Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
zmiori - специалист
На"Тангра" при затапена тампер зона много често има случаи да и светне индикация за тампер и няма включване без инженерен код.
"Атлас" 4 или 8 при напрежение над 14,2V индикацията която светва е буквално " Няма батерия" което изобщо не означава че е вярно.
Мощен радио сигнал до Есприт 728 направо "гаси" панела и след като се "съвземе" не се знае какво ще остане като проблем да свети. /това същото важи и за "Тангра" рядко ама се случва/.
Това имам в предвид.
Нали виждаш че съм изредил възможни за индициране "проблеми". Не твърдя никъде че е тампер.
juvesan - специалист
Няма грижа де, просто се шегувах със ситуацията, не съм тръгнал да се гъбаркам :partyman: Знам, че се опитваш да помогнеш :drinkers:
agj - майстор
juvesan написа:
Има решение но за теб няма да е най доброто-ще трябва да палиш дъгата контактно!!!
Мисля, че съм прочел темата - впрочем чета доста и приветствам, когато някой положи труд и сподели опит и знания, защото е синтезирано и спестява доста труд :prayer: Относно паленето с HF - а бе гяволия си е сега, как да си изкривя душата...особенно в моя случай - от оксижена имам някакви навици за огъня и подаването на материал :lol: , ама там пусто палене с драскане или повдигане никъде няма :lol:
Е как пък тъй де не си го видял!?Уж много четеш .... :lol:
agj написа:
Инверторни заваръчни апарати-всичко за тях и избор на машина.
1.Основни насоки при избор


.........
Контактното запалване на дъгата може да са осъществи по два начина:
Scratch Start
Lift Start по често срещано като LIFT ARC или LIFT TIG
Контактно запалване:
- SCRATCH START - Запалване с драскане
В този случай запалването на дъгата става с докосване на електрода в детайла и бързо му отделяне с драскане.Движението е подобно на запалване на кибритена клечка. Този начин на запалване може да предизвиква волфрамови включвания и бързо износване на електрода.

Изображение

Недостатъци :
- Няма контрол над стартовия ток
- Волфрамовия електрод трябва да влезе в контакт с метала, за да запали дъгата
- Частички от волфрамовия електрод могат да попаднат в заваръчната вана.
- По лесно и бързо износване на главата на електрода
- Липса на възможност за плавно намаляване на тока
Предимства:
- За среда, в която високочестотното запалване може да причини електромагнитни смущения ( ядрена енергетика, компютри, роботи).
-По – малка и по – лека заваръчна машина, която е по – лесна за пренасяне
-Евтина и “лесна за употреба” машина.
LIFT ARC - Запалване с повдигане
Дъгата може да бъде запалена и с контакт на волфрамовия електрод и основния материал - повдигайки го ( Lift arc ). По време на контакта специално електронно устройство намалява тока при късото съединение,независимо от настроената стойност на тока.Ниския пилотен ток, елиминира залепването на електрода.След запалване,заваръчния ток достига автоматично настроената стойност.

Изображение
Предимства:
-Изострената глава на електрода се уврежда много по-малко
-За среда, в която високочестотното запалване може да причини електромагнитни смущения ( ядрена енергетика, компютри, роботи).
-По – малка и по – лека заваръчна машина, която е по – лесна за пренасяне
-Евтина и “лесна за употреба” машина.
iivanov - майстор
Някъде из нета се въртеше случай на срив на авиоконтрола на летище Варна, заради повреден инвертор в кв Владиславово.Или Аксаково беше... :?
zmiori - специалист
Баси Тва ако е вярно представяш ли си кво ще стане със 100 такива машини /да не дава господ да са 1000/ ако заработят заедно в конкретни точки на България? Ми то сами ще се "само завладеем". :?
сори за оффа ама не се сдържах.
juvesan - специалист
Е как пък тъй де не си го видял!?Уж много четеш .... :lol:
Амиии.. не искам да се заяждам с хора, от които съм научил полезни неща, :partyman: обаче явно и от обратната страна ме четат по диагонала :lol:
) И НЕ СЪМ ЧУЛ конкретно някой да се е разпискал заради паленето и СОТ-а и взех да търся проблеми.. :o
Ние сме цял клон "маймуни" от машиностроителният бранш и 2 автосервиза, наблъскани в бивш завод, осеяни със заваръчна техника и между тях има TIG машии...тази е първата, която хвърля СОТ-аджиите в недоумение ... :axe:
Така или иначе аз съм доволен .. не прозвучаха някакви страшни думи от рода на: " ей сега ще видиш какви ремонти ви чакат; вече сте 500 лева назад; тая машина е пълна пепел и т.н. което е обнадеждаващо ... :supz:
agj - майстор
juvesan написа:
Е как пък тъй де не си го видял!?Уж много четеш .... :lol:
Амиии.. не искам да се заяждам с хора, от които съм научил полезни неща, :partyman: обаче явно и от обратната страна ме четат по диагонала :lol:
Е, та мен постоянно ме четат по диагонала!Дори за една групичка хора тук, съм некъдърник нямащ представа от нещата!

Ние сме цял клон "маймуни" от машиностроителният бранш и 2 автосервиза, наблъскани в бивш завод, осеяни със заваръчна техника и между тях има TIG машии...тази е първата, която хвърля СОТ-аджиите в недоумение ... :axe:
Така или иначе аз съм доволен .. не прозвучаха някакви страшни думи от рода на: " ей сега ще видиш какви ремонти ви чакат; вече сте 500 лева назад; тая машина е пълна пепел и т.н. което е обнадеждаващо ... :supz:
Ами ако машината беше китаец сигурно щяха да те кажат че е пълна пепел ....и т.н. :lol:
Все пак можеш да пробваш PrestoTIG -ка и на Lift !На машината има едно светодиодче с надпис PAC,та това светодиодче ако светне би трябвало да работи на Lift запалване .....
Последна промяна от agj на съб май 17, 2014 9:01 am, променено общо 1 път.
pansim - майстор
Ако наистина само твоята машина прави подобни проблеми, то е редно да се погледне от човек разбиращ такава техника.
Въпрос - ако на твоето място се включи друга машина с безконтактно палене, ще се получат ли същите проблеми?
Пробвай. Всички машинки от инверторен тип хвърлят разни смущения в ефира и в захранващата мрежа. БЕЗ изключения!!
Въпроса е доколко са големи те /смущенията/ и дали само твоята машина надвишава някакво ниво, поради конструктивни особености или технически проблем.
Та пак казвам - разменете местата на твоята и друга машина и тествай.
agj - майстор
agj написа:
Все пак можеш да пробваш PrestoTIG -ка и на Lift !На машината има едно светодиодче с надпис PAC,та това светодиодче ако светне би трябвало да работи на Lift запалване .....

.
Забравих да кажа че контактното Lift залапване при тези машини става по малко по особен начин !Ако имаш инструкция за експлоатация към машината -погледни я, там трябва да е описано как става .Сега нямам време да описвам начина на запалване .....!
juvesan - специалист
agj написа:
agj написа:
Все пак можеш да пробваш PrestoTIG -ка и на Lift !На машината има едно светодиодче с надпис PAC,та това светодиодче ако светне би трябвало да работи на Lift запалване .....

.
Забравих да кажа че контактното Lift залапване при тези машини става по малко по особен начин !Ако имаш инструкция за експлоатация към машината -погледни я, там трябва да е описано как става .Сега нямам време да описвам начина на запалване .....!
Имам инструкцията - има писано по въпроса и все пак, като за аджамия си ме тегли към топлата вода :wink:
Въпрос - ако на твоето място се включи друга машина с безконтактно палене, ще се получат ли същите проблеми?
Пробвай. Всички машинки от инверторен тип хвърлят разни смущения в ефира и в захранващата мрежа. БЕЗ изключения!!
Така... има определено развитие по въпроса.. днес проследих захранването и кое - как става в помещението и мисля, че разкрих топлата вода... Тази машина, монофазна, се оказа включена към линия от контакти, накрая на която се мъдри СОТ централата :rock: Направихме опит - изместихме машината на друго място и на друга фаза, "побръждяхме" малко за идеята... никой не дойде да ни бие, така че вероятно имаме напредък.... което ще бъде потвърдено или отхвърлено при следващите "лабораторни упражнения" :lol:

Тема "Prestotig 200 ac/dc - проблем със СОТ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: