От мобилни телефони до цифрови камери
nik80 - специалист
стабилизирането на напрежението не гарантира стабилизиране на оборотите, натоварването се променя при извиване на кабела, освен ако двигателя не е многократко по мощен от необходимото
за това по горе съм ви дал схема която стабилизира оборотите, работи перфектно
zimel - специалист
Колеги, не искам да ви разочаровам, ама ако ставаше с 5-10 елемента регулирането на оборотите ,платката нямаше да изглежда така.

Прикачен файл

Teлоподаващо 029.jpg
Teлоподаващо 029.jpg (113.12 KиБ) Видяна 5154 пъти
nik80 - специалист
фабричните са по сложни щото имат и други функции като закъснения паузи и така нататък
самото стабилизиране на оборотите с обратна връзка също е доста трудно ако се прави стандартно, но тази схема с тиристора го прави по много нестандартен но гениален начин, не съм я измислил аз, има я из старите книжки от край време, не ми се обяснява теория сега как работи и защо работи, просто има много хитра обратна връзка и стабилизира оборотите, което дава много стабилна и постоянна дъга и заварка, и с абсолютна повтаряемост, гениалните неща са прости !!!
zimel - специалист
Няма паузи, от тази платка се управляват мотора, магнет-винтила и контактора за трафа.
Към колегата Станболов:
На схемата на руснака, която си качил , на пръв поглед виждам две големи грешки.
nik80 - специалист
значи има закъснения, и аз имам такава платка за управление, вентил, траф и мотор тръгват в една последователност и спират наобратно, но това не е задължително
най важното което установих на практика е да се стабилизират оборотите, и релето което спира мотора да го даде на късо за да спре веднага и да не залепне тела за детайла
Stambolov - специалист
Явно без оптрон или тахо. регулатора няма да го бъде .
nik80 - специалист
явно пиша на китайски ... отказвам се, който разбрал - разбрал
mirk - майстор
Обаче като се има напредвид че става въпрос за самоделка трябва да е и достатъчно просто за изпълнение. Схемата която предлагаш не е лоша имаш ли и някъде описана как работи че ми стана интересна. Диода и тиристора са доста екзотични за нашите магазини по данни от Google A14B - 2.5A 200V и за C106B 4A/200V не е проблем да се сменят с нещо по разпространено по тия географски ширини.
nik80 - специалист
елементите съм сложил каквото съм намерил само да отговаря на параметри - диоди 4007 и тиристор български с гайка м6 отзад не му знам данните, такова имах под ръка, потенциометъра и резистора над него им променях стойностите за по добра работа но не помня какво съм сложил

колкото до работата, книжката в която съм го чел на български вече не знам къде се намира, дори там от където намерих начертаната схема казват само накратко че е с обратна връзка и нищо повече

ще опитам да обясня пък дано някой ме разбере - схемата се захранва с не филтрирано напрежение, т.е. без кондензатор след греца, тогава има 2 полувълни само нагоре, фигура В
Изображение
ако не се сложат кондензаторите дадени на схемата потенциометъра е просто делител, и на управляващия електрод на тиристора влиза полувълната но с по ниско напрежение, така тиристора се отпушва в даден момент от полувълната и се запушва на края й
в същото време двигателя едновременно консумира енергия, но и от инерцията отдава, и понеже двигателя е вързан от към катода на тиристора, а спрямо него е и управлението му, то генерираното напрежение се явява нещо като опорно напрежение за тиристора, или прагово напрежение на отпушване, така ако двигателя си намали оборотите, генерираното напрежение намаля, и тиристора започва се отпушва в по-ранен момент от полувълната, и пропуска по голяма част от полувълната и съответно повече мощност към двигателя

гениалното в случая е, че напрежението на двигателя за обратна връзка се следи само в паузите, когато тиристора е запушен и ток не тече, тогава съпротивлението на намотките не оказва влияние, ток почти не тече и няма загуби, и генерираното напрежение отговаря точно на реалните обороти

като се добавят кондензаторите които са по схема се получава и дефазиране на управляващия сигнал, но това вече отказвам да обяснявам :rolleyes: докато разтягаме тук локуми който му трябва регулатор до сега да го беше запоил и пробвал, 5 елемента са срамота е. пък който не вярва или му се вижда сложно значи не е за него тая работа, да си купи от магазина готово :-D

докато двигател захранен от стабилизирано напрежение при натоварване съпротивлението на намотките има пад на напрежение, и реално двигателя работи с понижено напрежение, и оборотите намалят въпреки стабилното напрежение тъй като част от енергията е загубена в съпротивлението на намотките
mirk - майстор
Имам чувството че схемата е за захранване на колекторен двигател. Как ли ще се отрази на постояннотоков от чистачки за кола :?

Тема "Регулиране на обороти при телеподаване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: