bobii написа:... преподавателя каза, че мотовилков механизъм е най-добрия начин. Но има и една уловка. Нали знаете как са сложени лагерите на коляновия вал в колата? Мотовилката е от две части и се съединяват с болтове и така фиксират лагера. Изрично в условието на задачата е написано, че не трябва да е така, трябва да е цял лагер и после с цял кожух отгоре него. И също така да може да се разглобява, за да може да се сглобява през капака. ....Кривошип
Кривошпът е вариант на колянов вал, а може би коляновият вал е вариант на кривошипа- не знам, но това в случая няма толкова голямо значение.
Гледай най- горния чертеж и снимката долу. Има си шийки за опорните лагери, шийка за присъединяване към електромотор (директно или през ремъчна шайба) и шийка (там, където пише ШИП), на която да се сложи цял лагер (ако щеш плъзгащ, ако щеш- търкалящ) и върху него- мотовилка. Тази част от механизма ще е откъм капака и си разглобявай и сглобявай на воля .
П. П. И пак не си описал достатъчно коректно и конкретно условията на заданието.