• 1
  • 2
От мобилни телефони до цифрови камери
nebeto - специалист
ЗДР колеги някой може ли да ми даде работеща,проста схема която да се задейства при напрейение равно на 13.8-14.4 В.Идеята е следната доколкото съм чел из нета разбрах,че е много вредно за един акумулатор да е 100% зареден и да се продължава да се набива ток,та затова искам някакво устройство което като на клемите направи да речем 14.4В (мисля че токлкова беше 100% зареден акумулатор или 13.4В ) да се задейства някакво реле и да спре да се зарежда.Благодаря.
Найденов - специалист
Виж това дали няма да ти свърши работа:
Изображение

От цялата схема на теб ти трябва схемата за контрол ,която е изградена от R2, R3, R4, R6, R7, светодиода Д7, светодиода от оптрона, диодите Д5 и Д6 и транзисторите Т1 и Т2. С Потенциометъра R7 се задава напрежението на сработване.
nebeto - специалист
Найданев мерси за схемичката,на мен ми се струва, че дори с отбелязаните от теб елементи схемата ми пак ще е безсмислено голяма,на мен ми хрумна някакси да се изреже тази схемичка и с малко промяна на елементите може и да се подкара 12В реле обаче сам немога да се справя.

http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... tAak8qCqDQ
zimel - специалист
Абре колега, ти като разбираш толкова, зАщо питаш елементарни неща?.

" Гледам и невярвам на ушите си".
lz1wvm - специалист
Небенце.....колко волта е според теб 100% зареден акумулатор. :? :idea:
Найденов - специалист
nebeto написа:
Найданев....на мен ми се струва, че дори с отбелязаните от теб елементи схемата ми пак ще е безсмислено голяма
Друже, схемата изобщо не е голяма. Това, което съм показал е цялата схема на зарядното, а това, което съм отбелязал като елементи е схемата за контрол и управление, която може да се събере и на нокът (е, вярно, че на нокътя на големия пръст на крака ми :-D ). Откъде си? Ако си наблизо до Стара Загора бих могъл да се опитам да помогна практически. Скоро ще ти покажа и една схемичка с операционния усилвател 741, ако тази не ти върши работа.
nebeto - специалист
отговарям на "zimel" според теб ако разбирах толкова много щях ли да ва питам как мислиш,щом питам значи незнам.
Отговарям на "lz1wvm" до колкото съм чел и съм говорил с компетентни хора е около 14.4В е то верно зависи и от състоянието на самия акумулатор като износване на самия акумулатор,правилната употреба и т.н.
Отговарям на "Найденов" колега прав си наистина може почти да се събере на нокът ама с СМДта,аз съм на много далеч от теб брактически няма как да ми помогнеш, но въпреки това ти благадаря за уважението,ако имаш схемата с 741 може да я качиш,ако я нямаш не се мъчи да я изобретяваш заради мен. :yawinkle:
estorm - специалист
Добре де алтернатора нали има реле което контролира това да не се презарежда акумулатора ? Ако прекъснете връзката между тях акумулатора бързо ще падне и така или иначе пак ще почне да зарежда . Няма голям ефект според мен.
Идеята е точно в това да не пада акумулатора .
Найденов - специалист
Мисля, че nebeto пита за схема за сигнализация и контрол на заряда за зарядно устройство, а не за алтернатора на колата.
estorm - специалист
Опаа вкарах се в друг филм че точно наскоро моя алтернатор ми зареждаше с 16В господ знае откога а аз разбрах твърде късно. Та се подведох че и той е с този проблем. Значи ако става дума за зарядно то наистина има зарядни които не достигат до 1ЧВ а зареждат яко отгоре. Има и мощни които почват с 15В за бърз заряд така, че на колегата тия точни изисквания са много относителни.
  • 1
  • 2

Тема "зареден акумулатор-как да разбера?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: