieiei - специалист
Та момчето ми каза щом ще ги сменям поне да ги коригирам и вържа изпарителя последователно а не с тройници паралелно на парното :?
Вероятноста от "нарушение" в системата е по- голяма.Винаги ще има ощетен-слабо парно или замръзващ изпарител.В повечето случаи изпарителите се монтират на голямо разтояние поради липсата на място.
За различните двигатели решението е различно(както е по-лесно на "майстора" :lol: ).
stiv1961 - майстор
ieiei написа:
Та момчето ми каза щом ще ги сменям поне да ги коригирам и вържа изпарителя последователно а не с тройници паралелно на парното :?
Вероятноста от "нарушение" в системата е по- голяма.Винаги ще има ощетен-слабо парно или замръзващ изпарител.В повечето случаи изпарителите се монтират на голямо разтояние поради липсата на място.
За различните двигатели решението е различно(както е по-лесно на "майстора" :lol: ).
Нищо конкретно не каза :?
рашкета - специалист
Аз съм твърдо ЗА последователното.Знам, че сега ще започнат да ме оборват и да ми обясняват ама никога няма да си вържа изпарителя паралелно.
lov - майстор
Аз пък без да споря казвам че правилното връзване е паралелно независимо какъв е автомобила. Ако си направиш труда да разровиш по бумагите от производителите ще видиш че това е препоръчителния вариант. Не казвам че е грешен но има предимство. Едната причина от които беше споменато по горе. Другата е пак по подобни причини защото зависи пък какво ще му хрумне на майстора дали ще е след радиатора или преди него. Щото у нас всеки си прави каквото ще и както му е най лесно.Преди радиатора ще има постоянен температурен режим. След него ще зависи как работи парното. Да не говорим ако не дай си боже протече пусто радиаторче как ще се справиш. Защото май не съм виждал вече автомобил дето това чудо да не се вади след като си го разкостил половината. Щото нали все са ни нови и здрави количките и все си мислим за най лошото. :lol:
Слагай го паралел и в един от маркучите набий един дифузьор с отвор 4мм и дебелина пак около 4-5мм този размер не е токова съществен и нямаш грижа. Целта му е да ограничи дебита през изпарителя защото ще ти прави голям байпас на парното.
Всеки сам да си преценява щом си е майстор. Пък който ходи при майстори с тях да се оправя.
stiv1961 - майстор
lov написа:
Слагай го паралел и в един от маркучите набий един дифузьор с отвор 4мм и дебелина пак около 4-5мм този размер не е токова съществен и нямаш грижа. Целта му е да ограничи дебита през изпарителя защото ще ти прави голям байпас на парното.
Това е интересно, дай по-подробно за този дифузьор. От какво е направен и как се слага :?
montoya - майстор
При мен е вързан последователно, но на хитро място и по-скоро има положителен ефект от него, отколкото отрицателен. Колата е пасат от 89 година и водата за изпарителя съм я взел директно от тройника с датчиците на главата, а след изпарителя влиза в охладителя на маслото над масления филтър. По този начин максимално бързо имам топла вода в изпарителя и за 6 години, дори и при сериозните минусови температури тоя месец не ми е замръзвал изпарителя, за тая сметка макар и малко към охладителя на маслото постъпва по-студена течност и от там по- добро охлаждане. Така е при мен, но това е частен случай.
рашкета - специалист
"lov" това е само суха теория.
Имам парно та дрънка, паля на бензин само ако температурата е под -10 и се налага да запаля и да тръгна веднага.
И не разбрах какво те притеснява при проблем с радиаторчето???????Даже ако е лято вадиш маркучите, слагаш една тръбичка и караш така докато имаш време и пари за смяната на въпросната гад.
lov - майстор
рашкета написа:
"lov" това е само суха теория.
От къде си толкова сигурен че е суха теория. А относно паленето противно на всички скептици наистина на газ можеш да запалиш по лесно от колкото на бензин. А понеже сам казваш че съм теоретик може би ще ти е полезно да знаеш защо е така и да не тропкаш много и да се хвалиш.
Причината е че бензина колкото и да се опитваме да го дисперсираме все си е течност и голяма част от тези финни капчици кондензират и все пак полепват по стените на смукателния колектор както и в цилиндрите. Тоест не може да се получи идеалната смес. При газта дори и при -10 градуса тя все още е газообразна и смесва става почти идеално. Отделно пак поради по ниската температура и сместа е леко обогатена.
Проблема обаче почва след това. Поради вече по големия разход температурата на изпарителя пада значително и тогава към двигателя почва да се подава и частино втечнена газ. Оттървем ли го в този момент двигателя се дави от гориво.И има едно голямо псуване и тормозене на стартер и акомулатор. Е в повечето случаи се разминаваме само с по големия и безсмислен разход. То и цялата система с дозирането заминава на майната си и няма кат да не се изхаби излишно гориво.А пък за мембраните какво да говорим стават като тенеке и се напукват.

Стояне дифузьорчето от каквото намериш да го направиш. Някаква пластмаса издържаща на тези темпера тура месинг текстолит. Нещо от рода на дебелостенна шайба с отвор 4мм и външен диаметър колкото вътрешния отвор на маркуча И дебелина 4-5-6 мм. Този размер не е толкова критичен. Няма значение на кой извод се слага Идеята обаче е да се застопори около самия щуцер така че като се наложи да може лесно да се премахне и да не се налага с нещо друго да я застопоряваш. Прояви малко фантазия и от всякакви подръчни материали ще измислиш нещо подобно. Важното е да се намали дебита през изпарителя и да не прави байпас на парното. Може и в самия щуцер да се постави някакъв подобен детаил.
При последователно монтиране на изпарителя това е противопоказно. Да не вземе някой дочел не дочел и после да ме благославя.
stiv1961 - майстор
Ясно, ще пробвам.....а мога ли да го направя като външния диаметър е с малък конус и да го набия леко в щуцера на изпарителя, нещо такова:

Прикачен файл

Без име.jpg
Без име.jpg (6.1 KиБ) Видяна 4810 пъти
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Регулиране на газова уредба." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: