От мобилни телефони до цифрови камери
crez - майстор
бат Вальо написа:
Идеята е да се пускат освен фаровете също и габаритите.
В ЗдвП и Правилника за неговото прилагане е записано "къси светлини" не пише и габарити. Има логика в това, през деня задните (предните въобще не са нужни)габарити почти не се виждат и си губят смисъла.
BAlexandrov - специалист
microamp написа:
бат Вальо написа:
Да ви светна за една още по-проста схема.
...............
Само едно въпросче
Към кое кабелче вързваш релето, че катo запалиш и се пуска 12V
Каква е колата ти, може ли и схема
Благодаря
Това, което отива към лампата за зареждане на таблото. На нея от едната страна има +, от другата - при неработещ алтернатор. Когато заработи алтернатора той подава + и лампата изгасва. Този + трябва да иде към релето. И аз съм с така сложено реле, но при мен управляващ е -, тоест ключа подава маса към фаровете, а + си имат. Също така те автоматично се светват и гасят с даване и изключване от контакт, а с релето само се изключват допълнително докато не запали и двигателя. Колата е Субару Аутбек 98
garvana - напреднал
Благодаря ви за опитите но не това ми беше целта на мен а що се отнася за Фаровете да схемата с Алтернаора съм я приложил на служебния си автомобил а за личния си закупих един доста по интелигентен модул редуцира моността на Лампата но това е друга тема .
Идеята ми на мен беше че правих една схема и ми трябваше прагово насищане на един транзистор но нещо не ми се получаваше, а и звучеше интересно!
stefan_mil4ev - специалист
Колеги оправих се с фаровете. :) Пуснах кабел от контакният ключ до буксата на ключа за запалването. Първият е винаги включен, но получава ток само ако колата е на контакт :)
Duke_BG - специалист
малиии у какви сложни филми сте се вкарали - електроники глупости и т.н.

сега ще Ви кажа как се прави с едно тъпо реле и малко кабели :

намирате кой кабел подава захранване към ключа на фаровете
резвате го и слагате реле с подходящ ампераж и нормално отворен контакт.

сега идва интересното : свурзаването на управляващата намотка
теглите един кабел от динамото ( от извода на малкия кабел който отива до лампата на таблото ) и го връзвате към единия извод на намотката на релето - другия на маса и сте готови .
Ключа на фаровета го оставяте включен и паклите двигателя - когато двигателя запали и динамото почне да зарежда акумулатора Фаровете светват

схемата има един недостатък - възможно е да угаснат фаровете при авария със заряда на акумулатора - за това се добавя един превключващ бутон който да подаде твърд + към управляващата намотка на релето
ми това е - приемам критики и коментари
схемата съм я реализирал на Гоуф 2 на баджанака и работи безупречно
бат Вальо - специалист
Туй що ми прилича на онова дето писах по-горе?

А за габаритите писах щото ако се включват само късите, като се стъмни поак ще трябва да си цъкате копчето.
stefan_mil4ev - специалист
Честно казано и моя начин с ток от ключът на таблото върши работа :)
zx4rrr - помощник
Произвеждам ги 0888928950
zx4rrr - помощник
Произвеждам такива у/ва при заработване на двигателя, светват.
ditronix - специалист
И аз ги произвеждам.И какво?Ааааа,ама аз дето ги правя светват фаровете като се запали двигателя.Устройствата не светят!Е там май е работата :lol: А,даже и като се угаси мотора,фаровете гаснат сами поооооолекииииичка,ей тъй,бавно-бавно....

Тема "Автоматично включване на фаровете" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: