Идеята ми е провокирана от питането на съфорумник за регулатор на оборотите на акумулаторна дрелка. Имам предвид следното- предлагам да отворим тема за ремонта на електрониката на въпросните машини от различни марки и модели и затова реших да пробвам тук- ако идеята не е удачна или не е тук мястото й- кажете.
Долната схема е ШИМ регулатор. По нея възстанових управлението на дрелка DeWalt:
Д1 и Д2 са от типа 1N4148
параления на двигателя диод - 45волта, 16ампера
Т1- NTE2389- N канален MOS FET транзистор- 60волта, 35ампера. Добре пасва и BUZ11-50волта, 30ампера.Разбира се, това не са единствените възможности за избор на транзистори.
С кондензатора С1 задава честотата и стойността му може да се промени в известни граници.
Според мен схемата е базисна за повечето инструменти и е възможно да няма интерес, но е простичка. Налепих я на експериментална платка и я използвах и за друг двигател.
Забележка! Пробвах я за два по- маломощни двигателя, но не останах доволен.
Това е последната и надявам се окончателна поправка. Още веднъж се извинявам!
Долната схема е ШИМ регулатор. По нея възстанових управлението на дрелка DeWalt:
Д1 и Д2 са от типа 1N4148
параления на двигателя диод - 45волта, 16ампера
Т1- NTE2389- N канален MOS FET транзистор- 60волта, 35ампера. Добре пасва и BUZ11-50волта, 30ампера.Разбира се, това не са единствените възможности за избор на транзистори.
С кондензатора С1 задава честотата и стойността му може да се промени в известни граници.
Според мен схемата е базисна за повечето инструменти и е възможно да няма интерес, но е простичка. Налепих я на експериментална платка и я използвах и за друг двигател.
Забележка! Пробвах я за два по- маломощни двигателя, но не останах доволен.
Това е последната и надявам се окончателна поправка. Още веднъж се извинявам!
Последна промяна от Найденов на нед фев 06, 2011 9:26 pm, променено общо 5 пъти.