• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
2v6 - майстор
inspo написа:
Обясни по ясно, какво искаш да направиш, че не ми се вързват обясненията ти и заглавието.
Виж тук:
http://www.amazon.com/HQRP-Controller-R ... d_sbs_ol_2
Горе-долу същото. При мен няма нужда от регулиране на заряда на акумулатора, защото няма опасност от презареждане.
---------------------------------------------------------------------------
ben84 написа:
VD2 - 10V
VD1 - 3V
Не знам дали... Трее да се пробва, ама за по-проста не се сещам :lol:
Ще ти обясня защо няма да ти работи схемата - няма реле което да включи при 0.1 V.
------------------------------------------------------------------------------------
miroton написа:
http://dobrikit.net/INDIKATOR-AKUMULATOR1-p-16.html вместо светлодиоди сложи оптрони и си готов
Първоначално се бях насочил към нещо подобно, но ще стане пак доста сложно.
--------------------------------------------------------------------------------
Засега тествам схемата по-долу. С тримерите може да се регулира доста точно напрежението на включване и изключване.

Прикачен файл

Battery guard.GIF
Battery guard.GIF (3.35 KиБ) Видяна 4027 пъти
stefan_gb - специалист
2v6 Знам че си наясно с електрониката но разреждане на акумулаторчето до 10V не е добра идея , по кадърно ще е ако настроиш схемата да изключва на 10,8 -11 V . Така ще му удължиш живота многократно а ако захранваш някое инверторче също е в плюс.
8180 - майстор
2v6,
Доста се зачудих на въпроса (точно от теб).
Позабравил съм ги тези работи, ама това трябва да е схемата.
Харесвах го 555. :)
2v6 - майстор
8180 написа:
2v6,
Доста се зачудих на въпроса (точно от теб).
Позабравил съм ги тези работи, ама това трябва да е схемата.
Харесвах го 555. :)
Пробвах да спестя 1-2 часа откриване на топлата вода...
---------------------------------------------------------------------------
stefan_gb написа:
2v6 Знам че си наясно с електрониката но разреждане на акумулаторчето до 10V не е добра идея , по кадърно ще е ако настроиш схемата да изключва на 10,8 -11 V . Така ще му удължиш живота многократно а ако захранваш някое инверторче също е в плюс.
Ползва се с този акумулатор едно инверторче, което си има вградена защита и спира при напрежение под 11V.
Аз обаче имам и друг инвертор, който изключва консумацията от акумулатора чак след като падне под 10V...

Ясно е, че не е добре акумулатора да се разрежда докрай.
Въпроса е при консумация около 2А, акумулатор 50-60 Ah на колко процента ще е разреден при 11V?

Между другото ще трябва да сменям акумулатора - какъв може да се намери изгодно за онлайн режим на работа?
popovvv - специалист
До 2v6,
Ако тези 11v са измереното електродвижещо напрежение т.е .напрежението в/у клемите на акумулатора без товар, бих казал, че акумулатора е дълбоко разреден защото:
Е=0,85+S, където
-E електродвижещо напрежение на една клетка.
-0,85 емпиричен коефициент.
-S оносителната плътност на електролита в порите на активната маса.
При разреждане се допуска минимална стойност на S=1,15, при което
Е=0,85+1,15=2v
За вашият случай се получава:
Е=11:6=1,83v
S=1,83-0,85=0,98
Тази ниска плътност на електролита ще предизвиква едрокристална сулфатизация и преждевременното авариране на акумулатора.На база на изложеното по-горе бих Ви посъветвал да определите напрежението на изключване опитно като се следи гъстотата не електролита да не пада под 1,15.
2v6 - майстор
popovvv написа:
До 2v6,
Ако тези 11v са измереното електродвижещо напрежение т.е .напрежението в/у клемите на акумулатора без товар, бих казал, че акумулатора е дълбоко разреден защото:
Е=0,85+S, където
-E електродвижещо напрежение на една клетка.
-0,85 емпиричен коефициент.
-S оносителната плътност на електролита в порите на активната маса.
При разреждане се допуска минимална стойност на S=1,15, при което
Е=0,85+1,15=2v
За вашият случай се получава:
Е=11:6=1,83v
S=1,83-0,85=0,98
Тази ниска плътност на електролита ще предизвиква едрокристална сулфатизация и преждевременното авариране на акумулатора.На база на изложеното по-горе бих Ви посъветвал да определите напрежението на изключване опитно като се следи гъстотата не електролита да не пада под 1,15.
Благодаря за информацията.
Намерих и описанието по-долу.
Откъде може да се намери подходящ за мерене на гъстотата на електролита плътномер?

И един допълнителен въпрос - има ли смисъл да се навържат успоредно акумулатори с цел увеличаване на капацитета? Примерно стари, които още имат живот.

Прикачен файл

battery_charge.GIF
Приблизителен заряд на акумулатор оставен в покой поне 3 часа. За удължаване на живота заряда трябва да не пада под 20%.
battery_charge.GIF (6.02 KиБ) Видяна 3462 пъти
popovvv - специалист
До 2v6,
Плътномер/наричат се още ареометри/ може да се закупи от мгазините за авточасти.По старите модели бяха с разграфена скала и отчетите можеха да се правят с точност 0,01, по новите модели са с цветни топчета или други измислици и за някаква точност на отчитането не може да се говори.Съветвам Ви да търсите такъв със скала, търсете и в магазините за специализирани инструменти.
Свързването в паралел на няколко акумулатора е добра идея, лошото при нея е, че между акумулаторите протичат изравнителни токове/от акумулатора с по високо напрежение протича зареждащ ток към този с по ниско до изравняване на потенциалите/, но ако няма драстични разлики в напреженията на отделните акумулатори това не е фатално.Този метод на свързване се използва при някои тежки машини за запалване на двигателя с вътрешно горене.Такъв пример са самосвалите "Белаз" 4 бр. акумулатори-две групи по два за получаване на 24в, а групите се свързват в паралел за голям капацитет.
Таблицата, която показвате дава зависимостта на капацитета от напрежението на акумулатора, но в литературата която аз ползвам за акумулатори изрично е подчертано, че поради малката разлика в напреженията на зареден и разреден акумулатор/2,09за зареден и 2,0 за разреден -отнася се за една клетка/ по- практичният начин за проверка е чрез измерване плътността на електролита.Трябва да се прави разлика и в това за какво се използва акумулатора.При стартерните се допуска по дълбоко разреждане защото се разчита, че при движение алтернатора ще зарежда акумулатора форсирано/с ток близък или надвишаващ максимално допустимият/, но при стационарните не е така, затова при тях се допуска по-малко разреждане.
  • 1
  • 2

Тема "Автоматично управление на товара на акумулатор 12V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: