Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
ZEDYCUS - майстор
fore
Не на Северният полюс точно до на Амундсен флага, и малко в лево от на Скот !!!
Ако искаш Колега Авас-ко ще те упътя да вървиш на там на Франкфурт на ....................

Ей таман драмата спре и се помирят нещата и се появи некой нов/стар Режисьор/Аматьор и си ..................... :-D
Драмата отдавна е приключила, сега е наред Комедията с профИсионалистите по асмите. :lol: (аз влизам сигурно в графата на второстепенните актьори :-D )
Колеги карайте я со кротце и благо, здравето е важно. :partyman:
koveslav - майстор
OK 46.00 e продукт на Есаб. Смятал съм и рандемана им.В една кутия от 5.5кг има 313 броя 2.5мм електроди ОК 46. А 313 броя Вежен тежат 6.4-6.5 кг.,сметнато пак според съдържанието на кутиите им. Ако вземем впредвид по-стабилните заварки и по-малкото и по-редки повтаряния на шева спрямо Вежен,сметката излиза напълно в полза на този електрод.

Прикачен файл

Photo0457.jpg Вляво OK 46.00 2.5мм,в средата 2мм Вежен,вдясно базичен 2.5мм

Прикачен файл

Photo0460.jpg Допустимо огъване на ОК46 2.5мм и на Вежен2.0мм.Обмазката на Ок-то е много по-стабилна

Прикачен файл

Photo0459.jpg Допустимо огъване на базичния електрод и трошливостта му

Прикачен файл

Photo0461.jpg Ето защо огъвам често електродите-да си представим,че чашата е метална колонка,а компютъра е стена.Така заварявам добре детайла и от недостъпната страна.Също така икономисвам и много слизания и качвания на стълбата и заварявам от другата страна на тръбата на асмата например. Помага много и при монтаж на парапети,на панти близо до стена и т.н. и т.н. Много неща не може базичния,за всяка задача си има подходящ електрод.
gogo7777 - майстор
Дупки се запълват лесно с рутилов електрод на обратна полярност. Електрода се води на бутане и колебливи движения около периферията на стената. Тока оптимално нисък /трябва добре работеща стабилна машина/. С базичен е по-трудно поради ниското му проникване при ниски токове, непременно къса дъга и др., но става добре и с него ама има техника. Аз лично ползвам рутил-базичният Марта М или Вежен. С тези електроди може да се пълнят луфтове с неограничен размер, особено при таван и вертикал на обратна полярност или АС. Винаги търсете по-тънкият електрод за да пълните, без значение колко е голяма дупката :wink:
fore - майстор
Avas_co написа:
fore написа:
Не на Северният полюс точно до на Амундсен флага, и малко в лево от на Скот !!!
Ако искаш Колега Авас-ко ще те упътя да вървиш на там на Франкфурт на ....................

Ей таман драмата спре и се помирят нещата и се появи некой нов/стар Режисьор/Аматьор и си ..................... :-D
И как я виждаш тая работа, с тоя ти начин на писане...
Та, я кажи все пак, къде се намира тоя Прованс?
Ми виждам я точно както и ти я виждаш, но с гледане работа не се върши !

Незнам само точно какво ти влиза в нещата къде бил тоя прованс. Там където може да отида само Аз и още двама, но те вече не са между нас.
Нали ти каза във Франция, а пък аз ти уточних - че е Френската колониална част на Северният полюс.

==========

А по въпроса за ръко-хваката, някой да каже нещо ?

Ковеславе, кривиш електрода и обмазкаа не му се чупи, после с върха на електрода заваряваш от другата страна без да гледаш точно там ?

И какво излиза че е добре да се работи с тънки електроди дори и за запълване и на ниски амперажи.
agj - майстор
Най новия метод за пълнене на дупки ---
Изображение
По новия метод 1 дупка се пълни за 15 минути!
koveslav - майстор
fore написа:


Ковеславе, кривиш електрода и обмазкаа не му се чупи, после с върха на електрода заваряваш от другата страна без да гледаш точно там ?

И какво излиза че е добре да се работи с тънки електроди дори и за запълване и на ниски амперажи.

За да направиш добра заварка с нужния провар,освен верния ампераж трябва за държиш електрода и под верния ъгъл.Като няма друга възможност и достъп,това с кривенето помага много.А ако свикнеш,после тук там го правиш и от мързел за да не обикаляш.
Ти по-добре си обърни най-напред внимание на кабелите,че като гледам на снимките колко са твърди и как нагърчени стоят,чак земното притегляне не им влияе и не ги изправя :D Това пречи много на работата,защото ограничава свободното движение на ръката с ръкохватката.И ги направи по-дълги,за да не се налага да качваш машината на високо и да я държиш под падащите пръски.Може да си направиш и само удължаващи кабели,от едната страна с мъжки от другата със женски байонети,които да ползваш при такива ситуации.
fore - майстор
Мерси Ковеславе. Верно че като наварявах усетих че под определен ъгъл провара е най добър. Късата дъга найстина генерира по малко пръски и кара да се налива повече материал.

За кабелите за сега тия спагетоци ме устройват. Че са твърди като арматура е ясно, ама не ми е толкова проблем, машината е мобиле и имам и ярем за през рамото ако трябва.
Само ръкохватката може и да я Ъпдейтна.

Припойх им връзките да не греят със 100 ватовият поялник и това е на тия кабели. Ръкохватката е фалше и е с лабава пружина и за това не дразни малко повече.

А какъв е верният ъгъл при наваряването ?
iivanov - майстор
Тя , темата тръгна в друга посока , ама и аз да оспамя. Значи дупките на фрезите на мотоблока ми станаха на елипси , благодарение на тежка експлоатация. Имам идея да се направят нови в здравото " месо" , като старите ги запълня. Обаче имам едно притеснение , дали наваряването няма да отслаби околната структура. :? Или да не ги пълня и да карам на принципа на тоалетната хартия - " там, където има дупки не се къса". :-D
koveslav - майстор
Не се знае каква е стоманата.Може и да подобриш твърдостта със заваряването,братята руснаци понякога са непредвидими.Аз бих наварил отворите,а за осигуровка отгоре да извъртя и заваря по един пръстен примерно от шина(прикапваш и огъваш на място) и накрая да направя новите отвори за щифтовете.Идеята е евентуално лошия и мек материал да се подсили с удебеляване.Най-вероятно след заварките ще се наложи тръбата да се изчисти вътрешно на струг или поне с абразивСъщо така като променяш местата на отворите гледай да не разминеш подредбата на мотичките,т.е. на отделните секции една спрямо друга,че може да започне да вибрира неприятно и чак да подскача машината.
fore - майстор
При ровенето си в нета попаднах на тази фирма струна и говорих със спец по инверторите от Фирма Струна в София. http://www.struna.bg/
Той ми каза че правели и Конвертори.

Инженера очевидно разбира, защото можа да ми отговори на моят конкретен въпрос за мои стар дефект на инвертора ми.

Проблемът бил че този тип апаратура работела в средният диапазон най надеждно, и ако се ползвала в ниските ампери можело да дефектира по лесно.
Съответно в схемата на управлението се добавяли резистори заместващи писти за да се ограничат конкретни токове, и се слагал бушон на управляващият транзистор на базата му за да се предотврати последващото изгаряне на елемента при подобен дефект.

Идеята е че управлението по този начин се правело по прецизно и разтоварено. Инженера не ми обясни в подробности, но според него машината е ремонтирана добре и предполага че би следвало да работи по надеждно в целият диапазон.
Общо взето той не харесваше инверторната технология. Но разбирасе се набляга на тези конвертори, който произвеждал. Макар че се предлагат и инвертори на сайта им.

Като гледам блоковата схема на конверторите - има първо мрежов траф, после силов изправител, пак честотен преобразувател- но на по ниска честота от инверторната и блок за управление. Още им викат Чопери.
При тях не се повишавало мрежовото до 310 волта, ами се сваля директно до работното. Подобен апарат тежал около 15 кила.

Някой нещо знае ли за тия Апарати. Уж при тях проблемите който имали инверторите с електрониката и дефектирането били решени. Били по надеждни и ремонто-пригодни.

Незнам при тия Конвертори в какъв диапазон на тока работят за ниските амперажи ? Тоест имат ли от 10 ампера нагоре или не.


Изображение

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: