• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28
Всички имаме коли, нали ?
thinkpad - майстор
На VW-ена с практически пълен ел.пакет отзад работи когато си поиска. През гуглето влезнах във VW форума и четох тема, че кабелите от старост се късали в маншона между врата и колонката.
Видях, че има нещо такова и рязах и запоявах. Оправи се за малко, но излезе че и буксите правят дертове и при разбутване пак има проблеми. Мисля да режа всичко между колонката и самата врата, да слагам малки кабелни обувки с термошлаух, а по между им силиконов кабел 1/1.5mm2. Отново по идея на тема във форума им.
Какво мислите за тази идея? Запояването ще ме побърка, понеже има едно 30 проводника. А и вече дадох пари за кабелни обувки. Ето от този тип

Код: Избери всички

http://www.emde-electronics.bg/.-кабелна-обувка-женска-малка-article899.html
Хидразинчо във всяка тема пишеше как на Ford му била зле електриката. На VW е по-зле!! На Ford за 5 години и крушка не бях сменял. На тоя дзвер му изгоряха крушките и на двата стопа и късата светлина отпред в рамките на по-малко от месец.
ESPACE - майстор
30 проводника друг път! Едва ли са повече от 15. Поне толкова са при Алхамбра 2004г. И с тия обувки каква е идеята? По още две слаби места на проводник? Това със кабелите със силиконова изолация каква е целта? Да не се запалиш като се разкъса слабия силикон при постоянното огъване ли? Я да не се правиш на интересен ами върви си купи 10м. кабел и термошлаух и хващай поялника!
Последна промяна от ESPACE на чет яну 08, 2015 9:00 pm, променено общо 1 път.
kalpev - специалист
Преди да започнеш да оправяш кабелите на VW-то, направи следното:
смени автомобила, по възможност с японски.
Последна промяна от kalpev на чет яну 08, 2015 9:08 pm, променено общо 1 път.
thinkpad - майстор
ESPACE написа:
30 проводника друг път. Едва ли са повече от 15. Поне толкова са при Алхамбра 2004г. И с тия обувки каква е идеята? По още две слаби места на проводник. Това със кабелите със силиконова изолация каква е целта? Да не се запалиш като се разкъса слабия силикон ли. Я да не се правиш на интересен ами яърви си купи 10м. кабел и термошлаух и хващай поялника!
От всяка страна има по 13-15 проводника. Това са по 30 спойки от всяка страна, общо 60 от двете страни. Мисля да сложа проводник ПСКГ, а кабелните обувки са именно за да се спести запояването(няма да е по-зле от оригиналното). Имам останали 10-тина метра ПСКГ(може и малко повече) и понеже е силиконов с мека изолацийка си мислех, че ще стане за целта, няма да се вдървява като оригиналният и лесно се огъва. Понеже гледам във VW форума чиляк с подобен автомобил с подобно решение се чудя дали не е вариант. Не ми се слага ПВ-А2, понеже оригиналният е подобен с PVW изолация, пък и каучуковите жила от ШКПТ не са кой знае колко по-стабилни.
Та кабелните обувки са за по-бързо, а и защото проводник може да се подменя, без да се реже. Отделно, те ще са слаби точки, но дирекно махам буксите на колоните на вратите, понеже там има лоша връзка, разхлабени са, пръскам контактен спрей - временно решение.
stiv1961 написа:
Смени задкормилното устройство, или си купи нова кола. Ей, гоУем карък си да знайш
Хаха, хайде по-сериозно. Иначе вози много добре. Ама ел.инсталацията е такава, че един баш ел.техник като мене да се хване за главЪтЪ. Не знам с целият им акъл от VW защо са и вързали радиото директно без да минава през позиция на контактен ключ. Мистерия. :evil:
ESPACE - майстор
thinkpad написа:
От всяка страна има по 13-15 проводника.
Не знам с целият им акъл от VW защо са и вързали радиото директно без да минава през позиция на контактен ключ. Мистерия. :evil:
Това искам да го видя- кабелите от ляво и дясно. Снимай го че акъла не ми го побира какво захранват толкова кабели.
За радиото също си мисля че е имало народно творчество.
thinkpad - майстор
ESPACE написа:
[Това искам да го видя- кабелите от ляво и дясно. Снимай го че акъла не ми го побира какво захранват толкова кабели.За радиото също си мисля че е имало народно творчество.
Няма. Оригинално по ел.инсталацията май е директно. Взима плюса от таблото, има специален предпазител само за радиото. Като го спра и радиото спира. Значи минава по редовният пък тока за радиото. Аз намерих плюс на контакт и си пуснах от там проводник да се включва при запалена кола. Обаче няма позиция на контактен ключ, при която радиото да работи, пък колата да не е на контакт. На Форд-а имаше. Рових и из доста форуми. Трябваше да го преправя, че един път забравих радиото включено цял ден и акумулаторът почти беше съборен.
А кабелите - имам ел.стъкла и от двете страни отзад, с копчета индивидуални. Захранване, до отпред също вървят кабели - мога да ги заключва отпред стъклата, мога да ги вдигам. Има и за аудиото проводници. Пълен ел.пакет с ел. огледала, 4 ел.стъкла и електрически шибидах имам. Като прочетох как се трошели шибидаховете, с моя късмет...реших да не го отварям. :-D
ESPACE - майстор
Днес нещо съм неадекватен. Чета и не вниквам в написаното. Не знам защо си мислехч яе пишеш за 5-врата. Това със задните е гадно. Същия боклук като Алхамбрата. и там всички кабели бяха полуразпаднали се. Трагедия.
hidrazin - майстор
ПСКГ е възможно най-лошото решение. като го имаш го използвай за ремонт на някоя готварска печка но не и на автомобил.
И дори ПВ-А2 не е особено подходящ. Мини през някоя морга и да ти отрежат малко жици от някое оглозгано купе дето ще ходи на пресата.
Гледай да ти отрежат от вътрешната част на купето дето не е бил подложен на атмосферни влияния.
:partyman:
thinkpad - майстор
ESPACE написа:
Днес нещо съм неадекватен. Чета и не вниквам в написаното. Не знам защо си мислехч яе пишеш за 5-врата. Това със задните е гадно. Същия боклук като Алхамбрата. и там всички кабели бяха полуразпаднали се. Трагедия.
:-D :-D :-D Колата е седан и има 4 врати и капак на багажника. Задната лява и задната дясна врата са леш. Друго на въпрос е, че нещо централното на багажника правеше дертове и трябваше да вляза в него като сваля задните седалки, за да го отворя капака на багажника.
Никога повече кола с екстри! Екстра...проблеми гарантирани. :-D
hidrazin написа:
ПСКГ е възможно най-лошото решение. като го имаш го използвай за ремонт на някоя готварска печка но не и на автомобил.
ПСКГ е мек проводник, който добре се огъва. Защо си мислиш, че е лош вариант? Само трябва да се пази от сериозни механични въздействия и повреди. Аз исках да купя целите кабели и букси, но няма от къде. ПВ-А2 много прилича на оригиналният вложен проводник.
nikolovvd - майстор
Няма значение каква е марката на автомобила. След 15-тата годинина всички създават ел.проблеми.
На Форда след 16-тата година първо създаде проблем ел.стъклото на водача, а след това и кабела на един от ABS датчиците.
Пежото на съседа като се намокри просто откача. Той го заключва, а Пежото се отключва само.
И така нататък с Фиат, Опел и другите.
С новите японски коли не е по-различно. До 5-тата, 6-тата година всичко е както трябва, но после започват дребни и дразнещи проблемчета. На CD-то ще изчезне левия канал, но на радио си работи. Копчето на задния плафон също прави проблем понякога, но можи и децата да са си играли. Интересното е, че колата чува и като се заканя, че ще я разглобя, се оправя сама. :lol:
Та като започнеш да оправяш инсталацията, не се ограничавай само с проблема, а като се стопли свали ел.таблото и го прегледай. Има един препарат, мисля че бе WD-40. Пръсни с него съединенията, за да ги почестиш.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Тема "Побърква ме на VW ел-а!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: