glupak не ми се влиза в спорове но това което "пак го казваш" е изключително вредно за всеки един асинхронен двигател с накъсосъединен ротор. Тоя метод с понижаване на напрежението може да се приложи единствено при много маломощни двигатели с много добро охлаждане и малко натоварване, защото въртящият момент на тези двигатели зависи от големината на напрежението на квадрат, или при двигатели с навит ротор, какъвто е например на бормашинките. При понижаване на напрежението при константна честота ротора изостава и се повишава тока и в ротора и в статорните намотки. От това повишаване на тока двигателя се стреми да достигне отново номиналната си честота на въртене, но това е до едно положение и двигателя влиза в неустойчив режим забавя още повече и в крайна сметка прегрява. Единственият разумен метод за регулиране на оборотите на АД с накъсо съединен ротор е чрез промяна на честотата на захранващото напрежение( честотни инвертори) или с чифтовете полюси (заложено конструктивно в самия двигател и е на степени) Всички други методи за мен лично и според законите на физиката и електротехниката са опасни за този тип двигатели, а това че при някои е възможно е по скоро яко презапасяване от към прегряване, което пък не значи че някога няма да се получи фал.
Та аз моето мнение си го казах и не смятам да спамя ай наздраве Всеки е свободен да прави каквото сметне за добре
Та аз моето мнение си го казах и не смятам да спамя ай наздраве Всеки е свободен да прави каквото сметне за добре