• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 63
Ел. инструментите. Консумативи.
goltak - напреднал
решил съм да купя електрически верижен трион, за баща ми, те се отопляват на дърва и само за тех да могат да си нарежат дървата за зимата, няма да се използва интензивно. проблема ми е, че не зная какъв да взема, във форума има една тема където за моята цел казват, че спарки ще ми свърши работа, почти се бях навил само че в магазините всички продавачи ми казват, че не са хубави, че имали някакъв фабричен дефект и да не вземам от тях, помислих за бош има на промоция в технополис, само че и за тях няма много ласкави мнения, и така много моля някой ако може да ми помогне в този труден за мен избор, по принцип приятелите ми казват че общото мнение е че електрическите триони не са много полезни сравнени с бензиновите, само че за моята цел бензинов ми е абсолютно ненужен.
така че помогнете.
Palawnik - специалист
Преди месец и нещо си купих такъв електрически трион. Наряза около 15 кубика дърва и за сега нищо му няма. Точно в този момент пробвах и един Елпромски. Някой предварителни впечатления:
1. Реже по-бързо от Епромския.
2. Не се загрява, не че съм го и натискал много.
3. Повече 2-3 кубика на ден няма да може да срежеш.
4. Харчи повече масло от Епромския.
5. По-лек е от Елпромския.
6. Не правя сравнение с бензиновите защото няма място за сравнение.
А дали ще може да нареже 30, нямам идея догодина ще Ви кажа.
Пробвал съм и моторен трион. Реже по-бавно и ако ще си вадиш хляба с него гладен ще умреш.

А цялата тема е тук:

http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=
goltak - напреднал
прочел съм мненията от темата, но ми се ще още някое професионално мнение.
благодаря
UNIOR - модератор
Здр.
Верижния трион на Спарки ми е болна тема, незнам какво са ти обяснявали колегите по магазините , но аз ще ти кажа че дефекта не е в машините а в тези които работят с тях. Вярно е че Модела на Спарки TV 1840 има някой слабости но да ги нарека дефекти е малко пресилено, Първата слабост на машината според някой колеги и клиенти (майстори на спорта) е пласмасовото зъбно колело, това се нарича "СЛАБО ЗВЕНО" което пази двигатела от претоварване, но за да бъде "изкъртено" отночението към машината трябва да е наистина хамалско, а и преди то да се изкърти има един предпазен щифт който ще се скъса и ще прекъсне движението към веригата и ще предпази колелото и двигатела, можеш да сложиш и метално колело , продават се но тогава в случаи на повреда не ти мърдат 150,00лв за ремонт , което напълно обезмисля цялата операция при стойност на машината 200-220,00лв., напълно нормално е да сменяш зъбно колело поне веднъж годишно, поради умора на самия материал, но това зависи от количеството работа, затова че е относително, Имам клиент Строителна фирма която работи с "TV 1840" и за 8 месеца смени само един щифт, но е много важно как ще работиш с тази машина , в момента в който я усетиш че заглъхват оборотите я отдръпваш за да ги възтанови и продължаваш да режеш без да натискаш, Другата слабост лагера на страничния капак който държи зъбното колело, ако я натоварваш рязко и продължително колелото повлича лагера в пласмасата измята се и КРАЙ готов си за ремонт но за да се случи това този който работи с нея трябва да е малоумник с главно "М" да виждаш че машината не реже и да продължаваш да натискаш, е това не го разбирам.
С две думи , никоя машина не е Идиото защитена на 100% и ако отношението към нея е небрежно и хамалско, проблемите започват, все друг му е виновен, "машината била калпава и пълен болклук", няма нищо вечно, продължителноста на живота на един инструмент зависи от отношението към него, Имал съм клиенти които чупят машина за половин час, като същата такава машина която се дава под наем изкара 3г. без да влезе за сериозен ремон освен профилактика и смяна на четки, те я счупиха за 30мин.

1800W мощност, 40см. шина, максимално обезопасена две нива на защита на двигатела, сравнително евтина подръжка, ниска цена.
Не е идеалната машина но за домашни цели е повече от достатъчна.

Аналога на BOSCH модел"AKE 4018-S" струва 319.00лв. при същата мощност и същата дължина на шината, същата се държи само на една шпилка, оптягането на веригата е "SDS" - голям кошмар(лично мнение), скъпа подръжка . Тук движението от мотора към еригата се предава чрез преплъзващ съединител, и в случай на претоварване той прекъсва движението, и това е единственото хубаво нещо в тази машина.
goltak - напреднал
мисля че и на мен ми казаха че проблема бил някакъв щифт, който много се чупел и в повечето магазини дето са дистрибутори на спарки казаха че заради давани дефекти машината не я предлагат, докато от останалите машини на спарки бормашини и т.н. предлагаха всичко.
а за боша прочетох също че има слабост дето се държи на един болт. честно казано не знам какво да правя.
UNIOR - модератор
Както написах по горе , "ЩИФТА" е сложен за да се скъса ако бъде претоварена машината рязко, и да предпази двигатела, цената му е 0,90лв. прожинната капачка е 0,35лв. , в комплекта има два шифта и една капачка, по добре шифт отколкото "Двигател"
Аз я харесвам и я продавам смело, и до сега нямам оплакване , особено който ме е послушал как да работи с нея и работи повече с главата си отколкото с ръцете си, не си мислете че като си купите ел.резачка си купувате моторна, двата инструмента са коренно различни единственото което ги обединява е веригата.
velsi - Почетен майстор
Еднозначен съвет едва ли ще получиш. Много хора - много мнения. Ако този въпрос стоеще пред мене аз бих взел Спарки-то. Вече знаеш какви са му слабите места и конструктивни особености, знаеш как да си служиш с него, а и поддръжката му е евтина... За мене това е достатъчно за да направя избора си.
goltak - напреднал
абе спарки ще е
мерси на всички, които ми дадоха съвет :winken:
UNIOR - модератор
ango написа:
По-новите модели са с метални зъбни колела.
Ще та поправя относно металното колело, металното колело е на първите машини(модел) които бяха с преплъзващ съединител.
ango - напреднал
На мнение съм Спарки си заслужава.Защота преди 4г.когато Спарки нямаха трион си купих Ал-Ко от МосюБриколаж.Счупи се ротора от претоварване,не внасят резервни части.А в Австрия един ротор е 50евро.Вкрайна сметка я дадох на един познат за рез.части за неговата.Доста се колебах каква да взема.Така се стигна до варианта с моторна-Stihl MS361 на изплащане за 2 г.Но определено електрическите при малко използване си заслужава.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 63

Тема "електрически верижен трион" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: