Здравейте!
Вероятно имам проблем с импулсен преобразувател 12 -> 2Х40V.
Идеята е да захранва мощен усилвател в кола. Схемата я взех от стар брой на млад конструктор. На лабораторната маса всичко си е ОК. Захранвам с траф, на изхода на който имам 12.9V (след изправяне и филтриране). Усилвателя работи безпроблемно. При монтаж в автомобила обаче, след като подам дори и минимален сигнал на входа на усилвателя(пипане с ръка на входа), започва нещо като самовъзбуждане(звук като от комар). Опитах и при запален двигател (напрежението става 13.8V), няма ефект. Иначе преобразувателя дава необходимото напрежение, но се съмнявам , че самовъзбуждането идва именно по захранване. Нямам осцилограф да проверя. Дайте идея как да се справя с досадния проблем.Усилвателя е този :http://www.constructor.bg/mk/Amp.htm
Вероятно имам проблем с импулсен преобразувател 12 -> 2Х40V.
Идеята е да захранва мощен усилвател в кола. Схемата я взех от стар брой на млад конструктор. На лабораторната маса всичко си е ОК. Захранвам с траф, на изхода на който имам 12.9V (след изправяне и филтриране). Усилвателя работи безпроблемно. При монтаж в автомобила обаче, след като подам дори и минимален сигнал на входа на усилвателя(пипане с ръка на входа), започва нещо като самовъзбуждане(звук като от комар). Опитах и при запален двигател (напрежението става 13.8V), няма ефект. Иначе преобразувателя дава необходимото напрежение, но се съмнявам , че самовъзбуждането идва именно по захранване. Нямам осцилограф да проверя. Дайте идея как да се справя с досадния проблем.Усилвателя е този :http://www.constructor.bg/mk/Amp.htm
Прикачен файл
схема на преобразувателя
transverter1.jpg (32.07 KиБ) Видяна 3247 пъти